play sport ipv sporting telenet
#62
Dit staat in het nieuwsblad van 22/7/2016

Opmerkelijke carrièrewending voor Karl Vannieuwkerke en Gilles De Coster

VRT-sportjournalist Karl Vannieuwkerke (45) en De Mol-presentator Gilles De Coster (35) gaan aan de slag bij Play Sports, de sportzender van Telenet. Karl omkadert elke week een topmatch in het voetbal of een andere sport, Gilles blikt elke vrijdag vooruit op het sportweekend. Vannieuwkerke en De Coster combineren die nieuwe baan met hun werk bij VRT en Vier.
Ze geven het allebei grif toe: het aanbod van Telenet was te mooi om waar te zijn. Vannieuwkerke: “Elke week de mooiste wedstrijd uit het voetbal omkaderen, wie wil dat nu niet?” Ook Gilles De Coster kan zijn geluk niet op. “Ik ben een groot voetballiefhebber, altijd al geweest. En ik ben een vaste kijker van Play Sports, vraag maar aan mijn lief.” (Linde Merckpoel van Studio Brussel, nvdr.) Karl knikt: “Play Sports staat ook bij mij thuis vaak op, ­zeker met twee kinderen die zo veel aan sport doen. We moeten uitkijken dat we mijn vrouw Ellen af en toe ook iets gunnen.”

Talkshow
Vanaf half september gaat Vannieuw­kerke wekelijks, meestal in het weekend, gastheer worden van een programma waarin hij een grote binnen- of buitenlandse wedstrijd omkadert. Voetbal, wielrennen, een NBA-basketbalwedstrijd: ­alles kan. Met analisten, publiek en voor- en nabeschouwing zoals we dat van hem gewend zijn in programma’s als Panenka! “Fantastisch gewoon”, zegt Vannieuwkerke. “Het is een voorrecht de mooiste wedstrijden te mogen omkaderen.”

De Coster gaat elke vrijdagavondKick Off presenteren, waarin hij de aftrap geeft voor het weekend en vooruitblikt op “alles wat lekker is” op sportief vlak. “Je mag het een talkshow noemen, het gaat veel breder dan voetbal.”

Prijs opdrijven
De nieuwe gezichten van Play Sports blijven hun werk combineren met dat voor VRT en Vier. Gilles De Coster zal het nieuwe seizoen van De Mol presenteren, Karl bijt zich in september vast in het WK wielrennen en de uitwedstrijden van de Rode Duivels voor het WK voetbal in 2018. De VRT werkt sowieso al samen met Telenet, dus kan dit er nog wel bij. “Het sportaanbod wordt steeds groter”, zegt Vannieuwkerke. “Er is een mooie samenwerking tussen wat openbaar is en wat achter de betaalmuur zit. In vergelijking met het buitenland is hier nog veel sport beschikbaar voor iedereen: de Ronde van Frankrijk zit nog tot 2019 bij de VRT, net als het WK wielrennen en het WK voetbal van 2018 én 2022. De biedingen op het EK voetbal in 2020 moeten nog beginnen; ik denk dat ze ­wilden wachten tot de Rode Duivels Europees kampioen waren om de prijs op te drijven.”
Antwoord


Berichten in dit topic
Play Sports - door eevee - 17-07-2015, 09:25
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dimira - 19-07-2015, 21:07
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dimira - 20-07-2015, 08:55
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dimira - 20-07-2015, 19:29
RE: play sport ipv sporting telenet - door guyke - 29-10-2015, 12:45
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dreekes - 19-10-2015, 17:20
RE: play sport ipv sporting telenet - door zorro123 - 22-07-2016, 03:07
RE: play sport ipv sporting telenet - door guyke - 23-07-2016, 10:41
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dreekes - 23-07-2016, 16:31
RE: play sport ipv sporting telenet - door guyke - 23-07-2016, 17:46
RE: Play Sports - door HaveHave2222 - 17-07-2015, 10:57
RE: play sport ipv sporting telenet - door Dimira - 18-07-2015, 10:18
RE: Play Sports - door master-magic - 18-07-2015, 04:03



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)