Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Traditioneeltv kijken nog beste keus
Traditioneel lineair tv-kijken is onder Nederlanders nog steeds de favoriete manier van tv-consumptie. Dat blijkt het uit het Nederlandse onderzoek Media:Tijd 2015.

Uit het onderzoek Media:Tijd 2015 blijkt dat tv-kijken hoofdzakelijk op het gewone televisietoestel plaatsvindt. Het online tv-kijken – bijvoorbeeld door uitgesteld kijken en streamen van video’s – neemt wel toe. Met name meer jongeren kijken op deze manier naar videocontent. Het live lineair tv-kijken blijft echter nog steeds populair en dominant onder Nederlanders. Dat geldt ook voor het beluisteren van radiozenders. Luisteren via FM, kabel of DAB+ met een gewoon radiotoestel wint het van internetradio dat bijvoorbeeld via tablet of smartphone gebruikt kan worden.

GEEN SIGNIFICANTE WIJZIGINGEN

Media:Tijd is een gezamenlijk tijdsbestedingsonderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en organisaties voor mediabereiksonderzoek, waaronder Stichting Kijkonderzoek (SKO) en het Nationaal Luisteronderzoek (NLO). Voor het onderzoek hielden ruim 2.900 respondenten vanaf dertien jaar een week lang iedere tien minuten hun activiteiten bij. Media:Tijd wordt om het jaar in het najaar gehouden. In 2013 was dat voor het eerst. De uitkomsten van het onderzoek werden donderdag in het Amstelveense Cobra Museum gepresenteerd en mede toegelicht door NPO onderzoeker Dunya van Troost. "We zien dat het online mediagebruik toeneemt, maar gemiddeld genomen zijn de verschillen ten opzichte van 2013 niet significant te noemen", aldus Van Troost. "Dat is anders als we inzoomen op de verschillende leeftijdsgroepen. De grootste veranderingen doen zich voor in het kijkgedrag van jongeren (13-19) en jong volwassenen (20-34). Daar neemt het lineaire kijken af met respectievelijk 17 en 10 procent ten gunste van het kijken naar gestreamde, gedownloade of gekochte video’s. Verder zien we dat 35-plussers meer uitgesteld zijn gaan kijken."

NPO ZIET BEVESTIGING VAN GEVOERD BELEID

De NPO ziet in het onderzoek de bevestiging dat het meerjarenbeleid goed aansluit bij het mediagebruik. NPO-bestuurder Shula Rijxman: "De NPO besteedt veel aandacht aan innovatie en online media. Zie bijvoorbeeld de multimediale aanpak die we hebben gekozen voor NPO 3, NPO 3FM en NPO FunX, waarmee we inspelen op het mediagebruik van jongeren. Daarnaast toont het onderzoek aan dat we stevig moeten blijven inzetten op onze lineaire netten en zenders, omdat een meerderheid van ons publiek nog gewoon live televisie kijkt en radio luistert."
Antwoord
en wat voor belgie ?????
Antwoord
Snap niet hoe die altijd zo foute info kunnen geven van die site,
Men zegt dus dat je geen DAB+ kan beluisteren via je smartphone,enkel internetradio.
Wil nu juist lukken dat LG met een smartphone uitkomt dat DAB+ heefft aan boord.
Ooow ooow oow oow weer fail bij hen,al 2de keer op een week,
Moet ik het nog langer bewijzen natte Wink
Antwoord
(24-03-2016, 16:59)master-magic schreef: en wat voor belgie ?????

als ik naar ons maz kijk klopt dit artikel en ze weet het toch altijd beter dus geld dit voor heel belgie Big Grin
Antwoord
(24-03-2016, 19:41)master-magic schreef: Snap niet hoe die altijd zo foute info kunnen geven van die site,
Men zegt dus dat je geen DAB+ kan beluisteren via je smartphone,enkel internetradio.
Wil nu juist lukken dat LG met een smartphone uitkomt dat DAB+ heefft aan boord.
Ooow ooow oow oow weer fail bij hen,al 2de keer op een week,
Moet ik het nog langer bewijzen natte Wink

neen heb hun al gezegd dat we hun site gaan overnemen Smile
Antwoord
(24-03-2016, 21:43)natte schreef:
(24-03-2016, 16:59)master-magic schreef: en wat voor belgie ?????

als ik naar ons maz kijk klopt dit artikel en ze weet het toch altijd beter dus geld dit voor heel belgie Big Grin

Voor die dat nog analoog kijken zijn er meer dan enkel oude mensen,zijn nog veel jonge mensen dat geen digitaal willen of genoeg hebben met het analoge aanbod,
Ook studenten die op een kamer zitten in een andere stad moeten soms nog analoog kijken.
Antwoord
voor leuven is dat kotnet en digitaal kijken moet in gent en antwerpen kortrijk en diepenbeek ook lukken. wat analoog betreft in duitsland wonen ook oude mensen en daar bestaat dat niet meer. verplichten ci+ kaart te laten leveren door providers en nieuwe tv. veel veiliger. mijn schoo,pa zaliger was 85 als ik hem telenet schonk. de schoontste zeteljaren zei hij altijd.
Antwoord