25-10-2022, 16:26
Telenet startte woensdag 19/10 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 4.43 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste 26/10 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Volgende episode
Bij het bekijken van een serie (opname, terugkijk-TV of TV-theek) krijg je nu (wanneer toepasselijk) een knop op de doorspoelbar die je toelaat om naar de aflevering te springen. Je kan de knop bereiken met de pijl naar boven, eens je de doorspoelbalk zichtbaar hebt.
Navigeren naar opnames
Je kan nu met stembesturing direct naar je lijsten van geplande opnames gaan. Bijvoorbeeld:
'Ga naar geplande opnames'
'Ga naar verwachte opnames'
'Ga naar komende opnames'
'Ga naar opnames' brengt je nog steeds naar de lijst met voltooide opnames.
Tweetalige Prime Video metadata
De metadata voor Amazon Prime Video content was al een tijdje beschikbaar in de UI (zoekresultaten en op detail pagina's). Nu is hij (waar toepasselijk) beschikbaar in het Frans als het Nederlands.
Opgeloste problemen
Apps
problemen met de Streamz-app als de catalogus structuur verandert
Stabiliteit en performantie
occasioneel geen beeld of geluid
TV-box die in een oneindige crash loop gaat
automatische herstart na een upgrade
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
schoonheidsfoutje bij zoeken naar 'een' (niet genoemde) reeks
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames
CS2x17 foutmeldingen bij bepaalde programma's (opname of terugkijk-TV)
TV-theek
corrupte UI bij navigeren door TV-theek
fouten bij herbekijken van een TV-theek programma na aflopen van de aankoopperiode
opt-in dialoog niet getoond in beperkt aantal scenario's van AVOD bestellen
Opnames
incorrecte berekening van het bingewatch punt
problemen bij opname van gesplitte events
UI/profielen
titel an Zenderzone scherm is incorrect
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
zwart scherm bij BACK-navigatie van zoekresultaten naar een actieve app
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
de pairing wizard om je afstandsbediening aan je TV/versterker te connecteren, hangt vast in een spinnende cursor
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Amazon Prime Video
te snel de Amazon Prime Video app sluiten na het opstarten, geeft een CS2400 foutmelding
Netflix
een verhoogd aantal crashes (niet altijd zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
verhoogd aantal CS2x12 foutmeldingen bij netwerk instabiliteit
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
een film of serie die kort bij zijn laatste-view-date komt, is niet meer te bekijken gedurende de volledige aankoop periode
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
foute end-title herkenning
een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar
TV-box hangt in TV-theek na CS3400 foutmelding
Opnames
CS5600 foutmelding bij het plannen van een opname vanuit tv-gids data
CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering)
opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie
UI/profielen
elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn
replay programma's die niet kunnen verwijderd worden uit 'Verder kijken'
bij opstart wordt het Telenet scherm soms niet getoond
bij zoeken worden verschillende resultaten (ook terugkijk-TV en opnames) samengeklapt onder de TV-theek noemer
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Nieuwe features
Volgende episode
Bij het bekijken van een serie (opname, terugkijk-TV of TV-theek) krijg je nu (wanneer toepasselijk) een knop op de doorspoelbar die je toelaat om naar de aflevering te springen. Je kan de knop bereiken met de pijl naar boven, eens je de doorspoelbalk zichtbaar hebt.
Navigeren naar opnames
Je kan nu met stembesturing direct naar je lijsten van geplande opnames gaan. Bijvoorbeeld:
'Ga naar geplande opnames'
'Ga naar verwachte opnames'
'Ga naar komende opnames'
'Ga naar opnames' brengt je nog steeds naar de lijst met voltooide opnames.
Tweetalige Prime Video metadata
De metadata voor Amazon Prime Video content was al een tijdje beschikbaar in de UI (zoekresultaten en op detail pagina's). Nu is hij (waar toepasselijk) beschikbaar in het Frans als het Nederlands.
Opgeloste problemen
Apps
problemen met de Streamz-app als de catalogus structuur verandert
Stabiliteit en performantie
occasioneel geen beeld of geluid
TV-box die in een oneindige crash loop gaat
automatische herstart na een upgrade
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
schoonheidsfoutje bij zoeken naar 'een' (niet genoemde) reeks
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames
CS2x17 foutmeldingen bij bepaalde programma's (opname of terugkijk-TV)
TV-theek
corrupte UI bij navigeren door TV-theek
fouten bij herbekijken van een TV-theek programma na aflopen van de aankoopperiode
opt-in dialoog niet getoond in beperkt aantal scenario's van AVOD bestellen
Opnames
incorrecte berekening van het bingewatch punt
problemen bij opname van gesplitte events
UI/profielen
titel an Zenderzone scherm is incorrect
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
zwart scherm bij BACK-navigatie van zoekresultaten naar een actieve app
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
de pairing wizard om je afstandsbediening aan je TV/versterker te connecteren, hangt vast in een spinnende cursor
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Amazon Prime Video
te snel de Amazon Prime Video app sluiten na het opstarten, geeft een CS2400 foutmelding
Netflix
een verhoogd aantal crashes (niet altijd zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
verhoogd aantal CS2x12 foutmeldingen bij netwerk instabiliteit
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
een film of serie die kort bij zijn laatste-view-date komt, is niet meer te bekijken gedurende de volledige aankoop periode
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
foute end-title herkenning
een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar
TV-box hangt in TV-theek na CS3400 foutmelding
Opnames
CS5600 foutmelding bij het plannen van een opname vanuit tv-gids data
CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering)
opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie
UI/profielen
elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn
replay programma's die niet kunnen verwijderd worden uit 'Verder kijken'
bij opstart wordt het Telenet scherm soms niet getoond
bij zoeken worden verschillende resultaten (ook terugkijk-TV en opnames) samengeklapt onder de TV-theek noemer
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.