Ook TV5 Monde stopt met lineair en gaat online verder
#1
Door het veranderde mediagebruik besluiten steeds meer zenders om met lineaire doorgifte te stoppen en zich alleen op online verspreiding te richten. Dit keer is het de beurt aan TV5 Monde.

Vooralsnog gaat het alleen om het lineaire kanaal van de Europese versie van TV5 Monde in het Verenigd Koninkrijk. Zowel de satellietverspreiding via de Astra2-satelliet als de doorgifte via kabelbedrijven wordt de lineaire verspreiding in januari gestaakt. De Britse satellietkijker kan overigens – mits de schotelantenne ook op de Astra1-satelliet staat uitgericht – wel via de satelliet naar dezelfde versie van de Franse zender blijven kijken.

Online

Als vervanging biedt TV5 Monde op dit moment al een online HD-stream aan. De zender stopt met lineaire verspreiding in het Verenigd Koninkrijk omdat steeds meer mensen online nieuws consumeren. Online biedt voor TV5 Monde voordelen omdat de kijker naast de stream van de zender ook gericht naar beeldfragmenten van gewenste onderwerpen kan navigeren en kijken. Daarnaast zijn de kosten van lineaire verspreiding via de satelliet hoog. De zender heeft na een kosten/baten-berekening ervoor gekozen om te stoppen met lineaire tv in zowel Engeland als Ierland.
Antwoord
#2
(01-12-2018, 16:35)natte schreef: pfff weer 2 minder suise en france versie

op astra 19.2 blijft die nog even, is op de 28.2 dat die verdwijnt!!!! Wink
Antwoord
#3
(01-12-2018, 16:35)natte schreef: pfff weer 2 minder suise en france versie

Ik denk dat het hier gaat over de versie in Engeland en Ierland die gaat stoppen.
Onze versie Frankrijk-Belgie-Zwitserland zal nog blijven vermoed ik.
Antwoord
#4
(01-12-2018, 17:47)Dreekes schreef:
(01-12-2018, 16:35)natte schreef: pfff weer 2 minder suise en france versie

Ik denk dat het hier gaat over de versie in Engeland en Ierland die gaat stoppen.
Onze versie Frankrijk-Belgie-Zwitserland zal nog blijven vermoed ik.

idd klopt Dreekes, natte leest het even niet allemaal en reageert direct door enkel de titel te lezen vrees ik Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)