4.28 software versie op de TV-box
#1
Vorige week (02/12) is Telenet gestart met de uitrol van de software versie 4.28 op de TV-box. Normaal zou iedereen komende woensdag (09/12) de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features

Verbeterd opnamescherm
Je ziet nu in het opnamescherm de naam van de serie en aflevering die je gaat opnemen.

Auto-mute

Wanneer je een programma hebt bekeken dat niet live op tv was (bv. een opname of programma via Terugkijk-TV, Netflix of YouTube) en je valt terug op de detailpagina/episode overzicht, onderdrukken we vanaf nu het geluid van het live programma op de achtergrond. Zo vermijden we onverwachte volumeveranderingen of ongewenste geluiden die niets te maken hebben met wat je net bekeek.

Terugkijk-TV

Wanneer er een technisch probleem is met een programma via Terugkijk-TV, bieden we (Telenet) de Terugkijk-functie voor dat programma niet meer aan. Zo is het voor jou als klant direct duidelijk dat het programma op dat moment niet via Terugkijk-TV te bekijken is.

YouTube

De YouTube-app draait nu op de Cobalt browser voor een betere gebruikservaring. Zo is de app sneller, verbruikt minder geheugen en is ze veiliger.

Opgeloste problemen

Profielen

Een probleem bij het veranderen van profiel, waarbij het scherm onnodig hertekend werd (met flikkeringen als gevolg)

Stabiliteit en performantie

Een crash bij het weergeven van niet-live video

Zoekfunctie en stembesturing

Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen

Netflix/YouTube

Een opgeschorte klant kan vanaf nu ook geen apps meer openen

Live TV

Een extra scherm (met een verbodsteken) dat video vervangt in het geval van een opgeschorte klant. Deze vervangt de 100:70-fout en het zwarte scherm.

TV-theek

Korte audio en/of video onderbrekingen
De overgang van een detail pagina terug naar de TV-theek catalogus was niet vloeiend

Opnames/Terugkijk-TV

Correcte weergave van miniatuurbeelden in de trickplay
Teletext ondertiteling met 3 lijnen die gedeeltelijk buiten het scherm viel

Gekende problemen

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

In gevallen (dalend met elke release) waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane reboot of een herstart van de UI toepassing geïnitieerd worden (je ziet dan de 'welkom' en 'even wachten' schermen).

Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal)

Netflix/YouTube

Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig)
Verlies van je YouTube-login gegevens na een software upgrade

Opnames/Terugkijk-TV

Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid

Teletext: incorrecte kleur en positie

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.
Antwoord
#2
(09-12-2020, 00:26)master-magic schreef: Vorige week (02/12) is Telenet gestart met de uitrol van de software versie 4.28 op de TV-box. Normaal zou iedereen komende woensdag (09/12) de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features

Verbeterd opnamescherm
Je ziet nu in het opnamescherm de naam van de serie en aflevering die je gaat opnemen.

Auto-mute

Wanneer je een programma hebt bekeken dat niet live op tv was (bv. een opname of programma via Terugkijk-TV, Netflix of YouTube) en je valt terug op de detailpagina/episode overzicht, onderdrukken we vanaf nu het geluid van het live programma op de achtergrond. Zo vermijden we onverwachte volumeveranderingen of ongewenste geluiden die niets te maken hebben met wat je net bekeek.

Terugkijk-TV

Wanneer er een technisch probleem is met een programma via Terugkijk-TV, bieden we (Telenet) de Terugkijk-functie voor dat programma niet meer aan. Zo is het voor jou als klant direct duidelijk dat het programma op dat moment niet via Terugkijk-TV te bekijken is.

YouTube

De YouTube-app draait nu op de Cobalt browser voor een betere gebruikservaring. Zo is de app sneller, verbruikt minder geheugen en is ze veiliger.

Opgeloste problemen

Profielen

Een probleem bij het veranderen van profiel, waarbij het scherm onnodig hertekend werd (met flikkeringen als gevolg)

Stabiliteit en performantie

Een crash bij het weergeven van niet-live video

Zoekfunctie en stembesturing

Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen

Netflix/YouTube

Een opgeschorte klant kan vanaf nu ook geen apps meer openen

Live TV

Een extra scherm (met een verbodsteken) dat video vervangt in het geval van een opgeschorte klant. Deze vervangt de 100:70-fout en het zwarte scherm.

TV-theek

Korte audio en/of video onderbrekingen
De overgang van een detail pagina terug naar de TV-theek catalogus was niet vloeiend

Opnames/Terugkijk-TV

Correcte weergave van miniatuurbeelden in de trickplay
Teletext ondertiteling met 3 lijnen die gedeeltelijk buiten het scherm viel

Gekende problemen

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

In gevallen (dalend met elke release) waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane reboot of een herstart van de UI toepassing geïnitieerd worden (je ziet dan de 'welkom' en 'even wachten' schermen).

Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal)

Netflix/YouTube

Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig)
Verlies van je YouTube-login gegevens na een software upgrade

Opnames/Terugkijk-TV

Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid

Teletext: incorrecte kleur en positie

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.

We zijn inmiddels Donderdag 10/12 en bij mij nog steeds versie 4.27 op mijn box.
Antwoord
#3
De box al eens herstart???
Als die op eco stand staat kan die de update niet downloaden.
Antwoord
#4
(10-12-2020, 11:55)master-magic schreef: De box al eens herstart???
Als die op eco stand staat kan die de update niet downloaden.

Heb hem al eens herstart en hij staat op "snelle start".
Antwoord
#5
(10-12-2020, 13:22)guyke schreef:
(10-12-2020, 11:55)master-magic schreef: De box al eens herstart???
Als die op eco stand staat kan die de update niet downloaden.

Heb hem al eens herstart en hij staat op "snelle start".

denk dat ze het in stukken doen de update, dus per provincie ofzo.is nogal gebeurt dat het meer of een week later pas gebeurd is de update.
Antwoord
#6
(10-12-2020, 13:41)master-magic schreef:
(10-12-2020, 13:22)guyke schreef:
(10-12-2020, 11:55)master-magic schreef: De box al eens herstart???
Als die op eco stand staat kan die de update niet downloaden.

Heb hem al eens herstart en hij staat op "snelle start".

denk dat ze het in stukken doen de update, dus per provincie ofzo.is nogal gebeurt dat het meer of een week later pas gebeurd is de update.

Trouwens over de tv-box zit er een functie vermeld of dat "beeld per seconde" aan of uit moet.
Wat is de beste keuze en indien ja ziet men wel degelijk verschil?
Antwoord
#7
(10-12-2020, 15:42)guyke schreef:
(10-12-2020, 13:41)master-magic schreef:
(10-12-2020, 13:22)guyke schreef:
(10-12-2020, 11:55)master-magic schreef: De box al eens herstart???
Als die op eco stand staat kan die de update niet downloaden.

Heb hem al eens herstart en hij staat op "snelle start".

denk dat ze het in stukken doen de update, dus per provincie ofzo.is nogal gebeurt dat het meer of een week later pas gebeurd is de update.

Trouwens over de tv-box zit er een functie vermeld of dat "beeld per seconde" aan of uit moet.
Wat is de beste keuze en indien ja ziet men wel degelijk verschil?

als je netflix bekijkt op je box dan zet je dit best aan, maar voor gewone tv zenders en opnames is dit niet nodig,
je moet het zelf eens testen of je verschil ziet.
Antwoord
#8
Vandaag,11/12 nog steeds versie4.27 op box(wilrijk)
Antwoord
#9
(11-12-2020, 10:59)tontol36 schreef: Vandaag,11/12  nog steeds versie4.27 op box(wilrijk)

er zijn update problemen op de tv box voor deze versie, er zijn nog klanten dat het melden,
zelf met de snelle start stand en herstarten van de box helpt het niet voor de update er door te krijgen.
er zal wel een controle gebeuren bij telenet met reactie waarom dit gebeurt.
nog even afwachten dus.
Antwoord
#10
(12-12-2020, 04:02)master-magic schreef:
(11-12-2020, 10:59)tontol36 schreef: Vandaag,11/12  nog steeds versie4.27 op box(wilrijk)

er zijn update problemen op de tv box voor deze versie, er zijn nog klanten dat het melden,
zelf met de snelle start stand en herstarten van de box helpt het niet voor de update er door te krijgen.
er zal wel een controle gebeuren bij telenet met reactie waarom dit gebeurt.
nog even afwachten dus.

Vandaag (15/12) versie 4.28 op mijn tv-box.

Niets bijzonders veranderd als je het mij vraagt.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)