Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet maakt facturen duidelijker
#1
De Inspecteur

Telenet maakt werk van een nieuw facturatiesysteem. Klanten zullen een factuur krijgen die overzichtelijker is. Maar daardoor zullen veel klanten dit jaar eenmalig een factuur krijgen die hoger kan uitvallen dan normaal.
Een Telenetfactuur ziet er nu soms wat ingewikkeld uit. Je betaalt dan wel je factuur op telkens dezelfde dag in de maand maar de data van de diensten waarvoor je betaalt, verschillen. Het kan zijn dat jouw vaste telefoon aangesloten is op de vierde van de maand, en dan begint je factuur van die dienst te lopen vanaf de vierde. Maar je gsm-abonnement is misschien op de tiende van de maand begonnen, en die aanrekening loopt dus vanaf de tiende.

Je betaalt dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit.

Zo ingewikkeld!

Ingewikkeld allemaal. Je ziet als klant vaak het bos door de bomen niet. Daarom wil Telenet al die diensten gelijkschakelen. Je zal op één dag in de maand betalen voor alle diensten die je de komende maand zal krijgen. Je abonnementen zullen allemaal starten op de dag van je aanrekening. Dat zal overzichtelijker zijn voor jou én voor de facturatiedienst van Telenet.

Maar daardoor zal je eenmalig een factuur krijgen die iets duurder kan uitvallen. Want je zal betalen voor diensten die je al een deel gekregen hebt, en die je de komende maand zal krijgen. Hoeveel duurder die eenmalige factuur zal zijn, verschilt van klant tot klant. Dat kan 0,50 euro zijn, maar je factuur kan ook dubbel zo duur zijn als normaal.  

Duidelijke communicatie

Omdat het zo ingewikkeld is, maakt Telenet werk van een duidelijk communicatie. Twee weken voordat je die eenmalige duurdere factuur zal krijgen, krijg je een brief met alle informatie. Je kan op de website ook een filmpje bekijken waarin alles duidelijk wordt uitgelegd. En Telenet opent een 0800-nummer, speciaal voor vragen over het nieuwe systeem.

Niet alle klanten krijgen deze maand die speciale factuur. Telenet spreidt de operatie over het hele jaar.

Je kan telenet bereiken

Op het speciale telefoonnumer 0800/66 320.
In een Telenet -winkelpunt .
Tijdens een infosessie over het nieuwe systeem.
Je kan je eventueel ook inschrijven voor een geplande infosessie.

Belangrijke detail:

Heb je WIGO, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.
Antwoord
#2
Telenet stuurde een mail uit naar klanten met de melding dat de aanrekening komende maand eenmalig hoger zal uitvallen. Dat leek eerst een slechte aprilgrap, maar nu blijkt dat Telenet de mail al sinds begin dit jaar verstuurt en het gevolg is van een nieuw facturatiesysteem. "Daardoor wordt de factuur overzichtelijker, maar zullen klanten eenmalig een factuur krijgen die hoger kan uitvallen", klinkt het.

Wie een Telenet-aanrekening krijgt, betaalt één keer een factuur voor verschillende diensten, zoals kabel-tv, digitale tv, internet, gsm-abonnement, vaste telefoon enzovoort. Feit is dat je de contracten voor al die diensten niet op hetzelfde moment hebt afgesloten. Het kan zijn dat je je vaste telefoon op de zevende van een maand hebt afgesloten en dan begint je factuur van die dienst te lopen vanaf de zevende. Maar misschien is je internetabonnement gestart op de negende en dan loopt die aanrekening vanaf de negende.

Omdat dat allemaal ingewikkeld is geworden, wil Telenet alles gelijkschakelen. Daardoor kun je wel een aanrekening krijgen die één keer duurder uitvalt. Bij velen zal dat gaan om enkele euro's, maar wie pech heeft, kan eenmalig een verdubbeling aangerekend krijgen. Telenet voert de aanpassing stapsgewijs uit.
Antwoord
#3
Dank aanpassing master
Antwoord