EPG's (doelbewust?) onduidelijk
#1
Wie mij een beetje kent weet dat ik graag opneem, en niet graag stream.
Op streaming staat er altijd een datum, en vermits ik achterstand heb bij het bekijken van opnames, zou ik dan constant verplicht worden om zaken snel snel te zien voordat het verdwijnt.

Dat opnemen lukte redelijk, af en toe mislukte er eens iets of had ik 3 van de 4 delen opgenomen en de 4e vergeten.
De laatste tijd wordt dat echter moeilijker omdat zowel bij Telenet als bij de VRT de programmaschema's (EPG) niet veel meer voorstellen.
Qua EPG bedoel ik de EPG die je gebruikt bij TV met een kaartje.
Het is tegenwoordig vaak totaal niet duidelijk of iets een (docu)reeks is in meerdere afleveringen, of dat het om een eenmalige documentaire/fictie gaat.
Op die manier mis ik natuurlijk afleveringen.
Ik vraag mij af of ze dat doelbewust zo doen.
Een voorbeeldje: ik weet dat 'Lucy Worsley's royal myths and secrets' een reeks is, omdat ik die al op de BBC gezien heb.
Als ik dat niet zou weten, kan ik dat niet opmaken uit het programmaschema op VRT Max, en ook niet uit de EPG van Telenet.
En zelfs als ik al zou vermoeden dat het een reeks is, kan ik nog altijd niet zien of dit aflevering 1, 2, 3, ... is.
Ik kan er ook niet op klikken, dat zal waarschijnlijk alleen lukken op het moment dat de aflevering al is uitgezonden, maar ik wil dergelijke zaken natuurlijk graag op voorhand weten, maar dat maken ze precies enorm moeilijk tegenwoordig.
Dat programma om 20:47 over Oppenheimer lijkt mij interessant, maar dat ken ik dus niet, ik weet dus niet of het iets is dat over meerdere weken gaat draaien, en hoeveel afleveringen, of dat het eenmalige documentaire is.
Vroeger werkte dit veel beter, waardoor ik de indruk krijg dat ze het doelbewust moeilijk maken, zodat je zeker afleveringen gaat missen, en dan hopen ze dat je naar VRT Max gaat.
Anders weet ik niet waarom ze het zo moeilijk maken. 


[attachment=230]
Antwoord


Berichten in dit topic
EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 16-07-2023, 14:45
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 16-07-2023, 15:20
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 16-07-2023, 16:38
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 17-07-2023, 21:23
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door jr212 - 17-07-2023, 11:53
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 20-07-2023, 22:16
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door chukky2 - 21-07-2023, 13:00
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 21-07-2023, 17:31
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 22-07-2023, 09:25
RE: EPG's (doelbewust?) onduidelijk - door boulder - 20-07-2023, 22:09



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)