EPG's (doelbewust?) onduidelijk
#1
Wie mij een beetje kent weet dat ik graag opneem, en niet graag stream.
Op streaming staat er altijd een datum, en vermits ik achterstand heb bij het bekijken van opnames, zou ik dan constant verplicht worden om zaken snel snel te zien voordat het verdwijnt.

Dat opnemen lukte redelijk, af en toe mislukte er eens iets of had ik 3 van de 4 delen opgenomen en de 4e vergeten.
De laatste tijd wordt dat echter moeilijker omdat zowel bij Telenet als bij de VRT de programmaschema's (EPG) niet veel meer voorstellen.
Qua EPG bedoel ik de EPG die je gebruikt bij TV met een kaartje.
Het is tegenwoordig vaak totaal niet duidelijk of iets een (docu)reeks is in meerdere afleveringen, of dat het om een eenmalige documentaire/fictie gaat.
Op die manier mis ik natuurlijk afleveringen.
Ik vraag mij af of ze dat doelbewust zo doen.
Een voorbeeldje: ik weet dat 'Lucy Worsley's royal myths and secrets' een reeks is, omdat ik die al op de BBC gezien heb.
Als ik dat niet zou weten, kan ik dat niet opmaken uit het programmaschema op VRT Max, en ook niet uit de EPG van Telenet.
En zelfs als ik al zou vermoeden dat het een reeks is, kan ik nog altijd niet zien of dit aflevering 1, 2, 3, ... is.
Ik kan er ook niet op klikken, dat zal waarschijnlijk alleen lukken op het moment dat de aflevering al is uitgezonden, maar ik wil dergelijke zaken natuurlijk graag op voorhand weten, maar dat maken ze precies enorm moeilijk tegenwoordig.
Dat programma om 20:47 over Oppenheimer lijkt mij interessant, maar dat ken ik dus niet, ik weet dus niet of het iets is dat over meerdere weken gaat draaien, en hoeveel afleveringen, of dat het eenmalige documentaire is.
Vroeger werkte dit veel beter, waardoor ik de indruk krijg dat ze het doelbewust moeilijk maken, zodat je zeker afleveringen gaat missen, en dan hopen ze dat je naar VRT Max gaat.
Anders weet ik niet waarom ze het zo moeilijk maken. 


[attachment=230]
Antwoord
#2
Nog straffer, als ik probeer dit probleem te melden bij Telenet, krijg ik te lezen dat het een verborgen groep is en ik moet worden uitgenodigd om te mogen deelnemen...
Dit is nochtans dezelfde groep waar ik eerder wél een nieuw topic kon lanceren over het feit dat de EPG afgebroken stond na 200 karakters of zo...

Ik heb ook in een ander topic gezien dat iemand anders ook vroeg waarom er geen afleveringsnummers bijstonden.
Daar beweerde iemand dat het een beperking van CI+ was.
Nonsens, natuurlijk.
Eerst zijn ze beperkt tot 200 karakters, en nu hebben ze plots geen plaats meer om te melden dat iets een reeks is, of de hoeveelste episode het is.
Dat is nochtans zeer beknopt:

Docureeks Jg1/afl4 bijv.
of  : Film
of  : documentaire

Die module op zich zorgt niet voor beperkingen bij EPG, want zelfs zonder module kun je die EPG zien.
Het gaat gewoon om EIT EPG, hetzelfde soort dat je op satelliet ziet, waar men op Duitsland soms hele pagina's per programma kan tonen, is het hier zogezegd onmogelijk om het afleveringsnummer weer te geven.
Dit lijkt me dus gewoon een manier om gebruikers van CI+ te pesten, en te doen alsof de digiboxen zoveel meer mogelijkheden hebben.
Antwoord
#3
Ondertussen is het toch gelukt om het te posten.
Antwoord
#4
Je staat niet alleen Smile Ik neem ook alles ope en ik erger me ook aan vele zaken!

Waarom kan ik niet de oudste automatisch eerst zien in de opnames. Zodra je de opnames verlaat moet je het weer opnieuw instellen. Het is zoals een boek lezen. Eerste de laatste bladzijde om te weten hoe het eindigt.

Elke dag valt internet uit. Blijkbaar niets aan te doen. want die 5 minuutjes waarna alles weer automatisch hersteld doen er niet toe.
Updates bij de tv box. Waarom kunnen we niet net zoals windows instellen doe dat dan.
Jan
Antwoord
#5
(16-07-2023, 16:38)boulder schreef: Ondertussen is het toch gelukt om het te posten.

die epg problemen liggen bij de nieuwe aanbieder die ergens in een ander land zitten, zijn die dat alle Liberty Global EPG info maken, er zitten in hun systeem andere benamingen voor bepaalde zaken in de epg te tonen zodat we bij telenet die niet zien of ze verkeerd vermeld worden,
ik zie nog heel veel fouten, om een voorbeeld te geven, familie (de avond uitzendingen) toen ze nog speelde in de avond stonden er acteurs in de lijst die al tijd niet meer mee spelen, waren de acteurs van de middag afl.
je gaat me niet vertellen dat VTM die info geeft aan telenet en zo fouten maken, van zodra ze weer starten ga ik dit eens melden bij VTM zelf,
ook de info van de VRT is soms zo beknopt en soms zo weinig info dat je niet weet wat het is (zoals Boulder hier meld).
de VRT zelf heeft zoals je aan de vb ziet van hem meer info op de app dan wat je bij telenet soms vindt.
die problemen zijn bijna aan jaar aan de gang sinds ze zijn veranderd van EPG aanbieder, ze hangen af van die aanbieder, maar dat dit na een jaar bijna nog zoveel fouten heeft is toch ongeloofwaardig.
heb ook al eens fouten gemeld bij telenet maar er wordt 1 week iets aan gedaan en de volgende week is het weer mis.
heb eens gelezen dat telenet al die epg ook checkt voor ze die online zetten op de kabel, geloof er niet teveel van dat ze dit daadwerkelijk doen, als ze nog zoveel fouten hebben.
Antwoord
#6
(17-07-2023, 15:55)master-magic schreef: die epg problemen liggen bij de nieuwe aanbieder die ergens in een ander land zitten, zijn die dat alle Liberty Global EPG info maken, er zitten in hun systeem andere benamingen voor bepaalde zaken in de epg te tonen zodat we bij telenet die niet zien of ze verkeerd vermeld worden,
Ze gaan het een paar euro goedkoper gekregen hebben, met de valse belofte dat het even goed ging zijn, zeker?
Het is gewoon een ramp.
Ik ga de Rytec EPG moeten gebruiken, vrees ik.

Dat voorbeeld van gisteren is duidelijk.
Het belangrijkste voor mij is niet een heel lange uitleg krijgen (maar dat mag uiteraard), wat ik vooral wil weten is:

* Gaat het om een film, een documentaire, een docureeks, een serie?
* Als het om een docureeks of serie gaat, wat is het seizoen en wat is de aflevering?

Nu denk ik vaak onterecht dat iets een eenmalig iets is, maar het is een aflevering van een serie, of van een docureeks.
Achteraf merk ik dan dat ik 1 van de 8 opgenomen heb.

Telenet EPG (EIT EPG, zoals te zien als men rechtstreeks via DVB-C kijkt):

[attachment=235]

TV Vlaanderen EPG:

[attachment=236]
Antwoord
#7
de vraag is of Rytec epg de gegevens ook niet haalt van de telenet epg optie, ik haal m'n eigen aangepaste epg van telenet nog omdat deze snel gaat en tot 14 dagen geeft, moet eens checken of het bij mij ook uitgebreid is of niet.
is dezelfde epg wat op telenettv site staat.
Antwoord
#8
Eens een vb van een programma op canvas vanavond met mijn eigen gemaakte EPG, duidelijke info dus, alleen is de vraag of dit klopt natuurlijk, volg dat programma niet van de strafpleiters op Canvas.

[attachment=237]
Antwoord
#9
Als ik het goed begrijp wordt de EPG gids via CI+ module zeer stiefmoederlijk behandeld tegenover de EPG gidsen via Digibox, Digicorder en TV box.
Dat is een truuk van Telenet om klanten aan te sporen om gebruik te maken van hun decoders en het gebruik via CI+ module te ontmoedigen.
Antwoord
#10
Ik heb opnieuw de Rytec EPG ingesteld, krijg toch uitgebreide EPG nu.
Ik moet wel opletten, want soms staan er extra zaken bij.
Zo zie ik : LIVE: Terzake in plaats van gewoon Terzake.
Dus opletten met de Autotimer plugin.

Ik heb de indruk dat met Rytecs EPG je 1 week uitgebreide EPG hebt, en 1 week kortere EPG.
Maar zelfs die kortere EPG bevat nog afleveringsnummers en dergelijke.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)