Canal Digitaal biedt TV App OTT apart aan tegen betaling
#11
(06-07-2018, 23:33)natte schreef:
(06-07-2018, 11:16)master-magic schreef:
(05-07-2018, 20:48)boulder schreef:
(05-07-2018, 20:44)master-magic schreef: Ze zien dat streamen toekomst is en het succes voller word naast gewoon tv kijken,
Moet zeggen, M7 doet dit al in Duitsland en is dit nu aan het doortrekken naar de andere providers onder de M7 tak.
En zo gaan nog meer zenders enkel via stream te zien zijn en op den duur gaat het satelliet aanbod verdwijnen omdat hen minder kost dan een transponder huren.
Jaja, de toekomst hier, de toekomst daar.
Ik ben blij dat ik al jaren hen niet meer volg qua aankopen.
Het is iedere keer een ander liedje, hoeveel keer zijn ze niet al met nieuwe modules afgekomen, met nieuwe satellietposities, nieuwe coderingen.
En nu is het weer dat.
Ze doen maar, hoor.
Mij krijgen ze niet meer als klant.

ja ze zien dat hun klanten wegvluchten voor satelliet tv en geef die klanten geen ongelijk, en M7 ziet dat het in Duitsland een succes is en doen het nu in andere landen ook, waarom hadden ze anders geïnvesteerd in die stream apparatuur en servers.
maar als ze alles gaan beginnen streamen dan zien ze me ook niet meer,
al moet ik zeggen, telenet kan ook die weg opgaan, zal dit binnenkort wel zien denk ik en anders is dit toekomst voor in 2019.

chukky voorspeldt dit al jaren

maar dan moet die box goed werken hé Tongue
Antwoord
#12
Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt.
Ik vind ze vooral goed in het aankondigen van nieuwigheden.
Nu gaat het weeral allemaal via IP gebeuren.
Maar hebben ze nu al alle zenders via IP?
Ga je Russia Today, de BBC's of de Duitse zenders streamen?
Ah neen, daar hebben ze dan weer de rechten niet voor.
Dus kun je toch weer niet zonder je satellietschotel.
Is het allemaal in HD wat ze streamen?
Ik betwijfel het ten zeerste.

Het zijn zo altijd voort van die halfslachtige oplossingen.

En kunnen ze nu van hun satelliet af?
Ah neen, want in de zomer zijn ze dan plots weer satelliet aanbieder, voor al die mensen die op de camping zitten.

Voor mij heeft Canal Digitaal noch TV Vlaanderen een duidelijke oplossing.
Ze hebben een aantal technologieën, en ze verpakken die iedere keer op een andere manier om de indruk te geven dat ze nu dé oplossing hebben.
Maar in tegenstelling tot bijv. Telenet is het een zootje.
Antwoord
#13
(07-07-2018, 01:39)boulder schreef: Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt.
Ik vind ze vooral goed in het aankondigen van nieuwigheden.
Nu gaat het weeral allemaal via IP gebeuren.
Maar hebben ze nu al alle zenders via IP?
Ahja, neen, daar hebben ze dan weer de rechten niet voor.
Is het allemaal in HD wat ze streamen?
Betwijfel het ten zeerste.

Het zijn zo altijd voort van die halfslachtige oplossingen.

en voor belgen niet mogelijk, en hun satelliet aanbod is dan weer wel voor belgen mogelijk met een Belgisch adres, snappen wie snappen kan.
Antwoord
#14
De toevoeging van OTT-diensten aan het lineaire satelliet- en IPTV-aanbod blijkt een succesvolle stap voor M7 Group, eigenaar van onder meer Canal Digitaal. Om tegemoet te komen aan de snel groeiende behoefte van M7-abonnees om programma’s op ieder moment en via ieder scherm te kunnen bekijken, is OTT-distributie nu een essentieel onderdeel van M7’s hybride TV-strategie, zowel voor het lineaire als on-demand programma-aanbod.

300.000 gebruikers

Bill Wijdeveld, VP Business Development M7 Group: “Terwijl het gebruik van hybride ontvangers onder M7-abonnees gestaag toeneemt, is de groei van het gebruik van de M7 TV app indrukwekkend. In juli is het totaal aantal gebruikers van de M7 TV app naar bijna 300.000 gestegen, een groei van dertig procent sinds december 2017. Bij Canal Digitaal is het gebruik van de TV app voor live televisie met ruim veertig procent gegroeid.”

Apple en Android

De M7 TV app, beschikbaar via zowel Android als Apple devices, stelt abonnees in staat om programma’s op ieder gewenst moment via diverse mobiele schermen te bekijken, vaak tot 7 dagen terug. Bovendien heeft M7 een smart TV app geintroduceerd, waardoor gebruikers van een smart TV geen aparte settopbox meer hoeven te gebruiken om het volledige programma-aanbod te kunnen ontvangen. M7 heeft hiervoor met Samsung een contract gesloten en binnenkort zullen meer fabrikanten volgen. Voor Canal Digitaal abonnees komt de smart TV app binnenkort beschikbaar.

Extra zenders

Als gevolg van de snelle acceptatie van hybride TV-ontvangst onder M7-abonnees, worden een aantal themazenders alleen nog via OTT verspreid.
Zo zal het aanbod van Canal Digitaal met NPO2 Extra, NPO3 Extra en NPO Nieuws worden uitgebreid. Canal Digitaal abonnees met een hybride ontvanger én gebruikers van de Canal Digitaal TV app zullen deze zenders automatisch in hun zenderlijst terug vinden.

Canal Digitaal Live TV verbetert

De Canal Digitaal Live TV App is sinds vandaag in een verbeterde versie in appstores beschikbaar. Vooral de gebruikersvriendelijkheid is sterk verbeterd. Daarnaast is de app stabieler en zuiniger geworden.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)