28-07-2017, 13:47
RTL 4 zet de komende zomer doorlopend in op actualiteit.
Beau van Erven Dorens neemt de presentatie van RTL Summer Night voor zijn rekening. RTL Boulevard wordt daarnaast twee keer uitgezonden met een reguliere uitzending in de vooravond en een late uitzending na afloop van RTL Summer Night. RTL Nieuws complementeert de avond van de actualiteiten iedere doordeweeksedag. Linda de Mol sluit de zomer van RTL 4 af met opvallende gasten in ‘Linda’s Zomerweek
Programmadirecteur Erland Galjaard: "Vorig jaar hebben we veel positieve ervaring opgedaan met het doorprogrammeren van ‘RTL Late Night’ en ‘RTL Boulevard’ tijdens de vakantieperiode. Daarom zetten we daar deze zomer met anderhalf uur 'RTL Summer Night' en tweemaal ‘RTL Boulevard’ nog uitgebreider op in. Online en op actuele live tv zien we veel groeipotentieel. We geloven dat investeren in meer actuele tv loont, ondanks de kleinere kijkersgroep in de zomer. Daarmee luisteren we naar de wens van de tv-kijker. Het afgelopen jaar groeide onze online kanalen en zien we 40% meer videostarts, voor een groot deel ook toe te schrijven aan content uit live-programma’s. Mede door die uitgestelde kijkmomenten investeren we flink in RTL XL, maar ook in RTL MCN en Videoland.
Beau van Erven Dorens neemt de presentatie van RTL Summer Night voor zijn rekening. RTL Boulevard wordt daarnaast twee keer uitgezonden met een reguliere uitzending in de vooravond en een late uitzending na afloop van RTL Summer Night. RTL Nieuws complementeert de avond van de actualiteiten iedere doordeweeksedag. Linda de Mol sluit de zomer van RTL 4 af met opvallende gasten in ‘Linda’s Zomerweek
Programmadirecteur Erland Galjaard: "Vorig jaar hebben we veel positieve ervaring opgedaan met het doorprogrammeren van ‘RTL Late Night’ en ‘RTL Boulevard’ tijdens de vakantieperiode. Daarom zetten we daar deze zomer met anderhalf uur 'RTL Summer Night' en tweemaal ‘RTL Boulevard’ nog uitgebreider op in. Online en op actuele live tv zien we veel groeipotentieel. We geloven dat investeren in meer actuele tv loont, ondanks de kleinere kijkersgroep in de zomer. Daarmee luisteren we naar de wens van de tv-kijker. Het afgelopen jaar groeide onze online kanalen en zien we 40% meer videostarts, voor een groot deel ook toe te schrijven aan content uit live-programma’s. Mede door die uitgestelde kijkmomenten investeren we flink in RTL XL, maar ook in RTL MCN en Videoland.