13-02-2017, 05:52
Het Amerikaanse mediabedrijf Viacom gaat zijn filmstudio Paramount Pictures inzetten om zijn tv-zenders vooruit te helpen en omgekeerd.
Films krijgen daarbij een nieuw leven als televisieserie, terwijl er ook meer films op basis van series gemaakt zullen worden, maakte het moederbedrijf van MTV, Nickelodeon en Comedy Central donderdag bekend.
Viacom probeerde Paramount vorig jaar nog grotendeels te verkopen, maar ziet de filmtak nu als een belangrijk deel van zijn nieuwe strategie. Daarbij moet ongeveer de helft van de nieuwe films de komende jaren zijn gebaseerd op televisieseries van het concern. Die plannen moeten het bedrijf, onder leiding van de nieuwe topman Bob Bakish, helpen de concurrentie van streamingdiensten als Netflix te weerstaan.
Viacom zag zijn omzet vorig kwartaal met 5 procent stijgen naar 3,3 miljard dollar. De nettowinst zakte met 12 procent naar 396 miljoen dollar.
Films krijgen daarbij een nieuw leven als televisieserie, terwijl er ook meer films op basis van series gemaakt zullen worden, maakte het moederbedrijf van MTV, Nickelodeon en Comedy Central donderdag bekend.
Viacom probeerde Paramount vorig jaar nog grotendeels te verkopen, maar ziet de filmtak nu als een belangrijk deel van zijn nieuwe strategie. Daarbij moet ongeveer de helft van de nieuwe films de komende jaren zijn gebaseerd op televisieseries van het concern. Die plannen moeten het bedrijf, onder leiding van de nieuwe topman Bob Bakish, helpen de concurrentie van streamingdiensten als Netflix te weerstaan.
Viacom zag zijn omzet vorig kwartaal met 5 procent stijgen naar 3,3 miljard dollar. De nettowinst zakte met 12 procent naar 396 miljoen dollar.