Proximus ziet omzet licht stijgen in Q4
#1
Proximus heeft in het vierde kwartaal een onderliggende omzet gedraaid van 1,477 miljoen euro, 0,9 procent hoger dan in hetzelfde kwartaal van 2016. De directe marge was 74,7 procent. Op de thuismarkt was de omzet 1,137 miljard euro, 10 miljoen euro dan een jaar geleden. Over het volledige jaar 2017 realiseerde Proximus een stijging van de onderliggende omzet met 1,1 procent voor zijn activiteiten op de thuismarkten tot 4,458 miljoen euro.
In 2018 rekent Proximus op een vrijwel stabiele onderliggende omzet op de thuismarkten, een lichte groei van de onderliggende groepsebitda en een capex van ongeveer 1 miljard. De capex van 2017 bevatte ook een licentie op drie jaar voetbal op tv, die post is er dit jaar niet.
Het totale klantenbestand voor vast internet is eind 2017 gegroeid tot 1.983.000, een stijging met 62.000 aansluitingen over 2017 (+3,3%). Het totale aantal unieke tv-klanten bedroeg 1.560.000, met 71.000 nieuwe abonnementen over het hele jaar 2017 (+4,8%). Het aantal telefoonaansluitingen daalde met 64.000 tot 2.624.000.

Proximus rapporteert alle mobiele aansluitingen bij elkaar: 6,05 miljoen aan het eind van 2017, een daling van 0,6 procent. Postpaid groeide met 145.000, prepaid daalde met 225.00, onder invloed van wetgeving die gebruikers verplicht om simkaarten te registreren. Het aantal M2M simkaarten groeide met 41.000. Op de consumentenmarkt daalde de ARPU voor postpaid naar 27,80 euro. Deze klanten verbruiken gemiddeld 1.625 MB per maand op het 4G-netwerk.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)