Verdere verschraling zenderaanbod
#1
Nederlandse en Belgische tv-kijkers worden op 1 februari geconfronteerd met een verdere verschraling van aanvullende zenderpakketten. Drie zenders stoppen met uitzenden in de Benelux.

Discovery Benelux trekt de stekker uit de lineaire verspreiding van de voormalig Scripps-zenders Travel Channel, Food Network en Fine Living in de Benelux. De belangrijkste programma’s van deze zenders blijven wel voor kijkers beschikbaar. Discovery Benelux laat deze terugkomen in de programmering van meerdere zenders zoals Discovery en TLC. Voor Nederlandse en Belgische tv-kijkers betekent de nieuwe strategie van Discovery Benelux dat een tot drie zenders uit het zenderaanbod van distributeurs als Telenet en Proximus verdwijnen.

Abonnement niet goedkoper

In Nederland en België zijn in 2019 tot nu toe al vier zenders uit eigen beweging met lineair uitzenden gestopt. Ondanks de verschraling van het zenderaanbod wordt de abonnementsprijs van aanvullende tv-pakketten niet lager. De maandelijkse kosten van tv-abonnementen wordt zelfs nog duurder. Contentaanbieders die nog wel lineair worden doorgegeven vragen meer geld aan distributeurs voor de doorgifte van hun zenders. Dit is onder meer voor zenders van de mediagroepen NPO, Discovery Benelux het geval. Daarnaast worden multiplay-abonnementen waarbij internet als dienst geleverd wordt duurder omdat distributeurs het netwerk moeten opwaarderen om aan de grote vraag naar internetdata van klanten te kunnen voldoen.

Satelliet

Als via de satelliet naar tv wordt gekeken, kan nog wel naar zenders als Travel Channel en Food Network gekeken worden. Deze zenders blijven ook in de toekomst ongecodeerd op de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost uitzenden. Deze zenders blijven dan ook in de zenderlijsten van Canal Digitaal en TV Vlaanderen beschikbaar. Wel zijn bij de Britse versies van Travel Channel en Food Network geen Nederlandse ondertitels te zien en is de ontvangst minder sterk.
En waneer Discovery beslist om die zenders te coderen is het ook gedaan voor ons.
Antwoord
#2
(02-02-2019, 17:27)natte schreef: De maandelijkse kosten van tv-abonnementen wordt zelfs nog duurder." wat zei ik strategie van ziggo en telenet zelf en maar zeggen dat het de zenders hun schuld is ik ben niet meer naief ik heb alles oopgezegd

Je kan lezen dat zenders meer en meer geld vragen en dit dus op de klant word gerekend,
Grootste vb zijn de sport zenders die alsmaar meer en meer vragen voor hun sport uitzendingen (Eurosport)
Antwoord
#3
(03-02-2019, 18:35)natte schreef: Master hadden ze onderhandeld ipv de aandeelhouders content te houden hadden wij goede content. Ik ben niet naief. Providers doen dit bewust. Wij dokken voor hun aandeelhouders. Ik heb nog telenet basic en cd basic. Rest klopperij

en waarom zie je dit in buitenland ook in Frankrijk en Duitsland dat grote zender groepen opeens meer geld vragen om hun content uit te zenden en de providers die zenders dan paar dagen op zwart zetten omdat ze dit niet willen betalen,
in belgie en Nederland blijven ze dit betalen maar eens is dit de druppel die de emmer doet overlopen met teveel vragen, dan gaan de zenders zelf weg uit de Benelux omdat ze dit geld niet meer krijgen en er niet aan verdienen, want waarom kan een Disney in Duitsland bv wel rendabel zijn???? (land is groter en daar betalen ze er wel nog voor omdat ze meer verdienen aan het klantenaantal, maar bij Sky Duitsland lopen ze ook weg die klanten, met resultaat zenders weg en minder transponders.....).
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)