Topics: 420
(30-12-2013, 11:59)Dimira schreef: (29-12-2013, 22:06)natte schreef: (29-12-2013, 13:39)Dimira schreef: (29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.
Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw.
je kan dit ergens berekenen heb ik ooit gelezen
(29-12-2013, 13:50)murdock schreef: Ik heb nu 2,tv,s sony en de 40 inch van sony in onze slaapkamer geeft zijn keuren ledje gaat soms over naar groen en dan terug naar rood. De tv heeft 5 jaar garantie en is al 2 keer bij vandenborre geweest en daar heeft hij het niet zeggen ze. Bij ons wel meestal 1 keer per nacht.
Mijn schoonma heeft ook een panasonic led tv en haar geluid is niet goed,ze heeft een soundbar moeten kopen
Om alles goed te kunnen horen. Mijne pa heeft een samsung smart tv en deze gaat veel luider dan panasonic.ik ben tevreden van sony maar ik denk samsung verder zit zeker dan Sony op het vlak van smart tv?
Dimira, volgend jaar komen we eens op bezoek en kunnen we dat eens bekijken. Hoe groot is u tv nu alweer?
Heb jij ook een home cinema aan je tv hangen? heb ook bij panasonic panasonic homecin gekocht
dimira koop bij coolblue antwerpen dat is pas service koop er ook alles Gewoon via google kan je dat berekenen natte en anderen.Zoek op ideale kijkafstand bereken of zoiets in die aard tot je tv berekenen. je zou je al afvragen een gewone full hd led tv verkopen ze dit nog wel ??, want als je op de websites komt van die tv's verkopen, zijn het blijkbaar allemaal smart tv's
(29-12-2013, 13:39)Dimira schreef: (29-12-2013, 02:42)murdock schreef: Is toch ook te zien hoeveel meter jij van je tv zit? Ik zit een 3 a 4 meter van men tv, ik ben ook fan van grote
Schermen maar ik ben beetje bang een groter te groot zou zijn. Ik heb er ook een prachtige home cinema instalatie waarvan het kloppend hart pioneer is.
Kom eens af volgend jaar hé,zoek eens op google de ideale kijkafstand.Ik zit nu op een dikke 3m05cm.Als ik dus ooit nog gtoter moets gaan moet ik wel zien of ik nog plaats heb want ik heb niet zoveel plaats meer over.Zelf heb ik het ook maar geschat.Ik denk dat jij te ver zit,maar dat kan zijn door de kwaliteit van het beeld ik heb dus led full HD 3D beeld ik weet niet het jouw. wat wiskunde :
Bij een kijkafstand van drie meter wordt meestal een beelddiagonaal van 102 cm (40 inch) aangeraden.
Een prettige kijkafstand is ongeveer drie keer de beelddiagonaal van de tv
Meet eerst de afstand van de bank tot de televisie. Deel deze door drie en zoek in de winkel de beeldmaat die hier het dichtst bij ligt.
Dit is een richtlijn, geen vereiste. Het is natuurlijk ook een persoonlijke keuze.
Topics: 1,696
we gaan hier ferm offtopic hé,gaat over dat de helft geen internet gebruikt op hun smart tv en dus een smart tv kopen en niet gebruiken zoals het moet.
(31-12-2013, 07:20)master-magic schreef: we gaan hier ferm offtopic hé,gaat over dat de helft geen internet gebruikt op hun smart tv en dus een smart tv kopen en niet gebruiken zoals het moet.
voorbeeld : die een smart tv hebben, die niet is aangesloten op het net :
hoe kan die smart tv de firmware upgraden ???
(02-01-2014, 12:39)natte schreef: een wifidongle blijkt ook goed te helpen zorro. bij m***ion verkopeb ze deze. heb je ook internet zonder lankabel
denk dat je zijn vraag niet snapt,hij vraagt wie geen internet heeft,
dus geen internetprovider,
je kan dan zoveel wifi dongle"s kopen dat je wilt,
als ze geen internetprovider hebben zullen ze er weinig mee kunnen doen.
en via usb stick kan je het wel aanpassen,maar dan moet je ook al iemand hebben die de juiste versie op usb stick wilt zetten.
dus niet zo simpel allemaal als men hier voorstelt.
niet iedereen heeft zoveel kennis om dat te doen.
wel ik heb juist bij samsung nederland eens gezien hoe zo een firmware upgrade werkt, wel gemakkelijk is het niet, hiervoor moet je al op de hoogte blijven, hoe zoiets werkt,
met andere woorden : iemand met een smart tv : dat moet in feite met het net verbonden zijn, het een hangt af van het ander,
neem maar eens in het menu waar je bij de zenders, nederlandse ondertiteling kun aanzetten, wat ook weer met het net te maken heeft enz.
bij de schermen van 2013 of daar nog bij zijn zonder internet, ik geloof het niet,
moet de eerste nog tegenkomen
(04-01-2014, 00:45)natte schreef: zou ook dom zijn om smart te kopen en geenternet te hebben
niet iedereen is op de hoogte van de mogelijkheden en laat zich vangenndoor de verkoper die een dure TV in hun handen stopt,zou de eerste keer niet zijn,
voor u is alles zo zelfzeker als ik het elke keer lees.
(04-01-2014, 09:49)Dimira schreef: Neen dat is niet waar zorro.Ik heb je toch al gezegd dat kan jedoen op verschillende mannieren.Evengoed met en zonder internet.Met internet is het gemakkelijkst,dan zoekt hij het zelf heb je wi-fi of anders met ethernet kabel (vaste verbinding) en anders ga je het zonder internet doen kopier het als het ware op een usb schijf bij iemand.Je kan van elk merk +de exacte cijfers en nummers die er achter komen moet je ook hebben.Die moet je dan downloaden van het net.als deze dan op schijf staat kan je met deze schijf rechtstreek die update op je tv zetten en heb je de allerlaatste update.Maar dus het eenvoudigste vind ik nog via internet.
(04-01-2014, 02:10)master-magic schreef: (04-01-2014, 00:45)natte schreef: zou ook dom zijn om smart te kopen en geenternet te hebben
niet iedereen is op de hoogte van de mogelijkheden en laat zich vangenndoor de verkoper die een dure TV in hun handen stopt,zou de eerste keer niet zijn,
voor u is alles zo zelfzeker als ik het elke keer lees.
explain  @dimira :
Alee een praktish voorbeeld, iemand kijkt nog op een gewone tv, en die is kapot maar dien mens kent niets van een computer, en als hij in de winkel naar een tv gaat zien, en tegenwoordig zijn het schermen met internet, en die verstaat het allemaal niet meer, zeker als met met internetwoorden begint
Topics: 2
Mijn pa zijn 32 inch smary tv is ook niet aangesloten op het internet. Bij hebben deze tv Gekocht omdat het een mooie prijs was.en ook omdat ze een mediaplayer aan boord heeft en zo kan ik mijn harde schijven eraan hangen om films te bekijken.
wat de ondertiteling betreft van alle zenders (voor slechthorenden enz.),
blijkbaar op samsung smart tv, zijn 2 andere sony en zeker philips blijkbaar niet, lg wel : maar die geven aan kijk maar wat er beschikbaar is,
ook de rode vod is bij samsung met een enkele klik ergens in het menu uit te schakelen, zodat je er geen last meer van hebt (druk op de rode knop enz.),
maar je zult voor alle zekerheid toch met het net verbonden moeten zijn,
en oudere mensen die het niet kennen, zullen dit wel links laten liggen,
maar een smart tv kopen en het net niet gebruiken is net hetzelfde als een kleuren tv kopen, en verder kijken in het zwart wit
|