Zwitserse kanalen
#1
Beste forum gebruikers,
op ons dak, in het Noorden van Italie, staat een 110 cm schotel met 4 LNBs. Eén van deze LNBs is gericht op Hot Bird, 13 graden oost. Vanop deze satelliet kijk ik vooral naar de Zwitserse TV zenders. Smile Soms ook al eens de Italiaanse. Dodgy
Probleempje: wanneer het al eens zwaar bewolkt is, of een wolkbreuk, wordt het beeld op SF1 en SF2 (de Duitstalige Zwitsers) zwart. Dit is enigzins normaal maar... de Frans- en Italiaanssprekende Zwitsers blijven wel on-the-air alsmede RAI, Canale 5, Italia Uno,.... Enkel SF1 en 2 vallen uit. De andere satellieten (Astra 19, 23 en 28 graden) blijven beeld en geluid geven.
Ik heb al gedacht dat het weer in Zurich misschien ook héél slecht is en men daardoor zijn signaal niet hoog kan sturen. Maar dat zal wel mijn eigen fantasie zijn.
Iemand een ideetje ? Idea
Antwoord
#2
(14-11-2012, 16:17)xopotl schreef: Beste forum gebruikers,
op ons dak, in het Noorden van Italie, staat een 110 cm schotel met 4 LNBs. Eén van deze LNBs is gericht op Hot Bird, 13 graden oost. Vanop deze satelliet kijk ik vooral naar de Zwitserse TV zenders. Smile Soms ook al eens de Italiaanse. Dodgy
Probleempje: wanneer het al eens zwaar bewolkt is, of een wolkbreuk, wordt het beeld op SF1 en SF2 (de Duitstalige Zwitsers) zwart. Dit is enigzins normaal maar... de Frans- en Italiaanssprekende Zwitsers blijven wel on-the-air alsmede RAI, Canale 5, Italia Uno,.... Enkel SF1 en 2 vallen uit. De andere satellieten (Astra 19, 23 en 28 graden) blijven beeld en geluid geven.
Ik heb al gedacht dat het weer in Zurich misschien ook héél slecht is en men daardoor zijn signaal niet hoog kan sturen. Maar dat zal wel mijn eigen fantasie zijn.
Iemand een ideetje ? Idea
misschien minder sterk hun signaal om niet verder dan zwitserland uit te mogen zenden,
zou eens moeten testen hier of het signaal ook zwakker is dan de rest van de zwitserse-franse-italiaanse kanalen.
Antwoord
#3
eens getest,en SF1 en 2 zitten bij mij op 71% sterkte SNR en de RSI en RTS zenders zitten op 84% SNR,
dus kennelijk een minder sterke ontvangst van de SF zenders,
denk dat dit iets te maken heeft met dat de andere zenders verder ontvangen moeten kunnen worden dan de SF zenders,
zou anders geen verklaring hebben van de minder sterke ontvangst,
is wel een andere transponder ook.
SF zit op 12.399 H 3/4 27500
RSI & RTS op 11.526 H 3/4 27500.
Antwoord
#4
Bedankt voor de info ! Inderdaad, ik had bij mij thuis ook reeds gezien dat de SF kanalen iets zwakker zijn dat de Frans- en Italiaanstalige Zwitsers.
In elk geval, het uitvallen gebuert niet zo gauw en... de HD kwaliteit is tip-top !
Antwoord
#5
daar wonen of een familielid daar hebben Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)