Tegen 2025 verwacht men 785 UHD zenders op satelliet
#1
Men verwacht tegen 2025 785 UHD zenders op satelliet,dat zijn zenders dat nog betere kwaliteit geven dan HD zenders.
Waar en waneer er nog zenders bijkomen is nog niet gemeld,maar voorlopig zijn het veel demo zenders waarvan al enkele een full programma uitzenden zoals insight UHD bv.

Wie geen UHD tv heeft kan wel nog die programmas bekijken in lagere kwaliteit via hdmi met een UHD sat ontvanger waarvan er stilaan meerdere merken mee uitpakken.
Antwoord
#2
Het is wel een beetje misleidend.
785 UHD zenders, dat zijn bijv. ook verkoopskanalen, en vergeet vooral niet :

op satelliet vind je zowel de Nederlandse, de Vlaamse, de Franstalige, de Duitse, de Oostenrijkse, de Britse, de Spaanse, de Saudische, enz. zenders.
Die zitten allemaal in aparte betaalpakketten, als je dat allemaal samentelt zul je wel aan die 785 UHD zenders komen.
Maar dat betekent niet dat de modale Vlaming die allemaal zal hebben.
De kans is groot dat hij alleen een paar demokanalen heeft met prachtige beelden, en voor de rest misschien nog een handjevol FTA UHD zenders.
Ik vraag mij af of TVV tegen dan nog bestaat.
Je ziet toch duidelijk dat ze echt wel moeite hebben om alles wat bandbreedte inneemt, en wat ze niet met meerdere landen kunnen delen, gewoon in lagere kwaliteit aanbieden.
Denk bijv. aan Zes HD, dat bij TV Vlaanderen in SD aangeboden wordt.
Dus ik denk niet dat UHD daar rap gaat komen.
Antwoord
#3
(18-10-2016, 22:50)boulder schreef: Het is wel een beetje misleidend.
785 UHD zenders, dat zijn bijv. ook verkoopskanalen, en vergeet vooral niet :

op satelliet vind je zowel de Nederlandse, de Vlaamse, de Franstalige, de Duitse, de Oostenrijkse, de Britse, de Spaanse, de Saudische, enz. zenders.
Die zitten allemaal in aparte betaalpakketten, als je dat allemaal samentelt zul je wel aan die 785 UHD zenders komen.
Maar dat betekent niet dat de modale Vlaming die allemaal zal hebben.
De kans is groot dat hij alleen een paar demokanalen heeft met prachtige beelden, en voor de rest misschien nog een handjevol FTA UHD zenders.
Ik vraag mij af of TVV tegen dan nog bestaat.
Je ziet toch duidelijk dat ze echt wel moeite hebben om alles wat bandbreedte inneemt, en wat ze niet met meerdere landen kunnen delen, gewoon in lagere kwaliteit aanbieden.
Denk bijv. aan Zes HD, dat bij TV Vlaanderen in SD aangeboden wordt.
Dus ik denk niet dat UHD daar rap gaat komen.

vrees er ook voor,en de UHD zenders zoals bij sky germany kunnen enkel via hun eigen box bekeken worden momenteel volgens de eerste berichten of er moet ondertussen al iets veranderd zijn.
Antwoord
#4
(18-10-2016, 22:56)master-magic schreef:
(18-10-2016, 22:50)boulder schreef: Het is wel een beetje misleidend.
785 UHD zenders, dat zijn bijv. ook verkoopskanalen, en vergeet vooral niet :

op satelliet vind je zowel de Nederlandse, de Vlaamse, de Franstalige, de Duitse, de Oostenrijkse, de Britse, de Spaanse, de Saudische, enz. zenders.
Die zitten allemaal in aparte betaalpakketten, als je dat allemaal samentelt zul je wel aan die 785 UHD zenders komen.
Maar dat betekent niet dat de modale Vlaming die allemaal zal hebben.
De kans is groot dat hij alleen een paar demokanalen heeft met prachtige beelden, en voor de rest misschien nog een handjevol FTA UHD zenders.
Ik vraag mij af of TVV tegen dan nog bestaat.
Je ziet toch duidelijk dat ze echt wel moeite hebben om alles wat bandbreedte inneemt, en wat ze niet met meerdere landen kunnen delen, gewoon in lagere kwaliteit aanbieden.
Denk bijv. aan Zes HD, dat bij TV Vlaanderen in SD aangeboden wordt.
Dus ik denk niet dat UHD daar rap gaat komen.

vrees er ook voor,en de UHD zenders zoals bij sky germany kunnen enkel via hun eigen box bekeken worden momenteel volgens de eerste berichten of er moet ondertussen al iets veranderd zijn.

Er wordt al 10 jaar gesproken dat tv Vlaanderen niet lang boert ;-) ne keer krijgen jullie gelijk , maar dan hebben ze het toch mooi gedaan . ......
Antwoord
#5
(19-10-2016, 11:25)chukky2 schreef: Er wordt al 10 jaar gesproken dat tv Vlaanderen niet lang boert ;-) ne keer krijgen jullie gelijk , maar dan hebben ze het toch mooi gedaan . ......
Dat zeg ik toch nog geen 10 jaar, eerder een jaar of 5.
Ze bestaan overigens nog maar 10 jaar.

Maar ze kunnen hun problemen wel wat maskeren doordat ze geen cijfers meedelen per provider, enkel voor de hele groep.
Zo camoufleren groeiregio's de regio's waar ze achteruitboeren.
Ik denk trouwens dat er maar weinig mensen gaan ontkennen dat het niet in de goede richting gaat bij TV Vlaanderen.
En tot slot, voor mij is het wel belangrijker dat de klant waar voor zijn geld krijgt, dan dat de provider goed verdient.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)