Net eens gescand op de kabel en wat ontdek ik...
#1
Heb eens een scan gedaan op de kabel en heb ontdekt dat er enkele zenders zijn bijgekomen.
Canal J,Cine+ Classic,Cine+ Frisson,Cine+ Premier, Telesambré.
Antwoord
#2
(23-03-2018, 08:23)master-magic schreef: Heb eens een scan gedaan op de kabel en heb ontdekt dat er enkele zenders zijn bijgekomen.
Canal J,Cine+ Classic,Cine+ Frisson,Cine+ Premier, Telesambré.

En zijn die ook gecodeerd en zo ja, heb je een CI+ module in uw TV toestel zitten zodat je die zenders kan ontvangen?
En zijn die zenders allemaal in HD te zien of zijn er die nog in SD doorgezonden worden?
Antwoord
#3
(23-03-2018, 15:51)apestaart12 schreef:
(23-03-2018, 08:23)master-magic schreef: Heb eens een scan gedaan op de kabel en heb ontdekt dat er enkele zenders zijn bijgekomen.
Canal J,Cine+ Classic,Cine+ Frisson,Cine+ Premier, Telesambré.

En zijn die ook gecodeerd en zo ja, heb je een CI+ module in uw TV toestel zitten zodat je die zenders kan ontvangen?
En zijn die zenders allemaal in HD te zien of zijn er die nog in SD doorgezonden worden?

die zijn gecodeerd spijtig genoeg, je hebt er waarschijnlijk abonnement voor nodig op het BETV pakket,
of ze in HD zijn kan ik nu op dit moment niet zien omdat ik geen abbo heb er op.
heb een CI module Wink
Antwoord
#4
heeft ook te maken denk ik met dat telenet SFR in Brussel heeft overgenomen (wat hen geen windeieren legt want SFR is problematisch, geen deftig netwerk, callcenter met Marokkaanse mensen die regelmatig de telefoon dichtsmijten) daar zitten die zenders ook op.
denk dat er nog kunnen komen.
Antwoord
#5
Ja, ik had dat een paar dagen geleden al eens gezien.
Maar sommige van die zenders zitten er niet echt op.
't Is te zeggen, de bitrate is 0.
Dan heb ik het op Télésambre.
Dat is zoals de andere regionale zenders.
Volgens de regio zitten de regionale zenders erop die je kunt ontvangen binnen een bepaald gebied.
De andere zitten weliswaar in de lijst en worden "gevonden", maar als je op een Dreambox de bitrate bekijkt, zie je dat die 0 is.

Ciné Frisson daarentegen is hier wel te ontvangen blijkbaar, want daar krijg je effectief een audio en video bitrate op (nogal laag, zo te zien, kwam op moment van meten op 1,443 Mbps).
Antwoord
#6
(23-03-2018, 23:09)boulder schreef: Ja, ik had dat een paar dagen geleden al eens gezien.
Maar sommige van die zenders zitten er niet echt op.
't Is te zeggen, de bitrate is 0.
Dan heb ik het op Télésambre.
Dat is zoals de andere regionale zenders.
Volgens de regio zitten de regionale zenders erop die je kunt ontvangen binnen een bepaald gebied.
De andere zitten weliswaar in de lijst en worden "gevonden", maar als je op een Dreambox de bitrate bekijkt, zie je dat die 0 is.

Ciné Frisson daarentegen is hier wel te ontvangen blijkbaar, want daar krijg je effectief een audio en video bitrate op (nogal laag, zo te zien, kwam op moment van meten op 1,443 Mbps).

zijn dat ook geen oude films die ze spelen op die zenders, dacht van wel toen ik die nog kon zien via satelliet,
meestal geen vol beeld films waarbij de beeldkwaliteit minder is,
maar idd is wel laag voor een zender,
zal wel geen HD zijn dan.
Antwoord
#7
(23-03-2018, 23:23)master-magic schreef: zijn dat ook geen oude films die ze spelen op die zenders, dacht van wel toen ik die nog kon zien via satelliet,
meestal geen vol beeld films waarbij de beeldkwaliteit minder is,
maar idd is wel laag voor een zender,
zal wel geen HD zijn dan.
Ja, ik meen mij zoiets te herinneren uit lang vervlogen tijden.
Oude films.
Met die bitrate lijkt het mij inderdaad om SD te gaan.
Had jij ook geen Dreambox 8000, Master?
Dan zou je dat ook moeten kunnen zien.
Geen beeld, maar gewoon de bitrate kunnen meten van zenders.
Antwoord
#8
(23-03-2018, 23:31)boulder schreef:
(23-03-2018, 23:23)master-magic schreef: zijn dat ook geen oude films die ze spelen op die zenders, dacht van wel toen ik die nog kon zien via satelliet,
meestal geen vol beeld films waarbij de beeldkwaliteit minder is,
maar idd is wel laag voor een zender,
zal wel geen HD zijn dan.
Ja, ik meen mij zoiets te herinneren uit lang vervlogen tijden.
Oude films.
Met die bitrate lijkt het mij inderdaad om SD te gaan.
Had jij ook geen Dreambox 8000, Master?
Dan zou je dat ook moeten kunnen zien.
Geen beeld, maar gewoon de bitrate kunnen meten van zenders.

ja maar die staat niks meer te doen, heb er problemen mee,
denk iets met de voeding ofzo, kon mijn diseq's niet meer aansturen en beeld geven,
met nieuwe ontvanger die ik dan heb gekocht niks van problemen mee.
denk dat de dreambox zijn laatste zuchtje gegeven heeft,
gebruik die enkel soms nog eens als test of die nog werkt enzo,
heb eens ook al andere image opgezet maar probleem blijft.
wel spijtig voor zijn prijs dat ik er voor heb betaald, maar ja heb hem bijna 8 jaar denk ik, mooie leeftijd voor een toestel dat heel veel uren heeft gewerkt.
de HDD kon die ook niet meer aan op laatste moment.
maar als ik mij een nieuwe koop dan word het weer een dreambox, heel veel beter dan de Gigablue dat ik nu heb eigenlijk, moest ik het geweten hebben dan had ik weer een dreambox gekocht maar toen was er geen echte vervanger voor de 8000 van dreambox als ik de Gigablue heb gekocht.
nu zou ik graag de 920 willen kopen maar is nog toekomst muziek.
zolang mijn Gigableu nog werkt ga ik niet veranderen.

zou eigenlijk nog eens een kabel scan moeten doen en dat testen.
Antwoord
#9
(23-03-2018, 23:48)master-magic schreef: nu zou ik graag de 920 willen kopen maar is nog toekomst muziek.
zolang mijn Gigableu nog werkt ga ik niet veranderen.

zou eigenlijk nog eens een kabel scan moeten doen en dat testen.
Ja, ik denk dat het iets met de voeding zal zijn bij jou.
Ik heb hier ook eens problemen gehad, dat ik dacht dat het gedaan was ermee.
Toen met zo'n kabel opnieuw geflashed, en was weer in orde.
Heb hem nu van september 2009, en hij ligt eigenlijk constant aan, dus ik kan niet klagen, ook al was het een duur toestel.
Van de 920 heb ik toch de indruk dat het nog wat buggy is, en qua kabel zijn er nog altijd geen FBC tuners beschikbaar.
En vraag is, komt er ooit nog een groter model, zoals de 8000 indertijd (zou dan de 9000 worden, vermoed ik) ?
De VU+ Ultimo 4K lijkt mij dan weer interessant.
Antwoord
#10
(23-03-2018, 23:55)boulder schreef:
(23-03-2018, 23:48)master-magic schreef: nu zou ik graag de 920 willen kopen maar is nog toekomst muziek.
zolang mijn Gigableu nog werkt ga ik niet veranderen.

zou eigenlijk nog eens een kabel scan moeten doen en dat testen.
Ja, ik denk dat het iets met de voeding zal zijn bij jou.
Ik heb hier ook eens problemen gehad, dat ik dacht dat het gedaan was ermee.
Toen met zo'n kabel opnieuw geflashed, en was weer in orde.
Heb hem nu van september 2009, en hij ligt eigenlijk constant aan, dus ik kan niet klagen, ook al was het een duur toestel.
Van de 920 heb ik toch de indruk dat het nog wat buggy is, en qua kabel zijn er nog altijd geen FBC tuners beschikbaar.
En vraag is, komt er ooit nog een groter model, zoals de 8000 indertijd (zou dan de 9000 worden, vermoed ik) ?
De VU+ Ultimo 4K lijkt mij dan weer interessant.

ja van die VU+ heb ik onlangs de solo geïnstalleerd voor iemand en vind het toch geen goeie, die tuner scant op 23.5 heel erg lang,
veel langer dan mijn toestel op de 23.5, verschil is wel dat de mijne dan wel wat steviger is van prosessor en ram geheugen maar de eerste indruk van een toestel blijven toch hangen hé.
vind een Dreambox dan beter,
en een groot model, is er daar nog vraag naar, alles moet compacter voor de klanten merk ik.
die 920 is wel interresant voor satelliet en zoals je zegt heeft de kabel tuner die extra mogelijkheden niet,
maar we zien wel wat het word,
tegen dat ik een 4K model koop zijn we weer 2 of 3 maand verder en de tuners komen snel uit welke dat beschikbaar zijn,
volg het zo niet van die FBC tuners, want dan is er nog niet dat aangepast moet worden dacht ik, de Diseq en LNB's of heb ik het op nog iets anders,
ben beetje verstrooid door slechte week dat na morgen weer gedaan is maar is hier niet de plek om over te praten.
de prijzen van de toestellen zijn ook veel gezakt, zeker die met 4K tuners vind ik scherp nog.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)