Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discovery networks benelux doet het goed dankzij belgie
#1
Discovery Networks Benelux heeft volgens eigen zeggen een succes 2015 achter de rug. Er was vooral groei bij de zender TLC en Eurosport waarneembaar.

Discovery Networks investeerde in 2015 substantieel in de zendergroep. Het kocht vooral lokale uitzendrechten voor sportzender Eurosport. Verder werd vrouwenzender TLC ook in Vlaanderen op de tv-markt gebracht en maakte het meerdere lokale producties voor TLC en Discovery Channel. Het marktaandeel in Nederland van de totale zendergroep in de leeftijdscategorie 20-49 kwam mede hierdoor op 6,4 procent uit. In Vlaanderen kwam het marktaandeel op drie procent uit. Een procent hoger dan in 2014.

Groei Eurosport 16 procent

Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: "In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met 16% gegroeid. Voor België hebben we de exclusieve uitzendrechten van Wimbledon aangekocht en we zijn erg trots dat we nu alle vier de Grand Slam toernooien uitzenden en hierdoor ‘Home Of Tennis’ zijn in België. De uitzendingen van Wimbledon hebben geleid tot een verdubbeling van het aantal kijkers van Eurosport in België. We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten."
Antwoord