Digibox AD-200
#1
Hoi,
Ik heb mn huidige digibox al ongeveer 8 jaar en sinds gisteren begon die raar te doen.
Je zou zeggen waarom kieper je zulk oud ding niet buiten, alleen voor die smartcard zou het wel jammer zijn vind ik tevens ook omdat ik al veel van die recentere boxjes heb weten sneuvelen en daarom liever deze box nog hou.

Opeens de melding de smartcard zit onjuist in de decoder.
Ik stak die er correct in, hielp niks
Heb dan maar gebeld naar Telenet, uiteindelijk dacht hij dat mn smartcard defect was en ik had  nog een andere smartcard liggen en de medewerker zei dan zal ik die op uw decoder activeren. Stop die er in en binnen +- 1 h heeft u beeld.

1h later nog steeds de melding deze smartcard hoort niet bij deze decoder
Terug gebeld naar Telenet -> Ja, het was een goede poging van mijn collega maar we kunnen geen nieuwe smartcards aan decoders koppelen, ik kan je dus niet helpen


Ik dus maar proberen om die originele smartcard er weer in te krijgen, na een tijdje proberen zat die er goed in en had ik beeld  Smile , ik dacht het is opgelost tijdje later valt het beeld weer uit op VTM en kreeg ik de melding "Voor deze zender te bekijken moet u een abonnement nemen op deze zender,....". Dus ik bel vandaag terug, ik zal een herpair uitvoeren op uw decoder en uw originele smartcard. (weer een uurtje en nog niks) dan bel ik terug ja ik heb nog steeds geen beeld, ik zie het al de herpair is abruptted, ik ga deze opnieuw uitvoeren indien je binnen een uurtje geen beeld hebt zal ik je moeten vragen om terug te bellen en dan zullen we de backoffice contacteren die kan zo een herpair onmiddellijk doorzetten...

Hopelijk morgen terugbellen dat ik dan terug beeld heb Smile.


Zeggen als ik er die smartcard direct deftig had kunnen insteken i.p.v. te bellen dat ik waarschijnlijk nog steeds beeld had...

Iemand al ervaring met soortgelijke situaties?
Antwoord
#2
normaal zijn ze deze boxen aan het uitfaseren uit het systeem en enkel nog de type's met ingebouwde smartcards ondersteunen.
hebben ze daar niet over gesproken ????
normaal kan je daar ook geen extra zenderpakketten op abonneren zoals play more films enz.
enkel nog basiszenders.
Antwoord
#3
Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?
Antwoord
#4
(19-12-2018, 00:46)JonasRetro schreef: Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?

ze zijn er al enkele maanden mee bezig Wink
raar dat ze het niet hebben vermeld.
Antwoord
#5
(19-12-2018, 00:47)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:46)JonasRetro schreef: Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?

ze zijn er al enkele maanden mee bezig Wink
raar dat ze het niet hebben vermeld.

Dus in principe word deze werkende decoder gewoon er van tussen gehaald terwijl dat deze net als de AD-210 HD tv kan weergeven?
Extra zenderpakketten heb ik niet dus daarvoor doe ik het niet.
Is er al een einddatum voor deze decoders?  (want ik heb nog 1 zo een decoder)
Antwoord
#6
(19-12-2018, 00:54)JonasRetro schreef:
(19-12-2018, 00:47)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:46)JonasRetro schreef: Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?

ze zijn er al enkele maanden mee bezig Wink
raar dat ze het niet hebben vermeld.

Dus in principe word deze werkende decoder gewoon er van tussen gehaald terwijl dat deze net als de AD-210 HD tv kan weergeven?
Extra zenderpakketten heb ik niet dus daarvoor doe ik het niet.
Is er al een einddatum voor deze decoders?  (want ik heb nog 1 zo een decoder)

een einddatum is er nog niet maar ze zijn er wel mee bezig die om te ruilen,
vind bizar dat ze daar allemaal niks hebben over gezegd.
ze zouden dat normaal moeten zien, is daarom dat ze zo moeilijkheden mee hebben om te activeren.
waarom ze u niet doen omruilen voor een nieuwer type de HD Digibox DB-AD220
Antwoord
#7
(19-12-2018, 00:58)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:54)JonasRetro schreef:
(19-12-2018, 00:47)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:46)JonasRetro schreef: Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?

ze zijn er al enkele maanden mee bezig Wink
raar dat ze het niet hebben vermeld.

Dus in principe word deze werkende decoder gewoon er van tussen gehaald terwijl dat deze net als de AD-210 HD tv kan weergeven?
Extra zenderpakketten heb ik niet dus daarvoor doe ik het niet.
Is er al een einddatum voor deze decoders?  (want ik heb nog 1 zo een decoder)

een einddatum is er nog niet maar ze zijn er wel mee bezig die om te ruilen,
vind bizar dat ze daar allemaal niks hebben over gezegd.
ze zouden dat normaal moeten zien, is daarom dat ze zo moeilijkheden mee hebben om te activeren.
waarom ze u niet doen omruilen voor een nieuwer type de HD Digibox DB-AD220

Waarschijnlijk omdat men zag dat dit een gekocht exemplaar was, anders had ik waarschijnlijk al lang moeten ruilen van decoder
Antwoord
#8
(19-12-2018, 01:04)JonasRetro schreef:
(19-12-2018, 00:58)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:54)JonasRetro schreef:
(19-12-2018, 00:47)master-magic schreef:
(19-12-2018, 00:46)JonasRetro schreef: Hoe bedoel je?
Dus op welke termijn gaan deze er uit?

ze zijn er al enkele maanden mee bezig Wink
raar dat ze het niet hebben vermeld.

Dus in principe word deze werkende decoder gewoon er van tussen gehaald terwijl dat deze net als de AD-210 HD tv kan weergeven?
Extra zenderpakketten heb ik niet dus daarvoor doe ik het niet.
Is er al een einddatum voor deze decoders?  (want ik heb nog 1 zo een decoder)

een einddatum is er nog niet maar ze zijn er wel mee bezig die om te ruilen,
vind bizar dat ze daar allemaal niks hebben over gezegd.
ze zouden dat normaal moeten zien, is daarom dat ze zo moeilijkheden mee hebben om te activeren.
waarom ze u niet doen omruilen voor een nieuwer type de HD Digibox DB-AD220

Waarschijnlijk omdat men zag dat dit een gekocht exemplaar was, anders had ik waarschijnlijk al lang moeten ruilen van decoder

ah ok, dat kan de reden zijn, gekochte exemplaren worden niet geruild of je zou een huurformule moeten nemen.
Antwoord
#9
Ik zal eerst zien wat men morgen zal doen als ik bel, werkt de decoder dan zal die er blijven staan tot het bittere einde.
Zelf vond ik het digimenu prettiger dan het Yelo menu (behalve de snelheid dan)
maar verder zie ik geen voordelen aan een nieuwe decoder

Zijn de nieuwe decoders eigenlijk nog te koop?
heb al horen zeggen dat ze enkel in huurformule beschikbaar zijn (niet van telenet maar gewoon gehoord van iemand)
Antwoord
#10
(19-12-2018, 01:10)JonasRetro schreef: Ik zal eerst zien wat men morgen zal doen als ik bel, werkt de decoder dan zal die er blijven staan tot het bittere einde.
Zelf vond ik het digimenu prettiger dan het Yelo menu (behalve de snelheid dan)
maar verder zie ik geen voordelen aan een nieuwe decoder

Zijn de nieuwe decoders eigenlijk nog te koop?
heb al horen zeggen dat ze enkel in huurformule beschikbaar zijn (niet van telenet maar gewoon gehoord van iemand)

zijn nog steeds te koop:

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)