Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
telenet : we gaan voluit voor HD-technologie
en wie weet heb je in de toekomst nog een decoder nodig ??,
want de tv met c+ module zal ook wel mee evolueren, maar in hoeverre ??
Antwoord
(07-04-2014, 11:41)zorro123 schreef: en wie weet heb je in de toekomst nog een decoder nodig ??,
want de tv met c+ module zal ook wel mee evolueren, maar in hoeverre ??
Er zijn al wel wat TV's die inderdaad een CI+ slot hebben, en die H.264 aankunnen, maar voor Ultra HD heb je weer een nieuwe codec nodig (H.265).
Dat moet die TV dan ook weer ondersteunen.
Wil je meer dan 1 programma opnemen/bekijken, heb je in die TV ook meer dan één tuner, en meer dan één CI+ slot nodig.

Het zal altijd blijven evolueren, en ik ben zelf ook niet van plan om alle evoluties te volgen, maar af en toe moet ik ook upgraden.
Je moet het wel verstandig doen, vind ik.
Maw. als HD uitkomt en je koopt 2 jaar later nog een SD digibox dan weet je gewoon dat je niet meer het nieuwste koopt, en dat de technische levensduur van dat toestel minder zal zijn.
Net zoals 4 jaar na de lancering van de PlayStation 3 nog een PlayStation 2 kopen, dan moet je ook niet verwachten dat ze gaan blijven nieuwe spellen releasen.
Die Playstation 2 is op dat moment dan goedkoper, maar daarin zit ingecalculeerd dat hij minder recent is.
Antwoord
(04-04-2014, 20:27)Watchman schreef: Inderdaad. Ik begrijp best dat de wereld evolueert, zie maar naar het verdwijnen van Windows XP. Ik volg Boulder dan ook dat het eigenlijk normaal is dat de SD-boxen verdwijnen.
Maar men moet de klanten dan voor een symbolische prijs een HD-box in de plaats laten kopen.
Een korting van 99 naar 79 EUR is een lachertje.
Ik zit met twee oude, gekochte boxen die normaal gezien nog heel lang zouden kunnen meegaan.
Mijn ergernis zit vooral in de hoge kostprijs die de overstap meebrengt.
Ik voel mij koud gepakt door Telenet.
Helemaal mee eens!!! Kunnen we samen niets doen tegen telenet want dit is er echt over? Iemand verstand van hoe we dit kunnen aanpakken?? Testaankoop???
Antwoord
(06-04-2014, 10:40)Watchman schreef: Ik wil hier niet de verdediging van Telenet opnemen, maar wat het principe van de vervanging betreft, kan ik hen (en Boulder) volgen.
We moeten ons eerder ergeren aan de magere compensaties.
Volgens mij zouden ze de nieuwe HD-box tegen 20 à 30 EUR moeten aanbieden en niet tegen een waanzinnig dure prijs van 79 EUR.
Vaak gaat het maar om een tweede en weinig gebruikt toestel, vandaar dat die oude digiboxen nog werken.
Ik vind dat ze als alternatieve compensatie ook hun CI-module tegen een klein prijsje zouden mogen aanbieden.
Voor mensen die geen speciale diensten nodig hebben, is dat een veel beter alternatief dan een box.
Helemaal mee eens!! Die compensatie is belachelijk en helemaal niet eerlijk. Tenslotte hebben we die betaald ALSOOK 50 euro de activering ervoor betaald.En daarbij ....wie wil nu een digibox??? Ze moeten een HD digicorder aanbieden. Kunnen we samen geen klacht indienen tegen telenet. Heeft iemand weet hoe we dit kunnen aanpakken??? Ik ben zo kwaad!!!!
Antwoord
in ieder geval als men vanaf 2 september dan toch voor HD gaat, hebben ze in mechelen werk genoeg, om het waar te maken
Antwoord
nog zoiets die stopzetting van prime als apart abonnement zou dit ook met 2 september te maken hebben (want het zit in rio),
met dat voluit gaan voor HD-technologie ????
Antwoord
Kan ik de opnames van mijn SD Digicorder blijven bekijken?
Via je SD Digicorder: ja, dat kan. Vanaf 2 september 2014 zie je op de zenders wel de boodschap dat je geen live tv meer kunt kijken. Je kunt dan naar je opnames kijken via de TV-theek. Ook de TV-gids zal leeg zijn.

de SD Digicorder dient dan toch nog voor iets
Antwoord
de SD decoder/box vervangen door een HD variant alleen ???
ben eens benieuwd wat er nog allemaal gaat veranderen, ze zullen ook wel een antwoord hebben zeker
wat dat uitgesteld kijken bettreft tegen 2 september,
in ieder geval dubbele zenders mogen dan er gerust uit : besparen ze bij hun zenders ook,
want in plaats van de gewone prime en prime 1, kant men gerust primehd en primehd 1 van maken,
net als hun eerste twee sporting telenet kanalen, gerust schrappen en de HD versies overhouden,
en met wat de zenders betreft, dat zal de toekomst wel uitmaken
Antwoord
voor diegene die goed gelovig zijn en denken dat dit iets gaat helpen : testaankoop,
je moet alleen maar oppassen dat men geen abonnement op testaankoopt aansmeert, iedereen doet zo commerce
Antwoord
De consumentenorganisatie Test-Aankoop pikt het niet dat Telenet zijn klanten verplicht om tegen september hun SD-decoder voor digitale televisie om te ruilen tegen een HD-decoder, en dat ze daarvoor 79 euro moeten betalen. "De consument wordt opnieuw voor het blok gesteld", laat Test-Aankoop weten in een persbericht. Daarom richt de consumentenorganisatie een open brief aan het Mechelse telecombedrijf en roept ze gedupeerde consumenten op om de brief te ondertekenen.

Telenet liet enkele dagen geleden aan haar klanten met een SD-digicorder weten dat ze tot september de tijd hebben om deze, voor 79 euro, in te ruilen voor een HD-digicorder.

Volgens Test-Aankoop zijn er echter geen technische redenen waarom die digicorder moet worden vernieuwd. Bovendien zou het telecombedrijf de nieuwe digicorder gratis moeten aanbieden, vindt de consumentenorganisatie. Test-Aankoop wil daarnaast dat Telenet afstapt van de "energieverslindende" digicorders en in de plaats daarvan kiest voor de goedkopere CI+-module, een kaartje dat je in de HD-televisie kan steken. Sinds juni 2013 biedt Telenet dit al aan, na een petitie van Test-Aankoop.

Tot slot wil de consumentenorganisatie dat de termijn tot wanneer een product kan worden gebruikt, verplicht wordt vermeld.

Test-Aankoop ventileert dit ongenoegen in een open brief gericht aan Telenet. De organisatie roept zo veel mogelijk gedupeerde consumenten op om de brief te ondertekenen om zo de boodschap kracht bij te zetten.

en hier de petitie

http://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s...afschaffen

Actie: Telenet mag SD-box niet zomaar afschaffen
10 april 2014
Actie: Telenet mag SD-box niet zomaar afschaffen

Telenet dwingt gebruikers met een perfect werkende SD-decoder om over te schakelen naar een HD-toestel, en dit op eigen kosten! U vindt ook dat dat niet kan? Als u klant bent, onderteken dan onze open brief om de telecomreus op andere gedachten te brengen.

De voorbije dagen kregen heel wat klanten van Telenet een brief in de bus. Hun operator meldt daarin dat alle SD-boxen vanaf 2 september moeten worden vervangen door een nieuw HD-toestel, omdat de uitzendingen in de lagere SD-beeldkwaliteit zullen stoppen. De kosten die hieraan zijn verbonden, worden evenwel niet vergoed door de operator zelf, maar zijn voor rekening van de klant!
Wij eisen dat de operator zijn SD-aanbod behoudt of het nieuwe HD-toestel gratis aanbiedt. Bent u ook klant? Door onderstaand formulier in te vullen, plaats u mee uw handtekening onder de open brief in bijlage en steunt u deze eisen. Wij zullen de brief samen met alle handtekeningen binnenkort overhandigen aan Telenet.
Antwoord