Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix
#4
Natuurlijk, om meerdere redenen.
Stel dat iedereen TV zou kijken op de Netflix manier, dan gaat heel het voordeel van kabel verloren.
Het voordeel van kabel is namelijk dat je bijv. één zender erop zet, en dat is dan simultaan overal te bekijken in een straat.
Dat kost dus één keer bandbreedte, en niet per kijker.
Als iedereen via Netflix achtige toestanden gaat opvragen, moet dat er dus zoveel keer doorgepompt worden als er kijkers zijn.
Bij xDSL is dat een ander systeem, elke klant heeft een punt tot punt verbinding.
De snelheid van die verbinding ligt lager, maar ze is niet gedeeld, zoals bij de kabel.
Zolang je met klassieke zenders werkt, heeft kabel een duidelijk voordeel : je kunt zoveel toestellen aansluiten als je wilt, er moet geen extra bandbreedte gevonden worden.
Maar als iedereen met een streaming model begint (netflix en dergelijke), dan gaat dat systeem sneller op de knieën gaan.

En ja, natuurlijk proberen ze je zoveel mogelijk naar Play of Play More te krijgen.
Denk eens goed na, extra klanten voor netflix : de extra inkomsten zijn voor Netflix, maar die klanten belasten tegelijk het netwerk veel meer dan de gewone klanten, dus moet er extra ontdubbeld worden, die kosten zijn dan weer voor Telenet.
Minder inkomsten en meer uitgaven dus.
Natuurlijk zien ze liever het omgekeerde bij Telenet.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - door boulder - 19-02-2016, 22:37



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)