Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
telenet : we gaan voluit voor HD-technologie
Inderdaad. Ik begrijp best dat de wereld evolueert, zie maar naar het verdwijnen van Windows XP. Ik volg Boulder dan ook dat het eigenlijk normaal is dat de SD-boxen verdwijnen.
Maar men moet de klanten dan voor een symbolische prijs een HD-box in de plaats laten kopen.
Een korting van 99 naar 79 EUR is een lachertje.
Ik zit met twee oude, gekochte boxen die normaal gezien nog heel lang zouden kunnen meegaan.
Mijn ergernis zit vooral in de hoge kostprijs die de overstap meebrengt.
Ik voel mij koud gepakt door Telenet.
Antwoord
ooit verdwijnen de hd digiboxen of -corders ook, voor plaats te geven voor de volgende generatie (het zal altijd wat zijn),
maar wat een sd digibox/corder niet heeft tegenover de hd versie ervan is : slimme energiestand: 1 W, en wil je weten hoe het werkt : op yelo tv menu klikken
Antwoord
En wat doet testaankoop of de Vlaamse overheid ?Want dit is gewoon diefstal.Stel je voor dat je een auto koopt en na een aantal jaar zegt de producent dat je er niet meer mee mag rijden, dan krijg je toch een compensatie of wordt het "gebrek" gerepareerd .
Antwoord
(05-04-2014, 08:26)Rodenaar57 schreef: En wat doet testaankoop of de Vlaamse overheid ?Want dit is gewoon diefstal.Stel je voor dat je een auto koopt en na een aantal jaar zegt de producent dat je er niet meer mee mag rijden, dan krijg je toch een compensatie of wordt het "gebrek" gerepareerd .
De analogie klopt niet, je zou eerder moeten vergelijken met het verschil tussen DVD's en Bluerays.
Als er steeds minder DVD's uitkomen, en de leveranciers steeds meer Bluerays uitbrengen, kun je ook niet eisen dat ze jouw DVD speler omruilen tegen een BLueray speler.
Antwoord
Dus heeft het ook geen zin meer dat bv vtm sd uitgezonden wordt? En zo heb je er een heel,deel die dubbel uitzenden
Antwoord
(05-04-2014, 13:42)chukky2 schreef: Dus heeft het ook geen zin meer dat bv vtm sd uitgezonden wordt? En zo heb je er een heel,deel die dubbel uitzenden
Inderdaad, dat zei ik al voorheen.
VTM, één, Canvas, 2Be, Vier, Vijf, BBC One, TF1, Prime Star, Sporting 1, Sporting 2, ..., de lijst is toch wel lang.
Ze zouden ze ook gewoon kunnen omzetten naar H.264, maar welk voordeel levert dat dan nog op ?
Antwoord
(05-04-2014, 14:23)boulder schreef:
(05-04-2014, 13:42)chukky2 schreef: Dus heeft het ook geen zin meer dat bv vtm sd uitgezonden wordt? En zo heb je er een heel,deel die dubbel uitzenden
Inderdaad, dat zei ik al voorheen.
VTM, één, Canvas, 2Be, Vier, Vijf, BBC One, TF1, Prime Star, Sporting 1, Sporting 2, ..., de lijst is toch wel lang.
Ze zouden ze ook gewoon kunnen omzetten naar H.264, maar welk voordeel levert dat dan nog op ?

Omdat Telenet in de toekomst alleen maar HD-kabeldecoders gaat gebruiken, kan men ook een efficiëntieslag met gebruikte bandbreedte maken. HD-kabeldecoders ondersteunen in tegenstelling tot SD-varianten de MPEG4-compressietechniek. Een tv-zender kan met dezelfde beeldkwaliteit met MPEG4 met minder bandbreedte aan klanten worden aangeboden.
Antwoord
(05-04-2014, 15:03)ulrik schreef: Omdat Telenet in de toekomst alleen maar HD-kabeldecoders gaat gebruiken, kan men ook een efficiëntieslag met gebruikte bandbreedte maken. HD-kabeldecoders ondersteunen in tegenstelling tot SD-varianten de MPEG4-compressietechniek. Een tv-zender kan met dezelfde beeldkwaliteit met MPEG4 met minder bandbreedte aan klanten worden aangeboden.
MPEG4 (juister : H.264, want dit is een van de vele MPEG4 varianten) kan beter comprimeren dan MPEG2.
Maar als je al een kanaal hebt in HD (dat is al in H.264 bij Telenet), en datzelfde kanaal nog eens in SD in MPEG2, dan doe je natuurlijk meer winst met dat SD kanaal te schrappen.
Enkel als de programmatie van het SD en het HD kanaal afwijkt, of er bestaat geen HD variant van een kanaal doe je voordeel met dat kanaal om te zetten naar H.264.
Antwoord
Kan er geen hd in de sd decoder gezet worden of is dat te moeilijk?
Antwoord
Wat is "een hd" ?
Die decoders hebben speciale chips aan boord die de MPEG2 verwerken, en die HD modellen hebben chips aan boord die zowel MPEG2 als H.264 kunnen verwerken.
Dat gebeurt dus in hardware, en die zit op het moederbord, je kunt dus niet eventjes "een HD" instoppen.
Antwoord