Canal Digitaal biedt TV App OTT apart aan tegen betaling
#1
Canal Digitaal biedt de TV-app over the top, als stand-alone versie aan, waarmee klanten die geen satellietabonnement hebben afgesloten toch gebruik kunnen maken van de tv-diensten van de aanbieder. Voor EUR 9,95 per maand is de TV App in OTT-versie beschikbaar, waarbij de eerste maand gratis is. Daarna is het een hybride OTT/DTH dienst. De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Canal Digitaal biedt twee pakketten: Vol kost EUR 9,95 per maand en bevat 45 zenders, inclusief 7 dagen terugkijken. Bomvol bevat 62 zenders inclusief Fox Sports Eredivisie voor EUR 14,95 per maand. Ook hierin zit 7 dagen terugkijken. De zenders zijn te kijken op smartphone en laptop en ze zijn te streamen op tv via Chromecast/Apple TV via Airplay. De TV App is te gebruiken op vier devices.

Eind 2016 introduceerde Canal Digitaal de vernieuwde app, maar deze was enkel beschikbaar voor klanten. Alle Canal Digitaal klanten met een BasisHD-pakket of hoger kunnen sindsdien gratis gebruik maken van de CanalDigitaal TV App.
Antwoord
#2
De aanbieder is onderdeel van het Luxemburgse M7 Group.

Voor minder dan tien euro per maand biedt Canal Digitaal vanaf vandaag een OTT-abonnement aan waarmee online via internetsite, tablet en smartphone naar de belangrijkste zenders van Nederland gekeken kan worden. De Canal Digitaal TV-app is al enige tijd zonder meerkosten voor abonnees van de aanbieder beschikbaar die via de satelliet of het vaste netwerk via Online.nl kijken. Nu volgt het stand-alone-abonnement. Hiermee richt Canal Digitaal zich op de groter groeiende groep cordcutters in Nederland die het traditionele abonnement stopzetten en alleen online gaan kijken.

Flexibel abonnement

Het nieuwe OTT-abonnement is de eerste maand als proef gratis te gebruiken. Daarna dient voor het abonnement vanaf €9,95 per maand betaald te worden. Canal Digitaal maakt het abonnement uiterst flexibel door de mogelijkheid te bieden om maandelijks op te zeggen. Canal Digitaal biedt twee OTT-abonnementsvormen aan. Het instapabonnement heeft een prijsstelling van €9,95 per maand. Bij dit abonnement worden 45 zenders geleverd inclusief de mogelijkheid om programma’s tot zeven dagen terug te kijken. Het opvolgende Bomvol-abonnement bevat 62 zenders inclusief FOX Sports Eredivisie. Ook bij dit abonnement is tot zeven dagen terugkijken mogelijk.

Streamen naar televisie

Bij de nieuwe OTT-abonnement is het mogelijk om content van mobiele apparaten naar een televisie te streamen. De Canal Digitaal Live TV App ondersteunt namelijk de streamingtechnieken Chromecast en Airplay. Deze zijn bruikbaar met Chromecast (Google Cast) en Apple TV.

Na de gratis proefperiode krijgt de abonnee als besloten wordt het OTT-abonnement te behouden een smartcard toegestuurd. Met deze smartcard kan zonder meerkosten naar tv-zenders via de satelliet gekeken worden. Het is de abonnee vrij deze smartcard wel of niet te gebruiken. Hierdoor worden Vol- en Bomvol-abonnementen gecombineerde OTT- en satellietdiensten.
Antwoord
#3
https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

zie nergens de voorwaarden of dit enkel voor nederlanders is of klanten buiten Nederland ook....
Antwoord
#4
contact opgenomen met Canal Digitaal en volgende reactie gekregen:

Helaas kan je alleen gebruik maken van dat abonnement met een Nederlands adres. Dit komt door EU regelgeving.
Antwoord
#5
(05-07-2018, 17:18)natte schreef: Boelshit heb die app hier ook legaaldraaien

omdat je een abbo hebt op satelliet, maar de alleenstaande app mag niet volgens CD, kan u de originele mail tonen als je mij niet gelooft, zijn hun woorden.
Antwoord
#6
(05-07-2018, 16:45)natte schreef: Oplossing voor vele die graag nederlandse zenders kijken. Zei het toch cd loont echt de moeite en hun app is top zelfs film1 films en europehd films en max moeviestar wooow
Ik vind dat ze daar constant van technologie veranderen.
Er zijn nu waarschijnlijk mensen die met veel moeite Hotbird erbij genomen hebben om toch maar de Franstalige zenders te kunnen ontvangen, komen ze nu weer af met dit hier.
Straks bouwen ze misschien hun satelliet aanbod weer af, moet je maar alles weer streamen.
Antwoord
#7
(05-07-2018, 19:38)boulder schreef:
(05-07-2018, 16:45)natte schreef: Oplossing voor vele die graag nederlandse zenders kijken. Zei het toch cd loont echt de moeite en hun app is top zelfs film1 films en europehd films en max moeviestar wooow
Ik vind dat ze daar constant van technologie veranderen.
Er zijn nu waarschijnlijk mensen die met veel moeite Hotbird erbij genomen hebben om toch maar de Franstalige zenders te kunnen ontvangen, komen ze nu weer af met dit hier.
Straks bouwen ze misschien hun satelliet aanbod weer af, moet je maar alles weer streamen.

Ze zien dat streamen toekomst is en het succes voller word naast gewoon tv kijken,
Moet zeggen, M7 doet dit al in Duitsland en is dit nu aan het doortrekken naar de andere providers onder de M7 tak.
En zo gaan nog meer zenders enkel via stream te zien zijn en op den duur gaat het satelliet aanbod verdwijnen omdat hen minder kost dan een transponder huren.
Antwoord
#8
(05-07-2018, 20:44)master-magic schreef: Ze zien dat streamen toekomst is en het succes voller word naast gewoon tv kijken,
Moet zeggen, M7 doet dit al in Duitsland en is dit nu aan het doortrekken naar de andere providers onder de M7 tak.
En zo gaan nog meer zenders enkel via stream te zien zijn en op den duur gaat het satelliet aanbod verdwijnen omdat hen minder kost dan een transponder huren.
Jaja, de toekomst hier, de toekomst daar.
Ik ben blij dat ik al jaren hen niet meer volg qua aankopen.
Het is iedere keer een ander liedje, hoeveel keer zijn ze niet al met nieuwe modules afgekomen, met nieuwe satellietposities, nieuwe coderingen.
En nu is het weer dat.
Ze doen maar, hoor.
Mij krijgen ze niet meer als klant.
Antwoord
#9
(05-07-2018, 22:32)natte schreef:
(05-07-2018, 20:44)master-magic schreef:
(05-07-2018, 19:38)boulder schreef:
(05-07-2018, 16:45)natte schreef: Oplossing voor vele die graag nederlandse zenders kijken. Zei het toch cd loont echt de moeite en hun app is top zelfs film1 films en europehd films en max moeviestar wooow
Ik vind dat ze daar constant van technologie veranderen.
Er zijn nu waarschijnlijk mensen die met veel moeite Hotbird erbij genomen hebben om toch maar de Franstalige zenders te kunnen ontvangen, komen ze nu weer af met dit hier.
Straks bouwen ze misschien hun satelliet aanbod weer af, moet je maar alles weer streamen.

Ze zien dat streamen toekomst is en het succes voller word naast gewoon tv kijken,
Moet zeggen, M7 doet dit al in Duitsland en is dit nu aan het doortrekken naar de andere providers onder de M7 tak.
En zo gaan nog meer zenders enkel via stream te zien zijn en op den duur gaat het satelliet aanbod verdwijnen omdat hen minder kost dan een transponder huren.
Niet iedereen heeft straf internet zie proximus in zululand voor hen adsl komaan zeg

je kan al tv streamen met een 5mb/s lijn (als het geen HD is).
Antwoord
#10
(05-07-2018, 20:48)boulder schreef:
(05-07-2018, 20:44)master-magic schreef: Ze zien dat streamen toekomst is en het succes voller word naast gewoon tv kijken,
Moet zeggen, M7 doet dit al in Duitsland en is dit nu aan het doortrekken naar de andere providers onder de M7 tak.
En zo gaan nog meer zenders enkel via stream te zien zijn en op den duur gaat het satelliet aanbod verdwijnen omdat hen minder kost dan een transponder huren.
Jaja, de toekomst hier, de toekomst daar.
Ik ben blij dat ik al jaren hen niet meer volg qua aankopen.
Het is iedere keer een ander liedje, hoeveel keer zijn ze niet al met nieuwe modules afgekomen, met nieuwe satellietposities, nieuwe coderingen.
En nu is het weer dat.
Ze doen maar, hoor.
Mij krijgen ze niet meer als klant.

ja ze zien dat hun klanten wegvluchten voor satelliet tv en geef die klanten geen ongelijk, en M7 ziet dat het in Duitsland een succes is en doen het nu in andere landen ook, waarom hadden ze anders geïnvesteerd in die stream apparatuur en servers.
maar als ze alles gaan beginnen streamen dan zien ze me ook niet meer,
al moet ik zeggen, telenet kan ook die weg opgaan, zal dit binnenkort wel zien denk ik en anders is dit toekomst voor in 2019.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)