09-01-2018, 22:13
coolblue komt naar België met een nieuw winkelconcept: Coolblue XXL. Het eerste filiaal werd intussen al geopend in Amsterdam.
De bestaande Coolblue-winkel aan de Gustav Mahler-laan in Amsterdam opent vandaag de deuren na een grondige herinrichting. Het winkelpunt werd getransformeerd tot volwaardig elektronica-warenhuis, met een groter winkeloppervlakte, meer uitgestalde producten en een vijftigtal productspecialisten om klanten te woord te staan. Daarmee is de eerste Coolblue XXL officieel voor geopend verklaard.
In de winkel worden zo’n duizend producten uitgestald. De online retailer wilt daarmee tegemoetkomen aan de wens van klanten. ‘Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden en uittesten,’ vertelt CEO Pieter Zwart. ‘Wil je een nieuwe hoofdtelefoon, dan wil je toch even horen hoe die ‘echt’ klinkt, ook al vind je veel informatie via onze review- en instructievideo’s op onze site. Ga je voor een nieuw koffiemachine, dan wil je meteen proeven hoe de koffie smaakt.’
Het assortiment wordt ingedeeld in verschillende ‘productwerelden’: van Telefonie tot Witgoed. Elke afdeling is uitgerust met een aantal gespecialiseerde medewerkers, en een ‘advieswand’: een muur met advies over de keuze van het juiste product. Ben je op zoek naar een nieuwe televisie, dan kan je op de advieswand lezen waar je op moet letten voor de aankoop: wat HDR is, of je moet kiezen voor een smart-tv, of de grootte van het ideale toestel, gelet op je eigen woonkamer.
Het concept van Coolblue XXL moet ook naar België komen. Volgend jaar krijgt ons land een eigen XXL-filiaal. Waar de winkel zal komen, is nog niet bekend. Tot nu toe heeft Coolblue winkels in Wilrijk, Lochristi en Zaventem, naast de vijf vestigingen in Nederland.
De bestaande Coolblue-winkel aan de Gustav Mahler-laan in Amsterdam opent vandaag de deuren na een grondige herinrichting. Het winkelpunt werd getransformeerd tot volwaardig elektronica-warenhuis, met een groter winkeloppervlakte, meer uitgestalde producten en een vijftigtal productspecialisten om klanten te woord te staan. Daarmee is de eerste Coolblue XXL officieel voor geopend verklaard.
In de winkel worden zo’n duizend producten uitgestald. De online retailer wilt daarmee tegemoetkomen aan de wens van klanten. ‘Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden en uittesten,’ vertelt CEO Pieter Zwart. ‘Wil je een nieuwe hoofdtelefoon, dan wil je toch even horen hoe die ‘echt’ klinkt, ook al vind je veel informatie via onze review- en instructievideo’s op onze site. Ga je voor een nieuw koffiemachine, dan wil je meteen proeven hoe de koffie smaakt.’
Het assortiment wordt ingedeeld in verschillende ‘productwerelden’: van Telefonie tot Witgoed. Elke afdeling is uitgerust met een aantal gespecialiseerde medewerkers, en een ‘advieswand’: een muur met advies over de keuze van het juiste product. Ben je op zoek naar een nieuwe televisie, dan kan je op de advieswand lezen waar je op moet letten voor de aankoop: wat HDR is, of je moet kiezen voor een smart-tv, of de grootte van het ideale toestel, gelet op je eigen woonkamer.
Het concept van Coolblue XXL moet ook naar België komen. Volgend jaar krijgt ons land een eigen XXL-filiaal. Waar de winkel zal komen, is nog niet bekend. Tot nu toe heeft Coolblue winkels in Wilrijk, Lochristi en Zaventem, naast de vijf vestigingen in Nederland.