Canal Digitaal start IPTV-aanbod met partners
#1
Canal Digitaal breidt haar aanbod uit met televisiekijken via internet (IPTV), waarbij het voor de verkoop gaat samenwerken met andere partijen. Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun persoonlijke kijkgedrag en wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms: satelliet of internet. Het aanbod van televisieprogramma’s en films van Canal Digitaal is met satelliet- en internettelevisie vanaf nu overal in Nederland beschikbaar.

Televisiekijken via internet wordt vanaf begin november middels een multimediale campagne, waaronder op televisie en online, onder de aandacht gebracht. In eerste instantie gaat het bedrijf de samenwerking aan met Online.nl, net als Canal Digitaal behorend tot de M7 Group.
Op basis van hun wensen kunnen consumenten gaan kiezen; kiezen zij voor een zeer ruim aanbod en kijken via HD- en UHD-kwaliteit dan past satelliet tv daar het beste bij. Kiezen consumenten voor het gemak van alles-in-1, dan gaan ze voor Canal Digitaal met internettelevisie. Met het aanbieden van deze keuze is Canal Digitaal de enige speler in Nederland.

Eerder al TV Gemist en Films en Apps

De uitbreiding van het aanbod volgt na de introductie van het ‘nieuwe’ Canal Digitaal in juni van dit jaar. Het bedrijf introduceerde toen TV Gemist, waarmee klanten tot zeven dagen terug tv-programma’s kunnen kijken, Canal Digitaal Films, met gratis toegang tot honderden films uit de catalogus van Film Europe, de vernieuwde Canal Digitaal TV App en de WhatsOnTV Messenger chatservice, waarmee tv-kijkers worden geholpen met het vinden van de juiste tv-programma’s.
Samenwerking met nog niet genoemde partners
Canal Digitaal geeft aan dat het de samenwerking zoekt met meerdere partners, maar noemt in eerste instantie alleen Online.nl. Met ingang van 1 november is Online.nl gestart met zijn eigen IPTV-dienst, zoals aangekondigd in september. Daarbij voegde het FOX Sports Eredivisie zenders 1, 3 en 5, HD zenders en alle interactieve tv-opties standaard toe te aan het basisabonnement.
Begin oktober maakte de M7 Group tevens bekend dat het Fiber Nederland en Stipte overneemt. De bedrijven zullen worden samengevoegd met Online, meldde het bedrijf aan Telecompaper. De toegenomen schaalgrootte zal leiden tot inkoopvoordelen.

Ambities op de televisiemarkt

Canal Digital heeft groeiambities op de televisiemarkt. Christiaan Puper, managing director Eviso Nederland (de business partner van Canal Digitaal): “We hebben alles in huis om onze positie op de televisiemarkt te versterken en dat gaan we dus doen ook. We gaan met onze verschillende manieren van tv-kijken het meeste complete tv-aanbod van Nederland presenteren aan alle tv-kijkers. De tv-kijker heeft het daarbij bij ons voor het zeggen. De komende periode blijven we onderzoeken hoe we op de veranderende wensen en kijkgedrag van consumenten kunnen inspelen. Dat zullen we doen met diverse nieuwe diensten en waar mogelijk met een nog ruimer aanbod. Uiteindelijk willen we het heel Nederland makkelijker maken en hen daar waar mogelijk helpen om van dat huidige tv-moment een speciaal moment te maken”.

In een telefonische toelichting aan Telecompaper zegt Christiaan Puper dat Online.nl op dit moment de enige partner is en er gesprekken gevoerd worden met andere partijen. Daarnaast wordt de mogelijkheid om Canal Digitaal IPTV als OTT-dienst met of zonder set top-box aan te bieden ook overwogen, maar er zijn op dit moment nog geen concrete plannen voor. Puper geeft ook aan dat de Online.nl TV app op termijn hernoemt gaat worden naar Canal Digitaal TV app. De introductie van IPTV is onderdeel van de strategie om Canal Digitaal te positioneren als platform onafhankelijke aanbieder van televisie in Nederland.
Antwoord
#2
(02-11-2017, 17:51)natte schreef: Master dat is niet voor ons. Alleen voor boven de moerdijk

Dat is telenet dus ook van plan zoals ik vorig jaar aankondigde .
Ik ga hier weer niet met een datum komen want anders geraken we weer gefrustreerd ;-)
Antwoord
#3
Wat Canaldigitaal doet vind ik flauw.
Het klinkt wel mooi, dat "hybride", maar het betekent dus niet dat alle zenders zowel via internet als via sat beschikbaar zijn.
Sommige zitten op beiden, andere enkel op sat, nog andere enkel op internet.
Dus als je alle zenders wilt zien, heb je - ook op verplaatsing - nog eens internet nodig ook.
Op die manier heb je dus weer extra kosten.

Dat lijkt mij iets helemaal anders dan wat Telenet zou doen.
Antwoord
#4
(02-11-2017, 22:40)boulder schreef: Wat Canaldigitaal doet vind ik flauw.
Het klinkt wel mooi, dat "hybride", maar het betekent dus niet dat alle zenders zowel via internet als via sat beschikbaar zijn.
Sommige zitten op beiden, andere enkel op sat, nog andere enkel op internet.
Dus als je alle zenders wilt zien, heb je - ook op verplaatsing - nog eens internet nodig ook.
Op die manier heb je dus weer extra kosten.

Dat lijkt mij iets helemaal anders dan wat Telenet zou doen.

en ook extra kosten op verplaatsing omdat je als je bv in buitenland zit beperkt zit met internet of het plaatselijke internet moet betalen dat soms duur is.
Antwoord
#5
(02-11-2017, 17:51)natte schreef: Master dat is niet voor ons. Alleen voor boven de moerdijk

je hebt toch ook zo M7 bak, dus als je hem op internet zou aansluiten zou je deze ook kunnen ontvangen als de wet er eens doorkomt dat er geen grenzen meer mogen zijn via IPTV en dan kan het via de apps ook van CD wat sommige kunnen en sommige niet in het buitenland.
Antwoord
#6
(02-11-2017, 23:43)master-magic schreef:
(02-11-2017, 22:40)boulder schreef: Wat Canaldigitaal doet vind ik flauw.
Het klinkt wel mooi, dat "hybride", maar het betekent dus niet dat alle zenders zowel via internet als via sat beschikbaar zijn.
Sommige zitten op beiden, andere enkel op sat, nog andere enkel op internet.
Dus als je alle zenders wilt zien, heb je - ook op verplaatsing - nog eens internet nodig ook.
Op die manier heb je dus weer extra kosten.

Dat lijkt mij iets helemaal anders dan wat Telenet zou doen.

en ook extra kosten op verplaatsing omdat je als je bv in buitenland zit beperkt zit met internet of het plaatselijke internet moet betalen dat soms duur is.

Plus dat men met een geoblocking zit, negen kansen op tien dat men dus die zenders niet kan bekijken buiten Nederland.
Antwoord
#7
(03-11-2017, 01:41)apestaart12 schreef:
(02-11-2017, 23:43)master-magic schreef:
(02-11-2017, 22:40)boulder schreef: Wat Canaldigitaal doet vind ik flauw.
Het klinkt wel mooi, dat "hybride", maar het betekent dus niet dat alle zenders zowel via internet als via sat beschikbaar zijn.
Sommige zitten op beiden, andere enkel op sat, nog andere enkel op internet.
Dus als je alle zenders wilt zien, heb je - ook op verplaatsing - nog eens internet nodig ook.
Op die manier heb je dus weer extra kosten.

Dat lijkt mij iets helemaal anders dan wat Telenet zou doen.

en ook extra kosten op verplaatsing omdat je als je bv in buitenland zit beperkt zit met internet of het plaatselijke internet moet betalen dat soms duur is.

Plus dat men met een geoblocking zit, negen kansen op tien dat men dus die zenders niet kan bekijken buiten Nederland.

maar daar zijn ze aan aan het werken via een Europees akkoord dacht ik dat het zou kunnen in het buitenland vanaf 2018, of toch iets in die aard dat het gaat veranderen voor buitenlandse aanbieders in Belgie bv via internet.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)