Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Netflix leidt tot cord-nevering
#1
Netflix verandert het Amerikaanse tv-landschap onomkeerbaar. Dat vertelt Tom de Groeve, director bij PwC in Brugge, op het Telecom Insights congres van Telecompaper, in Den Haag. De Groeve heeft in de VS gewerkt voor “een bedrijf dat DVD’s verhuurt” en stelt dat hij daar wellicht iets te vroeg is weggegaan – bij Netflix dus. Bij PwC adviseert hij over de markt voor OTT televisie.
Netflix heeft in de VS ongeveer 55 miljoen klanten, wat ongeveer gelijk staat aan de helft van het aantal huishoudens. De SVoD-dienst heeft een aantal succesfactoren, vertelt De Groeve. In de eerste plaats dat het de kijker flexibiliteit biedt in waar, wat, wanneer en hoe kijken. Maar ook de goede user interface en de lage prijs – zeker in de VS – spelen mee.
De ‘Recommendation Engine’ is verder een niet te onderschatten factor. De kijker wordt via persoonlijke aanbevelingen de weg gewezen in een relatief beperkte catalogus. Dat geeft Netflix ook inkoopmacht tegenover aanbieders van series. Als een serie te duur is, wordt de kijker gewoon naar iets anders geloodst.
De werkelijke impact van Netflix blijft nog verborgen, suggereert De Groeve. Onderzoek van Nielsen laat zien dat de kijktijd voor lineaire tv in de VS niet is afgenomen. Die kijktijd blijft al vele kwartalen rond de 140-150 uur per maand en ook de reclamebestedingen op de tv-markt blijven op peil.
Wellicht is dat een zekere inertie in de markt. Veelzeggend is het feit dat “cord nevering” in opkomst is bij de leeftijdsgroep 18-24 jaar. Een groeiend aantal nieuwe consumenten is niet meer van plan om een tv-abonnement te nemen.
In de VS is Netflix op prime time goed voor bijna de helft van het dataverkeer op breedbandnetwerken. Netflix is ook in Nederland snel gegroeid, laten metingen van Telecompaper zien. Maar er zijn ook belangrijke verschillen tussen Nederland en de VS, zoals het belang van lokale (Nederlandse) content en de verschillen in prijs en aanbod. Een kabelabonnement kan in de VS 80 dollar kosten terwijl Netflix er voor 8 dollar gaat. Verder hebben de Nederlandse aanbieders al veel geïnvesteerd in on-demand kijken. Dat maakt dat de groei van Netflix niet volledig vergelijkbaar is.
Onderzoeksbureau Telecompaper stelde dat Netflix eind tweede kwartaal van dit jaar 1,1 miljoen abonnees telde in Nederland, ofwel één op de zeven huishoudens. Het totaal aantal gebruikers ligt volgens ons een factor twee tot 2,2 hoger, omdat er voor meerdere personen een account aangemaakt kan worden.
Antwoord
#2
(11-11-2015, 19:41)master-magic schreef: Netflix verandert het Amerikaanse tv-landschap onomkeerbaar. Dat vertelt Tom de Groeve, director bij PwC in Brugge, op het Telecom Insights congres van Telecompaper, in Den Haag. De Groeve heeft in de VS gewerkt voor “een bedrijf dat DVD’s verhuurt” en stelt dat hij daar wellicht iets te vroeg is weggegaan – bij Netflix dus. Bij PwC adviseert hij over de markt voor OTT televisie.
Netflix heeft in de VS ongeveer 55 miljoen klanten, wat ongeveer gelijk staat aan de helft van het aantal huishoudens. De SVoD-dienst heeft een aantal succesfactoren, vertelt De Groeve. In de eerste plaats dat het de kijker flexibiliteit biedt in waar, wat, wanneer en hoe kijken. Maar ook de goede user interface en de lage prijs – zeker in de VS – spelen mee.
De ‘Recommendation Engine’ is verder een niet te onderschatten factor. De kijker wordt via persoonlijke aanbevelingen de weg gewezen in een relatief beperkte catalogus. Dat geeft Netflix ook inkoopmacht tegenover aanbieders van series. Als een serie te duur is, wordt de kijker gewoon naar iets anders geloodst.
De werkelijke impact van Netflix blijft nog verborgen, suggereert De Groeve. Onderzoek van Nielsen laat zien dat de kijktijd voor lineaire tv in de VS niet is afgenomen. Die kijktijd blijft al vele kwartalen rond de 140-150 uur per maand en ook de reclamebestedingen op de tv-markt blijven op peil.
Wellicht is dat een zekere inertie in de markt. Veelzeggend is het feit dat “cord nevering” in opkomst is bij de leeftijdsgroep 18-24 jaar. Een groeiend aantal nieuwe consumenten is niet meer van plan om een tv-abonnement te nemen.
In de VS is Netflix op prime time goed voor bijna de helft van het dataverkeer op breedbandnetwerken. Netflix is ook in Nederland snel gegroeid, laten metingen van Telecompaper zien. Maar er zijn ook belangrijke verschillen tussen Nederland en de VS, zoals het belang van lokale (Nederlandse) content en de verschillen in prijs en aanbod. Een kabelabonnement kan in de VS 80 dollar kosten terwijl Netflix er voor 8 dollar gaat. Verder hebben de Nederlandse aanbieders al veel geïnvesteerd in on-demand kijken. Dat maakt dat de groei van Netflix niet volledig vergelijkbaar is.
Onderzoeksbureau Telecompaper stelde dat Netflix eind tweede kwartaal van dit jaar 1,1 miljoen abonnees telde in Nederland, ofwel één op de zeven huishoudens. Het totaal aantal gebruikers ligt volgens ons een factor twee tot 2,2 hoger, omdat er voor meerdere personen een account aangemaakt kan worden.

van belgie zeggen ze weer niks apenland in zulu gebied
Antwoord
#3
(12-11-2015, 22:20)natte schreef: van belgie zeggen ze weer niks apenland in zulu gebied

omdat het benelux nieuws is Wink
en er niet veel site's van belgie over netflix posten.
net of het hier niet bestaat,denk dat ze weinig klanten hebben door de play acties.
Antwoord