Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix
#1
Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be
Antwoord
#2
(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be

Ook het feit dat Proximus klanten Netflix kunnen bekijken via de TV decoder zal hierin ook een rol spelen.
Antwoord
#3
(19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:
(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be

Ook het feit dat Proximus klanten Netflix kunnen bekijken via de TV decoder zal hierin ook een rol spelen.

heeft daar niet veel mee te maken,het netwerk van telenet heeft problemen met netflix,net of telenet dat dwarsboomt,
ben netflix nu 2 weken aan het testen weer en merk toch dat het veel moet bufferen het beeld om perfect speelbaar te zijn.
moet het beeld dan op pauze zetten om te kunnen kijken.
denk dat telenet veel liever heeft dat ik een play abbo neem Wink
Antwoord
#4
Natuurlijk, om meerdere redenen.
Stel dat iedereen TV zou kijken op de Netflix manier, dan gaat heel het voordeel van kabel verloren.
Het voordeel van kabel is namelijk dat je bijv. één zender erop zet, en dat is dan simultaan overal te bekijken in een straat.
Dat kost dus één keer bandbreedte, en niet per kijker.
Als iedereen via Netflix achtige toestanden gaat opvragen, moet dat er dus zoveel keer doorgepompt worden als er kijkers zijn.
Bij xDSL is dat een ander systeem, elke klant heeft een punt tot punt verbinding.
De snelheid van die verbinding ligt lager, maar ze is niet gedeeld, zoals bij de kabel.
Zolang je met klassieke zenders werkt, heeft kabel een duidelijk voordeel : je kunt zoveel toestellen aansluiten als je wilt, er moet geen extra bandbreedte gevonden worden.
Maar als iedereen met een streaming model begint (netflix en dergelijke), dan gaat dat systeem sneller op de knieën gaan.

En ja, natuurlijk proberen ze je zoveel mogelijk naar Play of Play More te krijgen.
Denk eens goed na, extra klanten voor netflix : de extra inkomsten zijn voor Netflix, maar die klanten belasten tegelijk het netwerk veel meer dan de gewone klanten, dus moet er extra ontdubbeld worden, die kosten zijn dan weer voor Telenet.
Minder inkomsten en meer uitgaven dus.
Natuurlijk zien ze liever het omgekeerde bij Telenet.
Antwoord
#5
(20-02-2016, 02:01)natte schreef:
(19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:
(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be

Ook het feit dat Proximus klanten Netflix kunnen bekijken via de TV decoder zal hierin ook een rol spelen.

mmm moet ik tegenspreken via decoddr zzer slecht beeld

Doe zoals ik, bekijk Netflix via Apple TV, beeldkwaliteit is zeer goed, het is alsof men naar een Blu-ray aan het kijken is.
Antwoord
#6
(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be
ik heb nu ook netflix via telenet en playstation 4 en streaming in HD en geen problemen hoor.heb zo een cadeau bon gekocht van 15 euro,is wel makkelijk vind ik.
Antwoord
#7
(20-02-2016, 20:12)apestaart12 schreef:
(20-02-2016, 02:01)natte schreef:
(19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:
(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op.

'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit.

'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts.

Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder.

Bron: demorgen.be

Ook het feit dat Proximus klanten Netflix kunnen bekijken via de TV decoder zal hierin ook een rol spelen.

mmm moet ik tegenspreken via decoddr zzer slecht beeld

Doe zoals ik, bekijk Netflix via Apple TV, beeldkwaliteit is zeer goed, het is alsof men naar een Blu-ray aan het kijken is.

ik doe het via die weg,
heb ook uitval van wifi soms,
denk dat er in de buurt teveel internet word verbruikt of de modem die het begeeft.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)