CI kaart bij Telenet
#81
@bobo je kan eens zien bij telenet blog wat je juist nodig moet hebben.Ik ben niet zeker of kabel daar bij hoort.Enkel dat jouw televisie dus bekwaam is zulke kaart van telenet te kunnen gebruiken.Ik zeg het zelf ken ik er ook nog niet zo veel van,maar ga naar die blog.www.blog.telenet.be dan ga je naar rechts en ga je naar telenet news.Schroll een beetje naar beneden en dan staat er kijk jij ook televisie met een kaartje.En dan zal je wel alles vinden wat je nodig hebt hoop ik.
Antwoord
#82
Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.
Antwoord
#83
(16-06-2013, 10:00)Dimira schreef: Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.

Je zou géén programma's en films meer kunnen opvragen zonder decoder maar kan dit dan nog wel via pc via "yelo" of ook niet meer?
Antwoord
#84
(16-06-2013, 10:00)Dimira schreef: Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.
Met de bekabeling zie ik geen verschil, als je nu geen blokjes had, zou het beeld in principe niet scherper moeten worden, en de kleuren zouden ook niet verbeterd moeten zijn.

MAAR...

Wat wel anders is, de HD Digiboxen stel je in op één uitgangsformaat (bijv. alles in 720p), terwijl de zenders elk op een bepaalde resolutie uitzenden, de ene 720p (bijv. de VRT HD zenders), de andere 1080i (bijv. Vier HD), nog andere 576p of 576i.
De HD digibox zal dan elk signaal omzetten naar het gekozen uitgangssignaal.

Met een CI+ module decodeert de TV zelf het signaal, en kan dan dus zelf de deinterlacing en scaling doen.
Is je TV daarin beter dan die HD digibox/corder, dan zal het beeld scherper zijn.
Indien de HD digibox/corder er beter in is, zal die beter beeld produceren.
Antwoord
#85
Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.
Antwoord
#86
(16-06-2013, 14:00)Dimira schreef: Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.


Ik heb al 2 jaar een tv met harde schijf ,maar omdat "Telenet" binnenkort met die kaart op de proppen komt kan ik hem eindelijk gebruiken.
Antwoord
#87
(16-06-2013, 16:00)guyke schreef:
(16-06-2013, 14:00)Dimira schreef: Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.


Ik heb al 2 jaar een tv met harde schijf ,maar omdat "Telenet" binnenkort met die kaart op de proppen komt kan ik hem eindelijk gebruiken.

Doen en of het gaat Ik weet nu niet of je die digicorder huurt of dat je hem gekocht hebt.Maar volgens mij huur je hem.Nu weet ik ook niet wat je gaat doen.Ze beide gebruiken?Want ik heb het al gezegd ik weet er ook nog te weinig van kan je misschien extra pakketten nemen?Die je misschien intereseren dan kan je er altijd van telenet wegdoen.Maar om even op jouw vraag terug te komen als je dus enkel voor dat kaartje gaat moet je nog eens goed dat onderwerp op de blog van telenet lezen.Niet dat je er veel wijzer zal uit worden en binnen de 2 weken zullen daar ook de types van tv's op komen die in aanmerking komen om daar zo een module in te steken.Maar normaal kan je volgens mij altijd opnemen met een usb kabel en een externe harde schijf.Tenminste als je tv zo een aansluiting heeft.
Antwoord
#88
(16-06-2013, 16:28)Dimira schreef:
(16-06-2013, 16:00)guyke schreef:
(16-06-2013, 14:00)Dimira schreef: Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.


Ik heb al 2 jaar een tv met harde schijf ,maar omdat "Telenet" binnenkort met die kaart op de proppen komt kan ik hem eindelijk gebruiken.

Doen en of het gaat Ik weet nu niet of je die digicorder huurt of dat je hem gekocht hebt.Maar volgens mij huur je hem.Nu weet ik ook niet wat je gaat doen.Ze beide gebruiken?Want ik heb het al gezegd ik weet er ook nog te weinig van kan je misschien extra pakketten nemen?Die je misschien intereseren dan kan je er altijd van telenet wegdoen.Maar om even op jouw vraag terug te komen als je dus enkel voor dat kaartje gaat moet je nog eens goed dat onderwerp op de blog van telenet lezen.Niet dat je er veel wijzer zal uit worden en binnen de 2 weken zullen daar ook de types van tv's op komen die in aanmerking komen om daar zo een module in te steken.Maar normaal kan je volgens mij altijd opnemen met een usb kabel en een externe harde schijf.Tenminste als je tv zo een aansluiting heeft.

Ja, ik beschreef het al eerder hier: moet eerst nog wat meer info erover hebben zoals: komt mijn type tv wel in aanmerking ( Loewe Individual 40 Compose LED 400/DR+).

En dan mijn abonnement bij "Telenet" in een shake ,zou vervallen indien ik een kaart neem en dan komt mijn abonnement wel duurder uit.
En hoe ze het gaan aanpakken indien je een extra pakket hebt zoals (Sporting Telenet).

Dus op deze vragen zal ik denk nog ruim een week moeten afwachten en daarna zien we wel verder.
Antwoord
#89
Ja dat zal wel goede machendiech zijn zeggen ze bij ons in Antwerpen.Ik heb mijn Samsung 55" gekocht voor 1999€ en daar was al 1000€ af gegaan.Dus normaal kost deze bijna 3000€ en een smart Loewe was al boven de 3000€ daarom heb ik ook maar bij samsung gebleven omdat dit het bekenste was.Dat wil niet zeggen dat andere toestellen slechter zijn.Ja Guy bij mij is het het zelfde gewoon wachten tot er meer informatie komt want anders kan dat wel eens duur te staan komen dat je nog een voor van alles moet gaan betalen.Ik zit nu al vrij krap door die aankoop van die smart tv.Ik had misschien beter nog even gewacht tot met de solden.Maar ja.
Antwoord
#90
Maar laat ons zo stellen in mijn geval.Zou het dan eenvoudiger zijn enkel met een kaart te werken.Want op een smart tv staan er verschillenende bibliotheken om films op te nemen;En ik heb 2 externe harde schijven waar ik kan op downloaden.Misschien dat ik niet kan stopzetten of doorspoelen.Maar dat is nu niet de hoofd zaak.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)