Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enkele 4K tv's voorgesteld
Het 4K-tijdperk is al onder ons, zonder dat we het misschien goed beseffen. Tv-toestellen met die Ultra High Definition-resolutie hebben namelijk een prijspunt bereikt waarop ze maar even veel kosten als een klassieke HD-tv. De kans is dus erg groot geworden dat je volgende tv een 4K-model zal zijn. Hier zijn, per merk, de vier interessantste met een schermdoorsnede van meer dan 55 inch.

LG Electronics: Oled natuurlijk! (€ 1.545)
TV-toestellen met de oled (organic light emitting diode)-technologie in hun beeldplaat zijn goed op weg om de nieuwe standaard te worden. Het Koreaanse LG Electronics was pionier en heeft vandaag ook het sterkste aanbod aan oled-tv’s in huis. Zoals dit toestel, dat onder meer over de twee High Dynamic Range-standaarden beschikt (zowel HDR10 als Dolby Vision dus), voor een nog mooier kleurenbereik.

Sony: ‘Local Dimming’ is ook niet kwaad (€ 1.098)
Sony blijft voorlopig vooral klassieke lcd-tv’s maken, maar die technologie is de afgelopen jaren evengoed enorm verbeterd. Met onder meer local dimming, een technologie die we in dit toestel terugvinden. Dat zorgt ervoor dat de backlight bepaalde zones op het scherm wat feller of net minder fel verlicht, wat onder meer diepere zwartwaarden geeft.

Philips: dan ook maar OLED (€ 1.599)
Philips - of liever TP Vision, het Chinese bedrijf dat tv’s onder het Nederlandse merk verkoopt - maakte een tweetal jaar geleden de overstap naar oled. Dat leverde echte klasse-tv’s als deze op, die de kleurenpracht van oled en HDR combineren met een Ambilight-gloed op de muur achter je scherm.

Samsung: liever Quantum Dots (€ 1.499)
Ook het Koreaanse Samsung blijft zweren bij klassieke lcd-schermen, maar voegt daar een eigen technologie aan toe die volgens het bedrijf beter is dan oled: quantum dots, of kleine halfgeleiders achter de beeldplaat die van grootte kunnen veranderen en zo dus diepere helderheid en kleuren kunnen leveren. De beeldkwaliteit is toch niet zo goed als bij oled, vinden de meeste experts, maar dit specifieke toestel heeft ook wel nog wat andere troeven. Een One Connect-box met optische kabel, bijvoorbeeld, die helpt bij het verstoppen van kabels.
Antwoord

Mooie uiteenzetting
Analoge tv moet blijven! Idea
Antwoord

(15-05-2018, 18:33)natte schreef: Mooie uiteenzetting

prijs ook Tongue
Antwoord

(15-05-2018, 18:48)master-magic schreef:

prijs ook Tongue

Plus dat er ook geen 4K TV's bestaan met schermgrootte van 32" of 40" en aangezien ik geen TV's met grotere schermgrootte moet hebben wegens veel te groot heb ik er dus niks aan.  Sad
Antwoord

(15-05-2018, 19:04)apestaart12 schreef:

prijs ook Tongue

Plus dat er ook geen 4K TV's bestaan met schermgrootte van 32" of 40" en aangezien ik geen TV's met grotere schermgrootte moet hebben wegens veel te groot heb ik er dus niks aan.  Sad

idd, nadeel aan die grote 4K tv's
of je moet al naar de speciale schermen gaan voor PC en via HDMI aansluiting zo je toestel aansluiten,
dacht dat er daarin wel 4K tv's bestonden dat kleiner zijn dan de gemiddelde tv's die ze verkopen, al ben ik het niet zeker,
kan mij ook vergissen en verwarren met LED schermen.
Antwoord

prijs ook Tongue

Wie mooi wil zijn moet pijn leiden in portemonee
Antwoord

In weekendkrant staat leuk 4K artikel.
Antwoord

Forum software by © Master-Magic Tv-Digitaal.info