Tv-Digitaal.info
Apple verhoogt prijzen apps in App Store - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Apple verhoogt prijzen apps in App Store (/showthread.php?tid=85)



Apple verhoogt prijzen apps in App Store - master-magic - 26-10-2012

Apple verhoogt de prijzen van alle betaalde apps in de App Store. Een app die 79 cent kostte, kost nu 89 cent. Voor een app van 1,59 euro moet nu 1,79 euro betaald worden en apps van 23,99 euro kosten nu 26,99 euro. De prijsverhoging heeft vermoedelijk te maken met de wisselkoers.

De prijsverhogingen zijn opgemerkt door een lezer van iPhoneclub. De prijzen zijn in meerdere Europese landen verhoogd, maar in de Amerikaanse App Store zijn de prijzen nog hetzelfde. Daarom zou het kunnen gaan om een aanpassing vanwege de wisselkoers; de euro is momenteel rond 1,30 dollar waard, maar heeft lang hoger gestaan. De prijsverhogingen gelden niet alleen voor software, maar ook voor alle iOS-apparaten, zoals de iPhone, iPad en iPod touch.

De prijsverhoging is ongeveer 12,5 procent, zo heeft iPhoneclub berekend. Apps van 79 cent kosten 89 cent, die van 1,59 euro 1,79 euro en die van 15,99 euro 17,99 euro. In sommige gevallen zijn de prijzen niet direct zichtbaar, maar worden die wel zichtbaar gemaakt als een gebruiker de app koopt. De vergoeding voor ontwikkelaars voor een verkochte app groeit mee: die krijgt nog altijd hetzelfde percentage.

Het is de eerste grote ronde prijsverhogingen in de App Store sinds die online kwam in 2008; in tegenstelling tot andere goederen zijn de prijzen afgelopen jaren niet met inflatie gecorrigeerd; die bedroeg afgelopen jaren telkens enkele procenten.


RE: Apple verhoogt prijzen apps in App Store - xopotl - 26-10-2012

Ja, alles wordt duurder,he' ? Dodgy Des al niet te min keer ik niet terug naar Microsoft en andere. Men krijgt namelijk waar voor zijn geld, bij Apple. "Iets duurder, veel beter." Sleepy Nu gaat er willicht een discussie uitbreken tuseen pro en anti Apple fans ! Tongue


RE: Apple verhoogt prijzen apps in App Store - master-magic - 26-10-2012

om dan nog te zwijgen over linux Wink
ga denk ik binnenkort ook afstappen van microsoft,
de nieuwe windows 8 Pro kost 280€ Confused
begint duur cd romke te worden,
of men moet upgraden van een oudere versie met Service Pack 3.
ze ondersteunen de upgrade van XP-Vista en windows 7 service pack 3 versie.
dat kost tot eind januari maar 30 dollar voor die upgrade per licentie (licentie moet officieel zijn,dus geen kopie versies).


RE: Apple verhoogt prijzen apps in App Store - sportgraag - 26-10-2012

(26-10-2012, 10:20)xopotl schreef: Ja, alles wordt duurder,he' ? Dodgy Des al niet te min keer ik niet terug naar Microsoft en andere. Men krijgt namelijk waar voor zijn geld, bij Apple. "Iets duurder, veel beter." Sleepy Nu gaat er willicht een discussie uitbreken tuseen pro en anti Apple fans ! Tongue
Ik eet geen Apples Big Grin