Britse zenders.
#1
Een tijdje geleden las ik eens op een Nederlandse forum dat de Britten, welke op 28 graden zitten, enkel zouden uitzenden voor de Britse eilanden. Wat dus wil zeggen dat men in Oostende miscchien nog ontvangst heeft maar niet meer in Gent bijvoorbeeld.
Nu weet ik niet of dit technisch mogelijk is om uitzendingen tot de Britse eilanden te beperken wanneer men via de sat uitzendt. 't Zou wel kunnen. Ik zou dus in de toekomst verstoken blijven van Britse FTA zenders.
By the way, dit zou ergens in de herfst 2012 in werking treden, ongeveer nu dus.
Nu heb ik daarover al gesproken met een paar Engelsen en Ieren welke op het vasteland wonen en zij lachen dit weg. Dan zouden namelijk de Britten welke in Malta, Gibraltar, Toskanie,... wonen verstoken blijven van Coronation Street, Heartbeat,...
Weet er iemand wat hieraan waar is ?
Antwoord
#2
(23-10-2012, 17:33)xopotl schreef: Een tijdje geleden las ik eens op een Nederlandse forum dat de Britten, welke op 28 graden zitten, enkel zouden uitzenden voor de Britse eilanden. Wat dus wil zeggen dat men in Oostende miscchien nog ontvangst heeft maar niet meer in Gent bijvoorbeeld.
Nu weet ik niet of dit technisch mogelijk is om uitzendingen tot de Britse eilanden te beperken wanneer men via de sat uitzendt. 't Zou wel kunnen. Ik zou dus in de toekomst verstoken blijven van Britse FTA zenders.
By the way, dit zou ergens in de herfst 2012 in werking treden, ongeveer nu dus.
Nu heb ik daarover al gesproken met een paar Engelsen en Ieren welke op het vasteland wonen en zij lachen dit weg. Dan zouden namelijk de Britten welke in Malta, Gibraltar, Toskanie,... wonen verstoken blijven van Coronation Street, Heartbeat,...
Weet er iemand wat hieraan waar is ?

wij zullen er niet echt zo last van hebben denk ik,
we zien wel vanaf 2013 hé,
anders een schotel van 110 kopen Wink
maar hoe verder van belgie en nederland natuurlijk,hoe moeilijk het zal worden denk ik.
die van zweden zijn toch ook normaal zelfde systeem gelijk ze willen in de UK,
en die zijn mits goeie afstelling ook nog te ontvangen.
Antwoord
#3
Ja, ik heb een schotel van > 100cm, met 4 LNB's, dus dat zit wel snor. Maar... als je aan de zuidelijke kant van de Alpen woont, is men al vele kilometers van Groot-Brittanie verwijders. Confused En voordeel is wel dat het meestal goed weer is ! Cool
Antwoord
#4
Weet het dan nog wel op tijd te zeggen hé master.Of ik zit hier binenkort weer met een te kleine schotel.Wink
Antwoord
#5
denk dat we in belgie niet zullen schrik moeten hebben,
maar we zien wel,
ik zie voorlopig nog geen problemen,
heb nog steeds rond de 70% ontvangst en de schotel staat dan nog niet perfect afgesteld (T90 schotel).
Antwoord
#6
(24-10-2012, 16:46)master-magic schreef: denk dat we in belgie niet zullen schrik moeten hebben,
maar we zien wel,
ik zie voorlopig nog geen problemen,
heb nog steeds rond de 70% ontvangst en de schotel staat dan nog niet perfect afgesteld (T90 schotel).

Het zal toch niet voor het eind van de winter zijn hoor.Ik zit er voorlopig financieel niet zo goed voor na die verhuis en als je dan alles terug nieuw moet gaan kopen kost dat wel veel hé,+ uwe telenet die nog eens blijft doorlopen.Achteraf kan ik die gaan afbouwen natuurlijk.
Antwoord
#7
(24-10-2012, 20:18)Dimira schreef:
(24-10-2012, 16:46)master-magic schreef: denk dat we in belgie niet zullen schrik moeten hebben,
maar we zien wel,
ik zie voorlopig nog geen problemen,
heb nog steeds rond de 70% ontvangst en de schotel staat dan nog niet perfect afgesteld (T90 schotel).

Het zal toch niet voor het eind van de winter zijn hoor.Ik zit er voorlopig financieel niet zo goed voor na die verhuis en als je dan alles terug nieuw moet gaan kopen kost dat wel veel hé,+ uwe telenet die nog eens blijft doorlopen.Achteraf kan ik die gaan afbouwen natuurlijk.

uw pakketten kan je online ook opzeggen hé,
maar dat moet je al een jaar hebben vroeger,kan zijn dat nu met die nieuwe wet ook 6 maanden is zoals prime en sporting.
dat moet je minimum 6 maanden hebben eer je kan kosteloos opzeggen.
Antwoord
#8
Ja dat had ik al gezien maar voorlopig houd ik ze nog omdat ik nog niet goed weet of die schotel hier wel goed 12 meter hoog op het dak graakt.Normaal zou je denken in een appartement is een dakraam.Wel bij ons is er één,zelfs een automatisch maar het mag niet open van de aannemer.Waarom weet ik ook niet maar ik ga nu wachten tot die van de brandweer komen want die moeten komen zien of alles brandveilig is.Want hier is dus zelfs geen brandladder aanwezig,en ik kan dus bij brand nooit via het dak wegvluchten.Daarom zou men die schotel via de brandladder van hiernaast moeten plaatsen waar ik vroeger gewoond heb.Dus die mannen moeten naar boven of toch ene via de brand lader naar het dak en ik geef dan de schotel door het raam bij mij op het derde door en iemand staat dan beneden met een touw en zo kan die schotel misschien opgetrokken worden.Dus er komt nog heel wat bij kijken eer het zover is.
Antwoord
#9
Dat kan goed zijn maar ik zeg je juist die schotel moet wel eerst op dat dak geraken.Ik ga niet naar het leger bellen voor een helikopter te bestellen voor even een schotel te droppen op het dak.
Antwoord
#10
(30-10-2012, 22:02)natte schreef:
(24-10-2012, 23:05)Dimira schreef: Ja dat had ik al gezien maar voorlopig houd ik ze nog omdat ik nog niet goed weet of die schotel hier wel goed 12 meter hoog op het dak graakt.Normaal zou je denken in een appartement is een dakraam.Wel bij ons is er één,zelfs een automatisch maar het mag niet open van de aannemer.Waarom weet ik ook niet maar ik ga nu wachten tot die van de brandweer komen want die moeten komen zien of alles brandveilig is.Want hier is dus zelfs geen brandladder aanwezig,en ik kan dus bij brand nooit via het dak wegvluchten.Daarom zou men die schotel via de brandladder van hiernaast moeten plaatsen waar ik vroeger gewoond heb.Dus die mannen moeten naar boven of toch ene via de brand lader naar het dak en ik geef dan de schotel door het raam bij mij op het derde door en iemand staat dan beneden met een touw en zo kan die schotel misschien opgetrokken worden.Dus er komt nog heel wat bij kijken eer het zover is.

ga naar website canaaldigitaal. deze bevestigen dat voor belgie en asjemenouland geen problemen zijn. ze maken er zelfs hd brits paketten ook op tv totaal bericht hierover!
je hebt geen Tv Vlaanderen of Canal Digitaal nodig om naar de engelse zenders te kijken hoor,
een schotel kopen van 88 cm en die juist plaatsen of laten plaatsen en een digitale ontvanger er op aansluiten en je kan kijken.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)