Joyne binnenkort ook in Belgie
#1
Satelliettelevisie-aanbieder Joyne gaat op korte termijn ook Belgisch tv-abonnement aanbieden. Net als in Nederland biedt M7 Group in Belgie met de merken TV Vlaanderen en TéleSAT al satelliettelevisie aan.

Wat het zenderaanbod van Joyne in Belgie wordt, is op dit moment nog niet duidelijk. Geïnteresseerden kunnen zich via de internetsite www.joyne.be aanmelden. Ze krijgen dan later meer informatie over de tv-dienst die Joyne in Belgie gaat aanbieden. Joyne bewandelde in Nederland vorig jaar dezelfde weg. Toen duurde het nog enkele maanden voordat daadwerkelijk tv via deze aanbieder gekeken kon worden. Zolang gaat het met het Vlaamse tv-aanbod niet duren. Joyne beschikt al over de benodigde infrastructuur om via de satelliet tv- en radiozenders te verspreiden.

Eutelsat 9B

Joyne gaat het Vlaamse zenderaanbod via de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost aan toekomstige abonnees aanbieden. Dezelfde satelliet wordt voor het verspreiden van het Nederlandse aanbod gebruikt. Joyne gaat hiervoor een derde transponder op deze satelliet gebruiken. Voor Nederlandse abonnees heeft de komst van Joyne Belgie ook positieve gevolgen. De aanbieder kan hierdoor onder meer het kanaalaanbod van betaalzender Ziggo Sport Totaal compleet maken. Joyne biedt op dit moment alleen het hoofdkanaal Ziggo Sport Select HD aan. De aanbieder beloofde klanten dat binnen enkele maanden ook de kanalen Ziggo Sport Voetbal, Ziggo Sport Golf en Ziggo Sport Racing aan het aanbod van het aanvullende tv-abonnement Ziggo Sport Totaal zou worden toegevoegd.

Uitzendgebied

De Eutelsat 9B-satelliet van het Franse satellietbedrijf Eutelsat werd in januari 2016 gelanceerd en enige tijd later in gebruik genomen. Het is een satelliet gebouwd op basis van de modernste technieken. Mede hierdoor kan de satelliet in een groot uitzendgebied in Europa met een relatief kleine schotelantenne van minimaal 45cm ontvangen worden. Aan te raden is echter om een iets grotere schotelantenne te gebruiken. In combinatie met flexibele abonnementen is Joyne hierdoor interessant voor de mobiele recreatieve vakantieganger die met camper of caravan door Europa reist.
Antwoord
#2
(07-06-2018, 14:41)natte schreef: als het een meerwaarde is ok als hetzelfde als cd is hoeft het niet dadelijk

gaat met een Vlaams aanbod zijn hé geen CD Wink
Antwoord
#3
Hopelijk zorgt het inderdaad voor een beter aanbod in Vlaanderen/België.
Er is immers heel wat ruimte voor verbetering :

1) Alle zenders op één satelliet (bij TV Vlaanderen : Hotbird (13° E) voor de Waalse zenders, Astra 1 (19.2° E) voor nog een paar zenders, Astra 3 (23.5° E) voor de meeste zenders).
2) Zenders niet via IP maar gewoon weer op satelliet, zoals het hoort.
3) Ontbrekende zenders (regionale bijv.)
4) Zenders die nu in SD aangeboden worden, maar bij de kabel in HD zitten.

Benieuwd wat zij gaan bieden.
Niet voor mezelf, want ik zie mij niet gauw overschakelen, mijn schotel kan ook niet naar die positie.
Maar het zou mooi zijn dat er hier ook concurrentie is.
Antwoord
#4
(09-06-2018, 09:48)boulder schreef: Hopelijk zorgt het inderdaad voor een beter aanbod in Vlaanderen/België.
Er is immers heel wat ruimte voor verbetering :

1) Alle zenders op één satelliet (bij TV Vlaanderen : Hotbird (13° E) voor de Waalse zenders, Astra 1 (19.2° E) voor nog een paar zenders, Astra 3 (23.5° E) voor de meeste zenders).
2) Zenders niet via IP maar gewoon weer op satelliet, zoals het hoort.
3) Ontbrekende zenders (regionale bijv.)
4) Zenders die nu in SD aangeboden worden, maar bij de kabel in HD zitten.

Benieuwd wat zij gaan bieden.
Niet voor mezelf, want ik zie mij niet gauw overschakelen, mijn schotel kan ook niet naar die positie.
Maar het zou mooi zijn dat er hier ook concurrentie is.

die 3de transponder gaan ze al moeten delen met Joyne NL, zie ze die zenders toevoegen die nu al open zitten (Regionale NL en muziekzenders), NPO1-3 en Discovery en Eurosport en MTV enzo,
grotendeels dat op de NL versie staan kunnen ze voor belgie ook toevoegen.
dus deels minder kosten en meer inkomsten,
voor de rest zullen het de Vlaamse zenders zijn en de Waalse en dan zullen ze ver rond zijn aan zenders.
Antwoord
#5
(09-06-2018, 14:14)master-magic schreef: die 3de transponder gaan ze al moeten delen met Joyne NL, zie ze die zenders toevoegen die nu al open zitten (Regionale NL en muziekzenders), NPO1-3 en Discovery en Eurosport en MTV enzo,
grotendeels dat op de NL versie staan kunnen ze voor belgie ook toevoegen.
dus deels minder kosten en meer inkomsten,
voor de rest zullen het de Vlaamse zenders zijn en de Waalse en dan zullen ze ver rond zijn aan zenders.
Zelfs als ze maar een paar dingen beter doen dan TV Vlaanderen, dan nog kan het TV Vlaanderen aanzetten om ook zaken te verbeteren.
Zenders die bijv. niet via IP maar op sat aangeboden worden, of gewoon het feit dat Vlaamse en Franstalige zenders op dezelfde satelliet zitten.
Antwoord
#6
(09-06-2018, 16:05)boulder schreef:
(09-06-2018, 14:14)master-magic schreef: die 3de transponder gaan ze al moeten delen met Joyne NL, zie ze die zenders toevoegen die nu al open zitten (Regionale NL en muziekzenders), NPO1-3 en Discovery en Eurosport en MTV enzo,
grotendeels dat op de NL versie staan kunnen ze voor belgie ook toevoegen.
dus deels minder kosten en meer inkomsten,
voor de rest zullen het de Vlaamse zenders zijn en de Waalse en dan zullen ze ver rond zijn aan zenders.
Zelfs als ze maar een paar dingen beter doen dan TV Vlaanderen, dan nog kan het TV Vlaanderen aanzetten om ook zaken te verbeteren.
Zenders die bijv. niet via IP maar op sat aangeboden worden, of gewoon het feit dat Vlaamse en Franstalige zenders op dezelfde satelliet zitten.

ze hebben net een transponder bij M7 afgeschoten, dus dat er verbeteringen komen vrees ik,
er is geen plaats voor de vlaamse klant, nieuwe zenders die er bijkomen zijn zenders voor heel de M7 groep,
heb er geen goed zicht in voor TV Vlaanderen en Telesat, qua klanten zullen ze er ook niet veel meer hebben,
zie meestal berichten van klanten die het opzeggen omdat ze bij Telenet of Orange of Proximus meer hebben en krijgen.
Antwoord
#7
(09-06-2018, 14:19)natte schreef: Zie je ze al master?

de nieuwe transponder is nog niet actief, dus vind niet veel hé Wink
Antwoord
#8
(09-06-2018, 16:13)master-magic schreef: ze hebben net een transponder bij M7 afgeschoten, dus dat er verbeteringen komen vrees ik,
er is geen plaats voor de vlaamse klant, nieuwe zenders die er bijkomen zijn zenders voor heel de M7 groep,
heb er geen goed zicht in voor TV Vlaanderen en Telesat, qua klanten zullen ze er ook niet veel meer hebben,
zie meestal berichten van klanten die het opzeggen omdat ze bij Telenet of Orange of Proximus meer hebben en krijgen.
Dat ze maar doen, hee.
Als ze per se de klanten willen negeren, moeten ze niet verschieten dat ze straks de boel mogen sluiten.
Antwoord
#9
(10-06-2018, 13:52)boulder schreef:
(09-06-2018, 16:13)master-magic schreef: ze hebben net een transponder bij M7 afgeschoten, dus dat er verbeteringen komen vrees ik,
er is geen plaats voor de vlaamse klant, nieuwe zenders die er bijkomen zijn zenders voor heel de M7 groep,
heb er geen goed zicht in voor TV Vlaanderen en Telesat, qua klanten zullen ze er ook niet veel meer hebben,
zie meestal berichten van klanten die het opzeggen omdat ze bij Telenet of Orange of Proximus meer hebben en krijgen.
Dat ze maar doen, hee.
Als ze per se de klanten willen negeren, moeten ze niet verschieten dat ze straks de boel mogen sluiten.

vrees er ook voor, en van zodra ze verplicht zijn die CI module te gebruiken in de linux bakken dan zullen er nog Abbo's sneuvelen vrees ik.
wat ben je als je maar 1 zender kan kijken of 1 opnemen en dan verplicht word om een FTA zender te kijken.
Antwoord
#10
(10-06-2018, 16:36)master-magic schreef: vrees er ook voor, en van zodra ze verplicht zijn die CI module te gebruiken in de linux bakken dan zullen er nog Abbo's sneuvelen vrees ik.
wat ben je als je maar 1 zender kan kijken of 1 opnemen en dan verplicht word om een FTA zender te kijken.
Zowel Joyne als Canal Digitaal zie ik niet gauw hun Vlaams aanbod sluiten.
Ze kunnen moeilijk Canal digitaal in Nederland aanbieden zonder één HD, Canvas HD, Ketnet.
Dan hebben ze al 3 Vlaamse zenders, dus als ze voor één transponder extra een Vlaams aanbod kunnen doen meeliften gaan ze dat doen.
Dus het zal waarschijnlijk nog een tijdje blijven om die reden.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)