Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rex of Rio
Kinderzender Boomerang krijgt wereldwijd een facelift

Turner Broadcasting System kondigt aan dat Boomerang, hun tweede flagship kinderzender, opnieuw wordt gelanceerd als een wereldwijd, volledig geanimeerd en op de jeugd gericht netwerk.

De herpositionering houdt vast aan de line-up van tijdloze en hedendaagse cartoons die geschikt is voor de hele familie. Deze aankondiging wordt vandaag gedaan door Gerhard Zeiler, president van Turner Broadcasting System International Inc, en Christina Miller, president en algemeen manager, Cartoon Network, Adult Swim en Boomerang (U.S.).

Het uitzendschema van Boomerang wordt gekenmerkt door populaire tekenfilmfavorieten zoals Tom & Jerry, Looney Tunes, Garfield en Scooby-Doo die uit 's werelds grootste animatiebibliotheek afkomstig zijn – Warner Bros., Hanna-Barbera, Cartoon Network en MGM Studios met televisieseries, specials en bioscoop- en kortfilms. Samen met een reeks nieuw verworven hedendaagse producties die door studio’s van over de hele wereld zijn gemaakt, introduceert Boomerang ook een nieuwe on-air omgeving en biedt de zender voor de eerste keer exclusieve en originele content aan via zijn 13 internationale feeds.

Boomerang stapt in Nederland en Vlaanderen ook over op een volledig Nederlandstalige feed in het begin van 2015, tegelijkertijd met de introductie van de nieuwe look en het logo van Boomerang.

'De herlancering van Boomerang als een tweede flagship kanaal laat onze wereldwijde uitstraling zien', aldus Zeiler. 'We zijn bijzonder trots dat deze zender de volgende stap maakt – met een look en feel die kwaliteit en een hedendaagse positionering uitstraalt. Dit betekent een volgende stap in onze strategie om voort te bouwen op het succes van ons internationale kindernetwerk.'

'Boomerang is altijd al een tijdloze favoriet geweest die meerdere generaties aanspreekt', aldus Miller. 'We zien dit als een unieke mogelijkheid om niet alleen de kijkervaring van de familie opnieuw te definiëren, maar om ons wereldwijde kidsportfolio uit te breiden en te verstevigen en deze tezamen met Cartoon Network op alle platforms neer te zetten.'

Naast het tv-bereik van meer dan 250 miljoen huishoudens zal Boomerang aanwezig zijn met vernieuwde digitale en mobiele platforms, waaronder een nieuwe website met exclusieve activiteiten, spelletjes en content die bezoekers een complete ervaring biedt. Jongere fans kunnen genieten van gratis leeftijdsgeschikte games met hun favoriete personages en oudere bezoekers kunnen meer te weten komen over hun favoriete personages en series.

Boomerang werd in de '2013 Harris Poll' in de VS uitgeroepen tot het meest geliefde netwerk van ouders. September jl. startte Nielsen Media Research officieel met het vastleggen van de kijkcijfers en prestaties van Boomerang bij alle Amerikaanse kabelmaatschappijen. De eerste resultaten tonen direct de aantrekkingskracht van Boomerang aan onder meekijkende ouders.
Antwoord
wie zich al dansend Battle Of The Year waagt in In The Name Of The King III,
heeft dringend De Behandeling nodig om geestelijk er niet ten onder te gaan
Antwoord
(14-10-2014, 18:02)zorro123 schreef: NOG nooit meegemaakt : gisteren Rex en Rio a la carte plotseling verdwenen, nu was ik aan het kijken, en plotseling zwart beeld,
ik dacht nog eerst zeker iets wat betaald moest worden, maar ik drukte op back en kreeg in het geel :
de vermelding geen programma's op te vragen, wegens onderhoudswerken morgenvroeg,
allemaal goed en wel ik keerde terug naar tv beeld :en wat zag ik glashelder beeld, alle zenders eens gekeken,
en het was op alle zenders glashelder beeld (ik was me aan het afvragen waar de blokken of korrelbeeld dat je soms zag gebleven was),
zonder update nog wel : hopelijk blijft het zo,

Once Upon A Time season 4 komt vanaf 6/12 op Prime in Rio. Daags nadien ook op aanvraag.

of die onderhoudswerken voor Rex en Rio nu overal gelijktijdig zijn ?; waarschijnlijk niet : in ieder geval beeld enorm gestegen,
wat kwaliteit betreft, ben ik nu een proefpersoon of wat, ik bestel een aflevering van een serie in SD, en krijg ze te zien in HD,
mij hoor je niet klagen dan
Antwoord
veranderingen bij Rio : Discovery World HD,
Disney Junior verhuist vanaf 3 november naar het digitale basisaanbod op zendernummer 38 (Brussel 128). Maar je blijft er dus van genieten.

Vanaf 1 november bieden we bij Rio een leuke extra: je kan een reeks geweldige Disney-klassiekers opvragen wanneer je dat wil, via de TV-theek!
Je vindt ze bij Rio onder "Kids" en "Junior" bij Disney Movies on Demand.

Wie weet wat verandert er nog allemaal
Antwoord
Ja, wanneer komen er eindelijk eens zenders bij voor de verdwenen zenders. Nu onlangs nog Lite TV, een paar maanden geleden nog TNT, en vorig jaar ESPN America...........

Daarvoor gingen allemaal nieuwe zenders in de plaats komen. Nog niets van gemerkt eigenlijk.

Ik hoop dat VH1 Classic en Sky News er eens bijkomen.
Antwoord
Er moeten geen Engelse maar Nederlandse zenders bij komen er zijn zoveel goede Nederlandse zenders.
Antwoord
voor de kids : Cloudy With A Chance Of Meatballs 2, voor de liefhebbers van horror : Insidious: Chapter 2,
om over te gaan naar The Hungover Games, als we over er tussen uit halen...
Antwoord
(19-10-2014, 14:39)murdock schreef: Er moeten geen Engelse maar Nederlandse zenders bij komen er zijn zoveel goede Nederlandse zenders.

is hier al vele malen gezegd waarom dat niet kan,
zal er niet snel komen,
enkel via satelliet en cd kaartje is er een uitzondering,
maar zoveel mis je niet Wink
Antwoord
(19-10-2014, 16:53)master-magic schreef:
(19-10-2014, 14:39)murdock schreef: Er moeten geen Engelse maar Nederlandse zenders bij komen er zijn zoveel goede Nederlandse zenders.

is hier al vele malen gezegd waarom dat niet kan,
zal er niet snel komen,
enkel via satelliet en cd kaartje is er een uitzondering,
maar zoveel mis je niet Wink

Neen das waar, het zijn allemaal zenders à la Vtm. Zelfde formats en in plaats van vlaamse mensen heb je daar Nederlanders en met héél veel reclame. Zouden ons veel beter WDR terug geven. Die hebben goeie programma's met info en documentaires.
National Geo Wild ontbreekt ook nog in het lijstje. Eigenlijk wel jammer.
Antwoord
(19-10-2014, 18:25)bobo-truck schreef: Heb er nog niet veel van ondervonden in mijne portemonne.

Nee, het woordje "korting" komt blijkbaar niet voor in hunne woordenboek, zoals bij velen... En op die "waardige" vervangers moeten we ook nog steeds wachten...Huh
Antwoord