Topics: 952
Om via de satelliet naar tv-zenders te kunnen kijken of radiozenders te luisteren, is een schotelantenne nodig. Deze moet goed uitgericht op de satelliet te zijn. Een best lastige en soms tijdrovende klus. Maar heeft men het werk eenmaal gedaan dan zijn er toch veel voordelen in de huiskamer te brengen. Het belangrijkste is wellicht een grotere keuzevrijheid. Via de satelliet zijn duizenden tv- en radiozenders zonder enige vorm van abonnement ontvangbaar. Het gaat hierbij om internationale zenders die in verreweg de meeste gevallen niet bij Nederlandse aanbieders in het zenderaanbod beschikbaar zijn. Voor menig belg wordt satellietontvangst dan ook gecombineerd met het zenderaanbod van een aanbieders die via vaste netwerken tv-diensten verkopen zoals telenet,proximus en orangetv Thuis. Het ongecodeerde aanbod is natuurlijk ook beschikbaar voor huishoudens die via de satelliet met een abonnement van Tv VLAANDEREN kijkt
HD en Ultra HD
Satelliet biedt nog meer voordelen. Heeft men een Ultra HD-televisie dan vindt men het grootste Ultra HD-zenderaanbod op de satelliet. Ook hierbij zijn veel 4K UHD-zenders ongecodeerd te ontvangen. Van de duizenden ongecodeerde tv-kanalen die in Europa via de satelliet zijn te ontvangen, zijn er meer dan honderd in HD zichtbaar. En duur hoeft satellietontvangst niet te zijn. Een satellietontvangstinstallatie voor ongecodeerde zenders is, inclusief HD-satellietontvanger, al voor minder dan een eenmalige investering van minder dan honderdvijftig euro verkrijgbaar.
Topics: 1,684
En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Er zijn gemeentes die het niet willen,enz.
Topics: 11
(21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Inderdaad, als men geen toestemming krijgt om een schotelantenne te plaatsen is dat einde verhaal.
Topics: 21
Veel nadelen ook inderdaad.
Als het wat serieus waait, zijn er veel mensen die hun schotel wat verschoven is.
Schotel vervangt ook geen kabel, je hebt heel veel zenders die je bij sat mist, of die maar in SD uitgezonden worden, en dan wel in HD op kabel.
Het kan wel goed zijn als je een vreemde taal wilt leren, maar om echt alle zenders te hebben die je wilt, kan het zijn dat je een installatie met motor zou nodig hebben, of met veel verschillende koppen, en dan moet je daar overal vrij zicht op hebben ook.
De zenders op satelliet zijn ook van het duivenkot systeem.
Iedere dag zijn er veranderingen : zenders die weggaan, van satelliet veranderen, enz. enz.
Ik vind het nog altijd interessant om hebben, maar satelliet is voor mij niet de vervanging van kabel, een aanvulling wel.
(21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
daar bestaan truukjes voor: kubus sattelieten voor op balkon of schotels voor achter vensters
(21-03-2017, 16:45)apestaart12 schreef: (21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Inderdaad, als men geen toestemming krijgt om een schotelantenne te plaatsen is dat einde verhaal.
wie zegt dat . bij mij was ook hangt nu toch een schotel aan mijne muur nu gij
(21-03-2017, 23:35)boulder schreef: Veel nadelen ook inderdaad.
Als het wat serieus waait, zijn er veel mensen die hun schotel wat verschoven is.
Schotel vervangt ook geen kabel, je hebt heel veel zenders die je bij sat mist, of die maar in SD uitgezonden worden, en dan wel in HD op kabel.
Het kan wel goed zijn als je een vreemde taal wilt leren, maar om echt alle zenders te hebben die je wilt, kan het zijn dat je een installatie met motor zou nodig hebben, of met veel verschillende koppen, en dan moet je daar overal vrij zicht op hebben ook.
De zenders op satelliet zijn ook van het duivenkot systeem.
Iedere dag zijn er veranderingen : zenders die weggaan, van satelliet veranderen, enz. enz.
Ik vind het nog altijd interessant om hebben, maar satelliet is voor mij niet de vervanging van kabel, een aanvulling wel.
het is zoals je zegt hee boulder het is een goede aanvulling op telenet, proximus of orange abonnementen
Topics: 11
(22-03-2017, 08:38)natte schreef: (21-03-2017, 16:45)apestaart12 schreef: (21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Heb je daarvoor toestemming gekregen van zowel de gemeente, huisbaas en/of syndicus?
Zo ja, des te beter; zo neen, dan ben je illegaal bezig.
(22-03-2017, 10:37)apestaart12 schreef: (22-03-2017, 08:38)natte schreef: (21-03-2017, 16:45)apestaart12 schreef: (21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Heb je daarvoor toestemming gekregen van zowel de gemeente, huisbaas en/of syndicus?
Zo ja, des te beter; zo neen, dan ben je illegaal bezig. als ik mijn schotel achter glas zet hebben ze daar geen zaken mee en als ik het zicht niet belemmer ook niet. nog veel leren hoor
Topics: 1,684
(23-03-2017, 07:44)natte schreef: (22-03-2017, 10:37)apestaart12 schreef: (22-03-2017, 08:38)natte schreef: (21-03-2017, 16:45)apestaart12 schreef: (21-03-2017, 13:07)master-magic schreef: En dan nu de nadelen,men moet vrij zicht hebben op het oosten voor de 19.2 en 23.5 en 28.2 Astra satelliet,men moet de schotel kunnen hangen,sommige huisbazen en verhuurders willen dit niet.
Zo ja, des te beter; zo neen, dan ben je illegaal bezig. als ik mijn schotel achter glas zet hebben ze daar geen zaken mee en als ik het zicht niet belemmer ook niet. nog veel leren hoor
Dan mag het geen dubbel glas zijn of je hebt niks,en is dat zo mooi uw schotel achter glas zetten,
Vind het toch maar lelijk alsje uw schotel binnen hebt staan en de ontvangst is ook minder sterk dan als die buiten staat
Voor 23.5 zou je al problemen kunnen krijgen.
En die kubus schotels die zijn ook minder van sterkte van ontvangst en beperkt.
|