Satelliet/kabel
#1
Vorig jaar waren er 19% meer gezinnen met een Astra-satelliet in België. Dit blijkt uit het jaarlijks marktonderzoek SES Satellite Monitors van het Luxemburgse satellietbedrijf SES. In 2012 groeide het aantal huishoudens met een Astra-satelliet naar 540.000 huishoudens (+19% tov 2011). Naast satelliet tv (TV Vlaanderen, TéléSAT en Mobistar), maakte ook IPTV (Belgacom) een groei door met 110.000 nieuwe huishoudens in 2012. Het kabelbereik gaat daarentegen achteruit en moest in 2012 140.000 huishoudens prijsgeven. Volgens de cijfers van TNS Media liep over de afgelopen drie jaar het kabelbereik in België met circa 700.000 huishoudens terug, wat te wijten is aan de groeiende concurrentiedruk.

Satellietontvangst wordt ook gebruikt door bezitters van caravans, campers en tweede huizen. Volgens de SES Satellite Monitors waren er eind 2012 130.000 Belgische huishoudens die satellietontvangst voor recreatieve doeleinden gebruiken. Ook breedbandinternet is mogelijk via de Astra-satelliet, wat in België aangeboden wordt door Hertzinger.

Bill Wijdeveld, Managing Director voor SES in de Benelux: “Voor liefhebbers van een breed en gevarieerd aanbod aan HD-zenders, thuis en op vakantie, blijft satellietontvangst veruit de aantrekkelijkste oplossing. Dankzij de continue uitbouw van onze satellietvloot kunnen wij – in tegenstelling tot andere infrastructuur-aanbieders – flexibel capaciteit bijschakelen voor nieuwe HD-zenders. Dit biedt ons letterlijk en figuurlijk de ruimte om als eerste aanbieder met Ultra HD uitzendingen van start te gaan. In dat opzicht is en blijft satelliet het ideale broadcast medium.”
Antwoord
#2
Ik had graag ook terug satelliet genomen.Ik heb nog een schotel van 120 diameter op het apartement hiernaast staan,het eenigste nadeel is dat het dak enkel te berijken is via een brandladder want volgens de huisbaas en aannemer mag, en kan de koepel boven aan het appartement niet geopend worden.Enkel wanneer het brand dan wel dan zou men op het gelijkvloers iets moeten stuk slaan.Dat zou dus de brandweer gezegd hebben.Met andere woorden vooral mensen op het tweede en derde zitten als ratten in een val.Hoe weet nu iemand in godsnaam van het eerste dat het op het tweede brand?Maar om even terug te komen op die schotel.Ik zie het dus niet zitten dat men langs een brandladder naar boven 13 meter gaat klauteren.Die zijn er ook niet voor verzekerdt.
Antwoord
#3
Je zit toch op het goede forum hé natte.Dit heeft niets te maken met telenet,maar alles met satelliet en je moet toch op één of andere manier boven geraken dacht ik.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)