Nieuwe tv-box
#11
(12-12-2018, 21:45)master-magic schreef:
(12-12-2018, 20:26)natte schreef: Pffg liever extra zenders

Ik geloof dat je het uitzendrechten niet wilt geloven en aanvaarden,
Wat ben je met meer zenders als dit de beeldkwaliteit naar beneden haalt???
Weer gezien op nieuwe 4K tv dat de M7 zenders echt niet zuiver zijn en veel bitrate moeten inleveren,
Moeten we dit bij Telenet ook krijgen met onze grote tv’s ???

Wat zijn "M7 zenders"?

En vanaf wanneer kan je dan bvb wel meer zenders plaatsen zonder verlies van beeldkwaliteit?
Antwoord
#12
(12-12-2018, 13:16)master-magic schreef: Afgelopen nacht heeft je TV-box de nieuwe software versie 4.13 binnen gehaald. Dit kan je nakijken via Instellingen > Info > Technische informatie. Werd je TV-box nog niet geüpgraded? Maak je dan geen zorgen, het kan zijn dat jouw box wegens omstandigheden op een andere dag de update zal binnen halen (eco-start, stroomonderbreking, ..).  Ik som alvast de aanpassingen en verbeteringen op die in deze software versie zitten:

Vanaf nu toont de TV-box een tekst om je afstandsbediening aan je TV/versterker te koppelen. De tekst die hij zal weergeven is "Koppel je afstandsbediening eenvoudig aan je tv en versterker. Zo regel je o.a. gemakkelijk het volume met één afstandsbediening."

Teletekst ondertitels worden in een moderner lettertype (Andale) getoond.

Het Home-menu stelt geen programma's meer voor die je al volledig bekeken hebt.

De verwijzing naar de 'adult' content is subtieler met een nieuwe knop. De XXX-versie bestaat niet meer en is vervangen door '18+ bestelling'

De meest relevante aflevering van een serie verschijnt nu volgens deze volgorde:

aflevering die op dat moment speelt
de meest recente herhaling
de eerstvolgende aflevering

Er werden een aantal opties voor stembediening gecreëerd, zodat je de detailfiche van het huidige programma kan opvragen. "Waarover gaat dit programma?" of "Welke afleveringen zijn beschikbaar?".

Bij een TV-box wissel of na een factory reset, worden deze instellingen automatisch teruggezet: kijklijst, favoriete kanalen, taal (van het menu), ondertiteling en audiotaal, opgebouwde data op gebied van aanbevelingen, ouderlijk toezicht, pincode, bestaande en geplande opnames, opt-in status voor persoonlijke aanbevelingen, herinneringen, verder kijken-lijst.

Alle andere instellingen vallen terug op de fabrieksinstellingen:

TV- en geluidsinstellingen en opstart modus.
In deze update zijn er ook een aantal problemen opgelost, de belangrijkste som ik even op:
Verbeterd en groter lettertype voor ondertiteling in Terugkijk-TV en opnames
Oplossen van een bug die alle back-end communicatie verloren liet gaan
Verbetering van data bij films en series in de TV-theek (incl. web-TV)
Betere ondersteuning voor bepaalde soundbars (SONOS, ihb)
Verbetering van HDMI/CEC-gedrag bij opstarten
Netflix instabiliteit werden verbeterd
Problemen met afstandsbediening

Uiteraard zijn er ook nog altijd items waaraan er gewerkt wordt (hier zijn we van op de hoogte):

Audio- en videokwaliteit in Terugkijk-TV/VOD
Beeld en geluid niet synchroon
Kleine sprongetjes, tot grotere willekeurige sprongen
Foutmeldingen tijdens het bekijken van Terugkijk-TV/VOD
Ondertiteling soms niet beschikbaar of niet synchroon met beeld/geluid
Geen of slechte link van de afstandsbediening met bepaalde TV's/versterkers/soundbars
HDMI-problemen met sommige TV's/versterkers/soundbars
Netflix app dat weigert om op te starten

Sinds de update verschijnt er op mijn tv-box een rood icoontje ,maar wel alleen als mijn tv uitstaat.
Wat betekent dat icoontje? Huh
Antwoord
#13
(13-12-2018, 06:38)guyke schreef:
(12-12-2018, 13:16)master-magic schreef: Afgelopen nacht heeft je TV-box de nieuwe software versie 4.13 binnen gehaald. Dit kan je nakijken via Instellingen > Info > Technische informatie. Werd je TV-box nog niet geüpgraded? Maak je dan geen zorgen, het kan zijn dat jouw box wegens omstandigheden op een andere dag de update zal binnen halen (eco-start, stroomonderbreking, ..).  Ik som alvast de aanpassingen en verbeteringen op die in deze software versie zitten:

Vanaf nu toont de TV-box een tekst om je afstandsbediening aan je TV/versterker te koppelen. De tekst die hij zal weergeven is "Koppel je afstandsbediening eenvoudig aan je tv en versterker. Zo regel je o.a. gemakkelijk het volume met één afstandsbediening."

Teletekst ondertitels worden in een moderner lettertype (Andale) getoond.

Het Home-menu stelt geen programma's meer voor die je al volledig bekeken hebt.

De verwijzing naar de 'adult' content is subtieler met een nieuwe knop. De XXX-versie bestaat niet meer en is vervangen door '18+ bestelling'

De meest relevante aflevering van een serie verschijnt nu volgens deze volgorde:

aflevering die op dat moment speelt
de meest recente herhaling
de eerstvolgende aflevering

Er werden een aantal opties voor stembediening gecreëerd, zodat je de detailfiche van het huidige programma kan opvragen. "Waarover gaat dit programma?" of "Welke afleveringen zijn beschikbaar?".

Bij een TV-box wissel of na een factory reset, worden deze instellingen automatisch teruggezet: kijklijst, favoriete kanalen, taal (van het menu), ondertiteling en audiotaal, opgebouwde data op gebied van aanbevelingen, ouderlijk toezicht, pincode, bestaande en geplande opnames, opt-in status voor persoonlijke aanbevelingen, herinneringen, verder kijken-lijst.

Alle andere instellingen vallen terug op de fabrieksinstellingen:

TV- en geluidsinstellingen en opstart modus.
In deze update zijn er ook een aantal problemen opgelost, de belangrijkste som ik even op:
Verbeterd en groter lettertype voor ondertiteling in Terugkijk-TV en opnames
Oplossen van een bug die alle back-end communicatie verloren liet gaan
Verbetering van data bij films en series in de TV-theek (incl. web-TV)
Betere ondersteuning voor bepaalde soundbars (SONOS, ihb)
Verbetering van HDMI/CEC-gedrag bij opstarten
Netflix instabiliteit werden verbeterd
Problemen met afstandsbediening

Uiteraard zijn er ook nog altijd items waaraan er gewerkt wordt (hier zijn we van op de hoogte):

Audio- en videokwaliteit in Terugkijk-TV/VOD
Beeld en geluid niet synchroon
Kleine sprongetjes, tot grotere willekeurige sprongen
Foutmeldingen tijdens het bekijken van Terugkijk-TV/VOD
Ondertiteling soms niet beschikbaar of niet synchroon met beeld/geluid
Geen of slechte link van de afstandsbediening met bepaalde TV's/versterkers/soundbars
HDMI-problemen met sommige TV's/versterkers/soundbars
Netflix app dat weigert om op te starten

Sinds de update verschijnt er op mijn tv-box een rood icoontje ,maar wel alleen als mijn tv uitstaat.
Wat betekent dat icoontje? Huh

dat is denk ik als je internet verbinding verbroken is met de tv box.
heb dit zelf nog niet gehad, heb je uw telenet box al eens herstart ????
Antwoord
#14
(13-12-2018, 19:08)natte schreef:
(12-12-2018, 21:45)master-magic schreef:
(12-12-2018, 20:26)natte schreef: Pffg liever extra zenders

Ik geloof dat je het uitzendrechten niet wilt geloven en aanvaarden,
Wat ben je met meer zenders als dit de beeldkwaliteit naar beneden haalt???
Weer gezien op nieuwe 4K tv dat de M7 zenders echt niet zuiver zijn en veel bitrate moeten inleveren,
Moeten we dit bij Telenet ook krijgen met onze grote tv’s ???

bij mijn lg m7 top

op een samsung 4K Series 7 niet, beeldkwaliteit van M7 via satelliet is buiten die enkele HD zenders om te huilen.
de Nederlandse HD zenders zijn ook niet echt zuiver, de zenders van telenet zijn zuiverder op dezelfde tv.
maar dat ligt aan M7 die veel teveel zenders op hun transponder propt, waardoor er soms seconde beeld uitvalt, wat op een ander forum al veel is gemeld de laatste maanden.
de uitval van telenet van zenders kan je op 1 hand amper tellen.
als het 3 keer gebeurd is op 10 jaar dan is het veel.
Antwoord
#15
de testperiode is verlengd tot april Wink dus nog even geduld aan de mensen die hem willen Tongue
Antwoord
#16
(22-12-2018, 09:44)natte schreef: Sta niet te springen mijn lg smart tv kan veel meer

wat nog niet is kan nog komen Wink
Antwoord
#17
gisteren zijn ze begonnen met software versie 4.15 : met profielen (rechts de zijkant van uw afstandsbediening),
waar gisteren alles verdween waar je gebleven was (met verder kijken enz) vandaag opgelost

en wie kijkt met profiel bijvoorbeeld naar de eerste aflevering van strike back, zal zien wanneer je de tv box daarna terug opstart (zonder profiel) dat het niet staat aangegeven dat je naar de eerste aflevering van strike back hebt gekeken, enkel als je het profiel inschakelt : zie je wel waar je hebt gekeken
 
zonder profiel zie je waar je gebleven was (en je kunt zo verder kijken ook)
Antwoord
#18
Binnenkort dus weer veel klachten erover, hij word alsmaar met meer en meer bugs en veranderingen gedaan dat klanten hem niet gewoon gaan zijn.
Antwoord
#19
Afgelopen nacht heeft je TV-box normaal software versie 4.15 geïnstalleerd, ga dus zeker eens een kijkje nemen! Heeft je TV-box de update nog niet binnen gehaald? Geen paniek, de komende dagen kan de update ook nog binnen komen. Let er vooral op dat je TV-box niet in eco-start staat.

Nieuwe features:

1) Profielen

De belangrijkste nieuwigheid in deze update is het gebruik van individuele profielen. Bepaalde instellingen die voorheen werden gedeeld door alle gebruikers, kunnen nu bewaard worden onder een profiel, voor een nog persoonlijkere aanpak!

Welke zijn de belangrijkste profiel weetjes?

Alle instellingen die je vroeger had, zitten na de update in het gedeelde profiel
(dit werd automatisch aangemaakt)
Je kan profielen beheren op verschillende manieren:
profiel knop op de zijkant van je afstandsbediening
pijl naar boven op het moment dat het Home menu er staat
pijl naar boven als je bovenaan de pagina staat in één van de menu secties (bv. TV-gids, TV-theek, Mijn TV, ..)
profiel sectie in het instellingen men
Rechts bovenaan kan je zien welk profiel actief is (behalve bij het gedeelde profiel)
Je kan tot zes aparte profielen aanmaken
Je kan één profiel als default instellen
Profiel aanmaken:
Kies een kleur
Vul een naam in
Bepaal je eigen favoriete zenderlijst/tv-gids = optioneel
Voeg een aantal favoriete genres to aan je profiel = optioneel
Profielen worden gedeeld met al je Telenet TV-boxen en je TV-app.
Favoriete zenderlijst
Met de zoekfunctie kan je naar zenders buiten je kanaallijst gaan + eventueel toevoegen via de context toets (...)
Je moet minstens 3 zenders in je lijst opnemen
Je kan binnen je zenderlijst de volgorde wijzigen
Wil je in de TV-gids toch tijdelijke alle kanalen zien (ook degene die niet in je profiel zijn opgenomen)? Dan kan je dit verkrijgen via het menu achter de context (...) toets.
Welke aspecten op je TV-box zijn vanaf nu specifiek per profiel?
Aanbevelingen
Bookmarks (waar je gebleven bent met kijken bij films, series of programma's)
Menubalk onderaan (home menu)
Kijklijst
Verder kijken
TV-gids
Tips & tricks
Had je voorheen een lijst met favoriete zenders ingesteld?
Dan ben je deze helaas kwijt met versie 4.15. Je kan na de update opnieuw een favoriete zenderlijst/tv-gids aanmaken. Het goede nieuws? Vanaf nu kan je terug zelf de volgorde van je zenders bepalen!

2) Ondertitels en audio taal

Er verschijnt nu een duidelijke boodschap wanneer ondertiteling aangezet wordt, maar niet beschikbaar is. Als je een bepaalde audio of ondertitel optie gebruikt op een programma, wordt die instelling een tijdje bewaard, zodat terugkomen naar dat programma dezelfde beleving geeft. Deze instelling is lokaal en wordt niet overgedragen naar andere TV-boxen of de Telenet TV-app.

3) Animaties & user interface

Verschillende aspecten van de user interface reageren soepeler op navigaties en aanpassingen, via kleine animaties: TV-gids, zapbalk, poster weergaven, lijsten en menu's.

Opgeloste problemen

Stabiliteit en performantie
Audio en video kwaliteit in Terugkijk-TV en VOD.
kleine sprongetjes, tot grotere willekeurige sprongen
beeld en geluid niet synchroon
HDMI
Probleem met sommige TV's waarbij de HDMI bron niet correct gekozen werd.

Zoekfunctie en stembesturing
Weergeven van verschillende resultaten, afhankelijk of de zoekopdracht gebeurde via toetsenbord of stembesturing.

Netflix/YouTube
Problemen bij het opstarten (zwart scherm of draaiende cursor)

TV-theek

Incorrecte audio of video in bepaalde TV-theek items
CS2317 fouten
Opnames/Terugkijk-TV
CS2x12 en CS2x17 fouten
Bookmarks die niet correct werden opgeslagen
Verwijderen van opnames duurde soms lang
Fouten in de berekeningen van de gebruikte opslagcapaciteit
Algemeen
CS2x18 fouten bij opvragingen van Verder kijken, TV-theek of opnames
Extra robuustheid, vermijden van CS2x05 fouten
Verbeterde stabiliteit in Teletext
Ondertitels die ongevraagd verschijnen of blijven hangen
Ondertitels: bepaalde letters die niet verschijnen
Kleine melding die bevestigd dat je een extra pakket aangekocht hebt
Verbeterde boodschap voor 100:70 fout (bij eerste opstart)

Gekende problemen

Zoals reeds na elke update vermeld, zal Telenet blijven investeren in de nieuwe TV-box, men zal blijven werken aan oplossingen en verbeteringen. Ik geef jullie graag nog een overzicht van de grootste gekende problemen waaraan men nog werkt:

Crashes van de user interface (herstarten met 'even geduld' scherm)
TV-boxen die blijven hangen na (lange) stand-by periode
Interactiviteit problemen (CS9993 - CS9996 - vragen naar pincode) bij het uit stand-by komen (eco-start en normale start)
Factory reset bij TV-boxen die via WiFi geconnecteerd zijn, kunnen de TV-box laten vast hangen in een CS1011 fout (TV-box opnieuw starten via aan/uit schakelaar achteraan lost dit op)
Een (kleiner) aantal problemen met HDMI compatibiliteit met TV en/of soundbar/versterker
Trage (of mislukte) bron selectie bij overgang van ander apparaat naar de TV-box
Netflix streaming die (in zeldzame gevallen) vast hangt > typisch op 20%
CS3400 fout bij navigeren door de TV-theek
Bij langer pauzeren in de terugkijk buffer, wordt er soms automatisch naar het live punt gesprongen
Ontbrekende of zwarte thumbnails bij het doorspoelen
Afstandsbediening die niet meer werkt op de TV-box (batterijen eruit halen = workaround)
Binding met de TV of versterker wordt vergeten
Een (klein) aantal zoektermen die niet correct geïnterpreteerd worden

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan zeker door via 015/66.66.66 of via Facebook en Twitter.
Antwoord
#20
(12-04-2019, 18:34)natte schreef: Amaai dikke boelen allemaal lees ik. Liever gewoon en meer zenders en apps

die zenders verdwijnen zelf, zie in nl hoe ze daar bij KPN heleboel standaard zenders verliezen.
als zenders niet meer in de Benelux willen beschikbaar zijn dan gaan er geen bij komen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)