Netflix en lineaire zenders stimuleren verkoop 4K Ultra HD-televisies
#1
Vision – dat televisies onder de merknaam Philips verkoopt – ziet in video on demand en het groeiend aantal lineaire UHD-zenders een belangrijke stimulans voor de verkoop van 4K Ultra HD-zenders.

De verkoop van 4K-televisies is in de voorbijgaande periode flink aangetrokken. Vooral Netflix is als video on demand-dienst een belangrijke aanleiding voor consumenten om de aanschaf van een 4K Ultra HD-televisie te overwegen. Netflix heeft een redelijk groot aanbod titels van films en series die in 4K te bekijken zijn. Om bij Netflix in deze beeldkwaliteit te kijken, is wel het duurste abonnement nodig. Ook Amazon Prime Video heeft vaker titels in 4K voor abonnees beschikbaar.
Alleen op de nieuwste modellen televisies van fabrikant Samsung kan een zeer beperkt aantal titels in 4K bekeken worden. In praktijk werkt deze mogelijkheid vrijwel nooit omdat de melding in beeld komt dat geen internetverbinding voorhanden is.

Lineair UHD

TPVision verwacht dat ook lineaire UHD-zenders in de toekomst tot meer verkoop van UHD-televisies gaat leiden. Er komen steeds meer UHD-zenders voor consumenten beschikbaar. Die zijn vaker niet alleen via satelliet te ontvangen.
TPVision verwacht dat de eerstkomende Olympische Spelen volgend jaar in Japan voor de echte doorbraak van de 4K Ultra HD-televisie in de huiskamer gaat zorgen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)