Digicorder en Digibox op 1 TV?
#1
Hoi,

We hebben net een nieuwe TV gekocht. Onze oude SD Digicorder is blijven staan. Om nog betere beeld- en geluidskwaliteit te hebben zouden we moeten veranderen naar een HD Digicorder of -Box.
Ik zie het echter niet zitten om nog eens 8 euro per maand aan Telenet te geven. Dus optie HD Digicorder valt weg. De opnamemogelijkheid wil ik echter niet verliezen. Dus dacht ik aan het volgende:

Ik koop gewoon een HD Digibox erbij en ik sluit die bij aan op onze nieuwe TV, via HDMI. Op die manier kunnen we "live" TV kijken in de beste kwaliteit. Opnames kan ik blijven doen via de SD Digicorder, die we dan kunnen bekijken op de TV via een Scart-kabel, in iets mindere kwaliteit.

Op die manier bespaar ik toch wat centen: de Digibox moet minstens 2 jaar meegaan. Met een digicorder zou die 2 jaar ons 24 X 8 euro kosten ofwel 192 euro kosten. Een digibox kost in aankoop 99 euro, dus op 2 jaar besparen we toch 93 euro. Hoe langer dat ding meegaat, hoe groter onze winst uiteraard.

Iemand enig idee of dit truukje kan werken?
Antwoord
#2
(16-04-2013, 16:26)Blok schreef: Hoi,

We hebben net een nieuwe TV gekocht. Onze oude SD Digicorder is blijven staan. Om nog betere beeld- en geluidskwaliteit te hebben zouden we moeten veranderen naar een HD Digicorder of -Box.
Ik zie het echter niet zitten om nog eens 8 euro per maand aan Telenet te geven. Dus optie HD Digicorder valt weg. De opnamemogelijkheid wil ik echter niet verliezen. Dus dacht ik aan het volgende:

Ik koop gewoon een HD Digibox erbij en ik sluit die bij aan op onze nieuwe TV, via HDMI. Op die manier kunnen we "live" TV kijken in de beste kwaliteit. Opnames kan ik blijven doen via de SD Digicorder, die we dan kunnen bekijken op de TV via een Scart-kabel, in iets mindere kwaliteit.

Op die manier bespaar ik toch wat centen: de Digibox moet minstens 2 jaar meegaan. Met een digicorder zou die 2 jaar ons 24 X 8 euro kosten ofwel 192 euro kosten. Een digibox kost in aankoop 99 euro, dus op 2 jaar besparen we toch 93 euro. Hoe langer dat ding meegaat, hoe groter onze winst uiteraard.

Iemand enig idee of dit truukje kan werken?

Ik denk alleen dat de afstandsbedieningen elkaar gaan storen.
Antwoord
#3
Dit zal werken, maar als je de ene box verzet van kanaal, zal de andere dit ook doen.
Maar huur je die oude SD corder?
Want anders kan je hem gratis wisselen tegen een hd versie.
Mss dat dit te overwegen valt
Antwoord
#4
(21-04-2013, 14:41)Deejay schreef: Dit zal werken, maar als je de ene box verzet van kanaal, zal de andere dit ook doen.
Dat bedoelde ik dan ook met dat de twee afstandsbedieningen elkaar zouden storen.
Antwoord
#5
Ik heb ook zo een tijdje gewerkt en plaatste de digibox en de digicorder in een verschillende kast. Bij normaal kijken ging klepje van digibox naar beneden, bij opnames bekijken het ander klepje. Bovendien is het niet erg om bij het inschakelen van de digibox met de AB de corder manueel uit te schakelen.
Antwoord
#6
Maar jij kan nooit geen hd opnemen,dus heb jij er ook niet veel aan u nieuwe tv. Extra elctriciteit kost ook,waarom niet gewoon een hd recerder huren? ik zou niks anders willen dan huren,is het kapot effen gaan omruilen en je kan terug tv kijken. Een digicorder kopen zou ik nooit doen,wanneer gaat dit stuk? Na 2 jaar als de garantie gedaan is.wij hebben 2 digicorders in huis,enkel mijn vader geeft een hd box gekocht.
Antwoord
#7
Als je een van hun pacs heb moe je eens goed kijken welke. Bij mij is de HD corder er al bij. Dus zou dit geen 8€ kosten
Jan
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)