Arte terug in SD
#1
Ik stel tot mijn verbijstering vast dat Arte opnieuw in SD te zien is bij Telenet.  Angry Angry
Allee, na France Ô is Arte de 2de zender die gedownscaled wordt naar SD, het is te hopen dat het daarbij blijft maar met Telenet weet je het nooit, 2 stappen vooruit en 3 achteruit.  Angry
Antwoord
#2
France O is door de franse zender zelf doordat die op de 5west waar de kabel telenet hun zender haalt van de franse vloot in sd is.
Dat van arte is misschien om plaats te maken voor andere zenders dat verminderd zijn,
Heeft misschien te maken met dat de vroegere prime zenders verlaagd zijn in bitrate sinds er een extra zender is bikgekomen,en men merkt het aan de beeldkwaliteit...
Antwoord
#3
Voor Arte denk ik eerder aan een defecte encoder, die dan tijdelijk vervangen is door een ander model, dat noch HD noch MPEG4 aankan.
Per slot van rekening, als het erom zou gaan bandbreedte te sparen, waarom zouden ze dan naar SD MPEG2 terugkeren, en niet naar SD MPEG4?
Antwoord
#4
(31-12-2016, 15:31)natte schreef: Zal ik u de waarheid zeggen. Is voorbode van pak zenders die gaan verdwijnen. Wacht maar
Allez, natte heeft ook al een glazen bol  Big Grin
Mochten ze die zender willen wegdoen, dan gaan ze dat gewoon doen, hoor.
Ze gaan hem niet eerst naar SD brengen om hem daarna helemaal weg te doen.
En nog eens, qua bandbreedte sparen ze hier niet zoveel uit.
Ze zitten nu aan 3.5 Mbps in MPEG2, maar vroeger was het HD MPEG4 aan 4-5 Mbps.
Vermits het niet veel uitspaart, denk ik dat er ergens 1 of 2 encoders kapot zijn of zo, of ze moeten geüpgraded worden, en dan staan er ergens nog een paar backups klaar, maar die kunnen dan geen HD aan, of geen MPEG4.

Allemaal gissen van mijnentwege, natuurlijk, maar geef toe er zit wel logica in.
Antwoord
#5
Die zender word toch door vrt en rtbf betaald en dus deels door ons ook,dus gaat die niet verdwijnen he.
En als ze al zenders gaan verwijderen dan zijn er genoeg andere dat minder interrsant zijn.
Antwoord
#6
Ik heb zojuist vastgesteld dat Arte nu terug in HD te zien is, bij Telenet weten ze precies niet wat ze willen.  Smile
Het is te hopen dat het in HD blijft.
Antwoord
#7
Ik denk dat mijn theorie van de defecte encoder, met een SD model ter vervanging dan toch een veel logischer verklaring is Big Grin
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)