01-06-2014, 04:18
Discovery Communications heeft de overname van een meerderheidsbelang in Eurosport International afgerond
Discovery haar belang in Eurosport verhoogd tot 51 % van 20 % , als onderdeel van een groter strategisch partnerschap met TF1 Group die begon in december 2012 .
Met de toevoeging van Eurosport zes betaaltelevisie merken , Eurosport , Eurosport HD , Eurosport 2 , Eurosport 2 HD , Eurosport Asia-Pacific en Eurosport News , Discovery Communications heeft nu meer dan 210 wereldwijde tv -netwerken te bereiken 2,7 miljard gecumuleerde abonnees.
"Vandaag is een spannende dag voor Discovery Communications en ons leiderschap als de nummer een betaal-TV- programmeur in de wereld . Eurosport is een perfecte strategische fit voor groeiend marktaandeel , het versterken van de relaties met adverteerders en affiliates , en brengen van inhoud naar gepassioneerde kijkers over de hele wereld 'must have' , "zei David Zaslav , president en CEO van Discovery Communications .
" Door het combineren van Eurosport 's populairste sporten programmering met Discovery 's wereldwijde merken en lokale expertise , zullen we blijven profiteren van de internationale groei van betaaltelevisie en creëren op lange termijn waarde voor onze aandeelhouders . "
Discovery zei dat het van plan is om op lange termijn strategische beslissingen en gerichte investeringen te versterken en uit te breiden Eurosport 's sportprogramma's en diensten te voeden en het maximaliseren van Eurosport 's interactieve en bereik . Als onderdeel van die inspanning , zal Discovery werken met Eurosport management en medewerkers op een lange termijn business plan dat volledig optimaliseert Eurosport 's zenders als onderdeel van Discovery 's suite van mondiale netwerken .
Discovery heeft verdere details niet geven , maar de industrie waarnemers speculeren dat de nieuwe , financieel sterke meerderheidsaandeelhouder een strategie van de aankoop van de massa - aantrekkelijke sportrechten zoals kon nastreven
Formule 1 racen om de aantrekkelijkheid van Eurosport voor de kijkers , platform exploitanten en adverteerders te verhogen .
"Samen , Discovery en Eurosport zijn ongetwijfeld sterker. Discovery is de meest succesvolle internationale betaaltelevisie gebouwd in alle media en we zijn verheugd om die expertise te gebruiken om verdere versterking van de programmering en platforms Eurosport , "zei Jean - Briac Perrette , voorzitter van Discovery Networks International .
" We willen TF1 bedanken voor zijn leiderschap van Eurosport International en voor het geven van ons zo'n prachtige gelegenheid om onze samenwerking uit te breiden. "
" Eurosport is perfect klaar voor de volgende fase van groei en ik kan me geen betere partner dan Discovery om deze visie werkelijkheid te maken , " zei Nonce Paolini , voorzitter en CEO van TF1 . " Discovery heeft een bewezen track record van een investering op lange termijn strategie die waarde creëert voor adverteerders , affiliates en publiek over de hele wereld . "
De slotkoers voor Eurosport International is gebaseerd op een gemiddelde onderneming waardering voor de Eurosport Groep van € 902.000.000 ( ongeveer $ 1200000000 ) , deels overeenkomt met de initiële waardering en deels aan een hogere waardering gekoppeld aan de controle van het bedrijf . Uit deze groep taxatie is de waarde van Eurosport Frankrijk ( € 85.000.000 , ongeveer $ 115.000.000 ) in mindering gebracht .
TF1 verwacht haar 80 %-belang in Eurosport Frankrijk te houden tot ten minste 1 januari 2015 ook het sluiten van vandaag niet de twee andere elementen van de oorspronkelijke deal invloed - . Het 20 %-belang Discovery verworven TV Breizh , Histoire , Ushuaïa TV en Stylia kanalen , en een productie- alliantie met TF1 Group . TF1 zal de mogelijkheid om een put- optie uit te oefenen over de resterende 49 % in Eurosport International , die mogelijk zou verhogen Discovery eigendom aan 100% te behouden .
Discovery haar belang in Eurosport verhoogd tot 51 % van 20 % , als onderdeel van een groter strategisch partnerschap met TF1 Group die begon in december 2012 .
Met de toevoeging van Eurosport zes betaaltelevisie merken , Eurosport , Eurosport HD , Eurosport 2 , Eurosport 2 HD , Eurosport Asia-Pacific en Eurosport News , Discovery Communications heeft nu meer dan 210 wereldwijde tv -netwerken te bereiken 2,7 miljard gecumuleerde abonnees.
"Vandaag is een spannende dag voor Discovery Communications en ons leiderschap als de nummer een betaal-TV- programmeur in de wereld . Eurosport is een perfecte strategische fit voor groeiend marktaandeel , het versterken van de relaties met adverteerders en affiliates , en brengen van inhoud naar gepassioneerde kijkers over de hele wereld 'must have' , "zei David Zaslav , president en CEO van Discovery Communications .
" Door het combineren van Eurosport 's populairste sporten programmering met Discovery 's wereldwijde merken en lokale expertise , zullen we blijven profiteren van de internationale groei van betaaltelevisie en creëren op lange termijn waarde voor onze aandeelhouders . "
Discovery zei dat het van plan is om op lange termijn strategische beslissingen en gerichte investeringen te versterken en uit te breiden Eurosport 's sportprogramma's en diensten te voeden en het maximaliseren van Eurosport 's interactieve en bereik . Als onderdeel van die inspanning , zal Discovery werken met Eurosport management en medewerkers op een lange termijn business plan dat volledig optimaliseert Eurosport 's zenders als onderdeel van Discovery 's suite van mondiale netwerken .
Discovery heeft verdere details niet geven , maar de industrie waarnemers speculeren dat de nieuwe , financieel sterke meerderheidsaandeelhouder een strategie van de aankoop van de massa - aantrekkelijke sportrechten zoals kon nastreven
Formule 1 racen om de aantrekkelijkheid van Eurosport voor de kijkers , platform exploitanten en adverteerders te verhogen .
"Samen , Discovery en Eurosport zijn ongetwijfeld sterker. Discovery is de meest succesvolle internationale betaaltelevisie gebouwd in alle media en we zijn verheugd om die expertise te gebruiken om verdere versterking van de programmering en platforms Eurosport , "zei Jean - Briac Perrette , voorzitter van Discovery Networks International .
" We willen TF1 bedanken voor zijn leiderschap van Eurosport International en voor het geven van ons zo'n prachtige gelegenheid om onze samenwerking uit te breiden. "
" Eurosport is perfect klaar voor de volgende fase van groei en ik kan me geen betere partner dan Discovery om deze visie werkelijkheid te maken , " zei Nonce Paolini , voorzitter en CEO van TF1 . " Discovery heeft een bewezen track record van een investering op lange termijn strategie die waarde creëert voor adverteerders , affiliates en publiek over de hele wereld . "
De slotkoers voor Eurosport International is gebaseerd op een gemiddelde onderneming waardering voor de Eurosport Groep van € 902.000.000 ( ongeveer $ 1200000000 ) , deels overeenkomt met de initiële waardering en deels aan een hogere waardering gekoppeld aan de controle van het bedrijf . Uit deze groep taxatie is de waarde van Eurosport Frankrijk ( € 85.000.000 , ongeveer $ 115.000.000 ) in mindering gebracht .
TF1 verwacht haar 80 %-belang in Eurosport Frankrijk te houden tot ten minste 1 januari 2015 ook het sluiten van vandaag niet de twee andere elementen van de oorspronkelijke deal invloed - . Het 20 %-belang Discovery verworven TV Breizh , Histoire , Ushuaïa TV en Stylia kanalen , en een productie- alliantie met TF1 Group . TF1 zal de mogelijkheid om een put- optie uit te oefenen over de resterende 49 % in Eurosport International , die mogelijk zou verhogen Discovery eigendom aan 100% te behouden .