Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beste streamings diensten belgie
Wat zijn de beste televisie-on-demand platformen voor de Belgische markt?

Netflix België, Amazon Prime Video, iTunes, Stievie, Yelo Play, VRT Nu, VTM, BBC iPlayer, HBO Now, Hulu, UnCut,… De laatste jaren kennen we een explosie aan zogenaamde content-on-demand platformen of streamingdiensten. Het is de nieuwe manier om content te consumeren: Waar en wanneer je maar wilt, kan je nu als consument kijken naar je favoriete televisieserie, film, documentaire, tekenfilm of andere vormen van entertainment op eender welk scherm gaande van computers & laptops tot smartphones, tablets & traditionele televisieschermen in de vorm van smart TV’s of mediaspelers. We moeten zelf toegeven dat het moeilijk is om te volgen. Daarom loodst MoviePulp.be jullie graag doorheen de wereld van streamingdiensten door op basis van een aantal criteria de beste partners te selecteren voor België. Wat zijn de beste streamingdiensten voor de Belgische markt? Bekijk onze mening over verschillende streamingdiensten voor België zoals Netflix België, iTunes, Amazon Prime Video, Stievie FREE & Stievie Premium, Yelo Play, YUGO, VRT Nu, VTM, BBC iPlayer, HBO Now, Hulu, FilmOn TV, Videoland,…

INTRODUCTIE

1 ding eerst: investeer in jouw favoriete device! Ik ben persoonlijk fan van Minix op basis van Android TV die je toelaat om via een televisiescherm te kijken naar allerlei streamingdiensten zoals Netflix & Amazon Prime Video, maar er zijn verschillende toestellen om content te consumeren zoals Apple TV, Raspberry Pi, mediaplayers met Windows of Android, laptop, smartphone of de settopbox van Belgacom / Telenet. Laat je niet verleiden door illegale alternatieven zoals Pirate Bay of Popcorn Time, gezien er al zoveel spelers op de markt zijn die je heel wat tijd zullen besparen in een kwalitatieve en betaalbaar vorm.

De absolute topper onder de streamingdiensten blijft Netflix. Het platform is beschikbaar op zowat ieder toestel via browser of app en heeft een uitgebreide bibliotheek die iedere week vernieuwd in België (een overzicht kan je steeds terugvinden in onze Nieuw op Netflix-rubriek of onze DVD-releases-pagina). Maar wat Netflix zo bijzonder maakt, is zijn unieke content met televisieseries zoals House of Cards, Orange is the New Black, DareDevil, Luke Cage, Jessica Jones, Stranger Things, Iron Fist, Narcos, Marco Polo, Bloodline, The Defenders,… die in primeur lanceren op Netflix. Voor de ouders onder ons, Netflix heeft ook een uitgebreide bibliotheek voor kinderen. Voor een maandelijkse prijs van 7,99 euro krijg je al toegang tot content in standaardkwaliteit, maar als je de hele familie wil laten meegenieten van Netflix kan je best het zwaarste abonnement nemen voor 11,99 euro per maand met content in ultra HD-kwaliteit. Tot slot is de applicatie van Netflix zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te gebruiken dankzij features zoals herkenning wat je laatst zag, overzichtelijke bibliotheek (hoewel deze sterk afhankelijk is van device tot device), opbouwen van een persoonlijke lijst en offline bewaren.

iTunes

Een andere aanrader is Apple’s iTunes. De pionier in het brengen van content via draagbare toestellen laat je toe om films te huren en kopen aan een aanvaardbare prijs van 5 euro per gehuurde film en 15 euro per gekochte film. iTunes heeft echter wel wat nadelen: Het werkt niet over eender welk toestel, want het toestel moet het programma iTunes ondersteunen (sorry, Android liefhebbers). Bovendien heeft de bibliotheek van iTunes tot hiertoe geen televisieseries in aanbieding in België. Toch is het handig om met 1 account (voor) de hele familie te laten genieten van 1 film. iCloud laat je tot slot toe om nooit je favoriete film te verliezen en films kunnen zoals online als offline gekeken worden. Weet wel dat eens je aan Apple begint, het heel erg moeilijk is om er vanaf te geraken dankzij technologisch lock-in effect.

Amazon Prime Video

Eind 2016 lanceerde de e-commerce gigant Amazon zijn streamingdienst Prime Video voor België met unieke content zoals The Man in the High Castle, The Grand Tour, Hand of God, Taboo, Preacher, American Gods, The Romanoffs, Homecoming,… Echter is het geen aanrader voor de Belgische markt, gezien Amazon je vaak blokkeert om bepaalde series te bekijken gezien ze geen distributierechten hebben in België. Amazon Prime Video is beschikbaar op een heleboel toestellen als app of via de browser, maar laat geen offline bewaren toe en de onoverzichtelijke bibliotheek laat ook te wensen over. We zijn wel fan van de feature die aan toont welke castleden deelnemen aan een bepaalde scène van een film of serie en de integratie met IMDb dat eigendom is van Amazon. De dienst kost 3,99 euro per maand en aanmelden kan op amazon.de/nl.

Stievie

Medialaan was de eerste partij in België die met Stievie op de boot stapte van het nieuwe televisie kijken. Echter is Stievie al een aantal keer van concept veranderd en is het niet altijd duidelijk welke Vlaamse of Waalse zenders willen deelnemen aan het project. Momenteel kan je via de app of browser gratis televisie kijken naar kanalen zoals VTM, Q2, Vitaya, CAZ, Kadet & VTMKZOOM. Anders moet je de app van Stievie downloaden die niet op alle devices werkt (durft soms niet werken op oudere Android-versies). TV-gids heeft je een mooi overzicht van wat er komt, maar er is geen mogelijkheid tot uitgesteld kijken en enkel via de app kan je geselecteerde programma’s bekijken. De consistentie tussen app & browser is sterk zoek bij Stievie. Stievie Premium moet in de zomer van 2017 verandering brengen, want met de betalende versie van Stievie moet je alle 18 Vlaamse kanalen kunnen krijgen met uitgesteld kijken op iOS, Android of webbrowser. Medialaan heeft inmiddels VTM.be & de VTM-app gelanceerd om unieke televisies aan te bieden zoals Cordon, De Bunker, Coppers,..

VRT Nu l

Deze week kwam de Vlaamse openbare omroep (Eén, Canvas & Ketnet) in alle stilte met zijn eigen platform dat de naam VRT NU draagt. VRT NU laat je toe om via de browser naar televisie te kijken in standaardkwaliteit. Bovendien kan je ook unieke Vlaamse content bekijken tot 1 maand terug zoals F.C. De Kampioenen, Het Eiland, De Ideale Wereld, Dagelijkse Kost, het Nieuws en ga zo maar verder. De klemtoon is geplaatst op toegankelijkheid, dus verwacht een overzichtelijke interface met een TV-gids, een simpele zoekfunctie & programma’s op alfabetische volgorde zonder al teveel toeters of bellen. VRT NU heeft sinds de zomer van 2018 een app, maar het mist key features zoals offline bewaren & onthouden waar je laatst was.

Yelo Play

Voor de absolute meerwaardezoekers is Telenet de beste partij. Het heeft het duurste telecomaanbod van het land en met Telenet Play More betaal je bovenop jouw internet en digitale televisie nog eens een lekkere 24,95 euro per maand. In ruil daarvoor krijg je wel toegang tot de laatste nieuwe HBO-series zoals Westworld, Game of Thrones, True Detective, Sharp Objects & The Young Pope en de recente films uit de Belgische video-on-demand markt. Telenet heeft al jaar en dag een app die de titel Yelo Play draagt waarmee je televisie kan kijken, maar ook kan streamen zoals Netflix & Amazon. Spijtig genoeg bestaat de app niet op zichzelf en moet je altijd een Telenet-klant zijn om te profiteren van Yelo Play.

Telenet YUGO l

Inmiddels is Telenet ook ‘standalone’ gegaan met YUGO. Nu, standalone moet je wel met een korrel zout nemen, want je moet nog steeds klant worden van Telenet. In het pakket YUGO zit Telenet Play (met het aanbod van HBO-series) alsook een data-abonnement voor je telefoon, een zeer goede internetverbinding met ongelimiteerd dataverbruik & de YUGO-app met een standaardzenderpakket van 20 kanalen (Eén, Canvas, Ketnet, VTM, Vitaya, Q2, CAZ, VTM KIDS JR, VTM KIDS, VIER, VIJF, ZES, Discovery Vlaanderen, MTV, Comedy Central , Nickelodeon, Nick Jr, VICELAND, Fox & National Geographic). Kostprijs is een stevige 100 euro per maand, maar je krijgt er veel voor in ruil waardoor je bespaart op je hele telecomrekening.

Streamingdienst UniversCiné mikt op de meerwaardezoeker in film

Voor de meerwaardezoeker is er UniversCiné.be & zijn nieuwe streamingdienst UnCut. De Belgische partij opgericht door enkele onafhankelijke producenten & distributeurs die een onderdeel is van een ruimer Europees project heeft een meer cinefiel aanbod. In België is er onder meer Vlaamse films zoals Home, Sprakeloos, Hector, Daens, Koko Flanel & Rundskop te vinden op UniversCiné, maar ook arthouse films zoals Silence, La La Land, The Imitation Game, Paterson, Miss Sloane, Alone in Berlin, Winchester Mystery Castle, Song to Song,… Een film huren kost 3,49 euro per film en de film blijft beschikbaar voor 48 uur. Je kan ook films kopen aan zo’n 11,99 euro per film. Recent lanceerde UniversCiné eveneens UnCut, een maandelijkse versie van zijn beperkte streamingaanbod aan 7,99 euro per maand. UniversCiné heeft volgens ons weten enkel een browser applicatie waarin je de film kan bekijken, films op UnCut kan je zowel streamen op de app als op de website. Ze bieden geen televisieseries aan, daarvoor kan je best bij Lumiere Series zijn.

Videoland l

Onze Noorderburen hebben ook hun Netflix-variant dankzij investeringen door RTL. Videoland, het voormalige (offline) videotheek merk, werd in 2015 opnieuw gelanceerd als streamingdienst met unieke Nederlandse content zoals De Buren, Moordvrouw & de Zwarte Tulp alsook internationale filmdistributie voor 8,99 euro per maand. De interface van Videoland laat wel een beetje te wensen over door zijn onlogische navigatie & bediening.

Film.On

Er zijn ook gratis alternatieven om naar televisie te kijken zoals FilmOn TV. Via de website of een applicatie kan je over de hele wereld televisie kijken gaande van de meeste Britse & Canadese zenders tot en met andere Europese zenders (Franse, Duitse of Italiaanse) en meer exotische kanalen zoals Indië, Rusland en Azië. Je kan ook kiezen uit een aanbod van betaalzenders en gratis themazenders. Recent is FilmOn ook met een video-on-demand concept bezig, maar deze hebben we spijtig genoeg nog niet kunnen uittesten.

BESLUIT

Kortom, er zijn voldoende middelen om de traditionele telecomspelers in België buiten spel te zetten zonder te kiezen voor illegale alternatieven zoals Popcorn Time of The Pirate Bay. Investeer in een goede mediaspeler / draagbaar toestel en selecteer één of meerdere partijen die we hierboven bekeken om jouw favoriete content te streamen.

Veel streaming plezier, vrienden!
Antwoord
bericht is al achterhaald, iTunes stopt ermee binnenkort Wink en enkele diensten zijn niet officieel in belgie te verkrijgen.
Antwoord
kweet niet yugo bestaat nog maar net en alles is wel in belgie te krijgen. en itunes wordt wat anders hee.
Antwoord
(12-06-2019, 07:22)natte schreef: kweet niet yugo bestaat nog maar net en alles is wel in belgie te krijgen. en itunes wordt wat anders hee.

iTunes verdwijnt en alles word apart, geen iTunes meer dus Wink
en videoland is niet officieel te krijgen in belgie, is via omweg....
Antwoord
Heb zojuist ook filmbox. Woooow. Das pas kwaliteit en ook vetkrijgbaar in belgie
Antwoord
(12-06-2019, 18:35)natte schreef: Heb zojuist ook filmbox. Woooow. Das pas kwaliteit en ook vetkrijgbaar in belgie

als ik zie op https://www.filmboxlive.com/int wat ze aanbieden dan pas ik daarvoor, zijn geld niet waard, en heb nog mijn twijfels of het mag, als ik de FAQ lees op de site dan mag het niet.
Antwoord
Ik heb is geinformeerd voor VTM GO, daar wordt geen content gestreamd in Dolby Digital 5.1 nu vraag ik mij of of dit normaal is voor het huidig digitaal tijdperk dat men überhaupt geen content uitzend in Dolby digital 5.1.
Dit kwam door weer zo'n absurde situatie dat je alleen in België kan meemaken.
In het mooie Playmore Pakket was ik bij nieuw het tweede seizoen begonnen van Siren.
Ik weet dat met daar seizoen 1 was begonnen dus ik vroeg mij af waarom seizoen 1 er niet bij stond.
Typisch Telenet niemand die daar maar iets van afweet.
Dan heeft iemand mij laten weten dat Siren is overgenomen door VTM en op VTM GO staat.
Ik vond het al heel raar dat iemand al de rechten bij Playmore heeft overgenomen.
Ik heb nog nooit zolang een reeks loopt bij Playmore door een andere zender is overgenomen.
Bij Telenet zei men zelfs seizoen zal er wel terug mee opstaan als seizoen 3 uitkomt in 2020.
Dat niemand bij Telenet daar een fatsoenlijk antwoordt op weet vind ik ronduit schandalig ik vraag mij acht af hoe men bij Telenet personeel aanwerft zeker op gebied van tv dan lijkt het mij toch een beetje normaal dat je u wat terecht kent in dit wereldje.

Niemand die wist dat seizoen 1 op VTM GO stond. Maar dan ben ik eens gaan informeren over de audio want op Playmore staat Siren perfect minstens in Dolby Digital 5.1 iets dat men bij VTM totaal niet kent. Wat voor een klucht is mij dat zeg. Playmore geeft uitstekend veel series door en na veel klagen hebben ze eindelijk dit ook op Dolby Digital 5.1 gezet. Maar het blijft allemaal heel raar.
Sommig series staan er met alle seizoenen erop andere weer slechts het laatste seizoen.
Als je dan bij Telenet iets over vraagt dat krijg je met veel moeite antwoordt meestal standaard antwoordt dat dit met licenties te maken heeft.
Als men een licentie heeft voor een serie blijft dit altijd bij Playmore.
Buiten dit geval van Siren heb ik nog nooit een serie zien veranderen bij Playmore.
Dan moet je toch alle seizoenen erop kunnen zetten als je de rechten van een serie hebt.
Ik heb wel eens jaren gelden vast gesteld en ook dat stond ook nergens vermeld, ik was die reeks elke week aan't volgen maar tijdens een volgende seizoen had ik eens achterstand en ik zag dat die aflevering na enkele weken al terug verdwenen was dus die serie met volledig jaargang blijf geen half jaar erop dat waren dan max 5 aflevering die een na een verder onmiddellijk na enkele weken verdwenen.
Dat is nog altijd het geval voor American Horror Story en tevens voor de prachtige serie Power? Onbegrijpelijk dat zulke series niet erop blijven in zijn geheel een half jaar zoals alle andere series als er een nieuw seizoen start komt alleen dat laatste seizoen erop van de vorige seizoenen komt daar niets van terug.
Dat betekent als je dat eens niet hebt kunnen volgens sta je daar als een onnozelaar dat is toch überhaupt geen serivce voor de klant. Dan komen zoals altijd met van die belachelijke antwoorden dat heeft allemaal met licenties te maken. Jongens toch, al een geluk dat die series nog op blu-ray verkrijgbaar zijn. Spijtig dat niet alle goede series uitkomen in blu-ray dan had ik al lang al die streaming diensten opgezegd en alle films en series alleen op blu-ray bekeken by the way tevens nog altijd de beste beeld en geluidsbelevenis die men kan krijgen.
Daarom dat ik eens gevraagd heb of die bitrate hier in België eens naar boven gaat in die apenland want blu-ray blijft nog altijd veel te duur zodat het nooit heeft aangeslagen en productiemaatschappijen willen ook al geen kosten maken om nog blu-ray te produceren dus willen ze dat ineens op de streaming markt gooien dus ik hoop met de komst van verder streamers dat die birate serieus de hoogte in gaat want ik lees dat er altijd maar zware glasvezelkabels worden aangelegd tussen de VS en Europa dat eens een samenwerking was met google en Microsoft met de bedoeling ook in Europa met internet af te komen zodat we in België eindelijk eens goedkoper internet kunnen krijgen,
wij blijven veruit de duurste in Europa, dan lees ik achteraf dat Microsoft die glasvezelkabels alleen wil gebruiken voor hun Cloud diensten. Toch ook weer zeer spijtig dat er geen verdere nieuwe goedkopere internet aanbieders bijkomen in België want als die streaming diensten een bitrate omhoog kunnen krijgen om in dezelfde bitrate lees dezelfde kwaliteit te kunnen streamen als die van een blu-ray dat op 30 Mbit/s en 4K blu-ray 50 Mbit/s ligt dan zou de toekomst mooi zijn dat wij niet afhankelijk moeten zijn op die dure fysieke schijven vooral 4K blu-ray heeft een belachelijk dure marktstrategie, dan is er al zoveel afzetproblemen met blu-ray maken, zo 4K dan weer belachelijk duur om bij die aankoop een gewone blu-ray erbij te geven maar als ik een 4K blu-ray wil kopen wat ben ik dan met een gewone blu-ray toch helemaal niets, echt zeer bizarre marktstrategie...Dan zijn er nog altijd veel 4K blu-ray's die maar 2K upgrade hebben en zelden native 4K zijn alhoewel de meeste films met minimum 4K camera's worden gefilmd vooral met het Duitse merk Arri.
Prachtige camera's heeft die firma die in 2017 100 jaar werd. Je moet eens die site bezoeken daar hebben ze wegens dat 100 jaar bestaan een 100 jaar timeline op een prachtige manier voorgesteld met beeldmateriaal jaar per jaar!
Die in het Berlaymontgebouw zouden zich niet moeten laten beinvloeden door die machtige lobbyisten en die licenties als we dan toch in de EU leven ineens voor heel de EU geven en niet land per land dat gaat volledig in strijd met de EU richtlijnen maar ja niets voor niets dat Brussel vol zit met enkele duizenden lobbyisten die proberen die bevoegde personen die daar zitten in hun ultramoderne bureau's en firmawagen en chauffeur en heel de dag bezoek krijgen door die lobbyisten.
Antwoord
ze doen het net land per land omdat het anders te duur word de filmrechten voor heel Europa te licenseren, nu is het per land en veel goedkoper, en ook de ondertiteling dat moet geregeld worden dan voor alle landen samen voor die ene licentie.
daarom per land nu en goedkoper.
moest de licentie voor heel europa gekocht worden dan zouden we nog meer betalen voor onze play more abbo omdat de kosten veel hoger zijn ook.

ook koopt telenet een seizoen aan voor een bepaalde periode zoals in elk land moet gedaan worden, en eens die periode voorbij is kan die serie door de gewone zenders aangekocht worden, net zoals met films is.
eerst een bepaalde periode op de exclusieve zender play more zenders en dan op de gewone vrije zenders VTM bv of Q2 of VRT.
dat ze per seizoen worden gekocht is omdat bv het 2de seizoen dan nog niet beschikbaar is en als het er niet is kunnen ze het niet kopen ook hé.
dus daarom dat er bij je vb van Siren het seizoen 1 bij VTM Go zit en seizoen 2 nog op play more en eens die periode voorbij is gaat deze ook naar VTM Go, zo verdienen die productie maatschappijen ook er dubbel aan.

en van die bitrate van series enzoverder staat het in het andere topic.
Antwoord
(24-11-2019, 01:14)master-magic schreef: ze doen het net land per land omdat het anders te duur word de filmrechten voor heel Europa te licenseren, nu is het per land en veel goedkoper, en ook de ondertiteling dat moet geregeld worden dan voor alle landen samen voor die ene licentie.
daarom per land nu en goedkoper.
moest de licentie voor heel europa gekocht worden dan zouden we nog meer betalen voor onze play more abbo omdat de kosten veel hoger zijn ook.

ook koopt telenet een seizoen aan voor een bepaalde periode zoals in elk land moet gedaan worden, en eens die periode voorbij is kan die serie door de gewone zenders aangekocht worden, net zoals met films is.
eerst een bepaalde periode op de exclusieve zender play more zenders en dan op de gewone vrije zenders VTM bv of Q2 of VRT.
dat ze per seizoen worden gekocht is omdat bv het 2de seizoen dan nog niet beschikbaar is en als het er niet is kunnen ze het niet kopen ook hé.
dus daarom dat er bij je vb van Siren het seizoen 1 bij VTM Go zit en seizoen 2 nog op play more en eens die periode voorbij is gaat deze ook naar VTM Go, zo verdienen die productie maatschappijen ook er dubbel aan.

en van die bitrate van series enzoverder staat het in het andere topic.
U hebt mij daar al eens over geschreven dat in de tijd the A-team ook door andere zenders is uitgezonden, Sorry maar daar moest ik toch even mee lachen dat is nog de periode dat er geen commerciale zenders waren hoe kon destijds the A-team nog op een andere zender uitgezonden worden of U moet het over nu hebben dat die serie ergens op een zender herhaald wordt. Tv zien is mijn hobby als die films komen eerst op Playmore en daarna verder op de andere zenders maar series is toch een apart geval ik heb nu wel een aantal jaren bijna geen tv gezien is een heel verhaal maar ik heb altijd geweten dat een serie waarvan het eerste seizoen bij Playmore begint steeds verder bij dezelfde zender verder loopt. Kijk maar het aantal series met meerder seizoenen die bijven toch bij Playmore. Dat verhaal met Siren komt ik echt maar de eerste keer voor dat het nieuwste seizoen op playmore te zien is en het eerste seizoen dat ook op playmore stond gaat dan naar Siren. Dat VTM Go in stereo die serie uitzend is voor mij een No Go voor het digitaal tijdperk waar we nu zitten. Dat vind ik voor het algmeen liniear tv nog altijd droevig dat alles is stereo uitgezonden wordt dat geeft toch een veel mindere kwaliteit als Dolby digital 5.1. Ik denk zelfs dat de licentie niet speciaal bij 1 zender blijft liggen zolang zenders willne betalen voor die licenties kan iedereen doe blijven kopen. Kijk maar naar het geval van 'The Good Wife" nadat dit op Netflix kwam wou ik die natuurlijk die op Netflix blijven volgen omdat Netflix dit uitzend en Dolby Digital Plus. De serie is net weg bij Netflix maar terwijl ze nog volledig op Netflix stond al een geluk voor mij want door mijn problemen heb ik ze nog niet verder kunnen zien en was ze al een tijdje ook volledig te zien op Prime Video. De laatste jaren zijn er zoveel zenders bijgekomen ik weet ook niet van buiten wie bij wie hoort maar via de aangename gids van Telenet vind je ga je bij een serie en klik je op verder om te zien of ze de aflevering nog eens herhalen of wanneer je verder aflevering bij deze zender volgen en zelfs ander jaargangen bij andere zenders. Kijk nu naar de series die je meestal terug vind op canvas zoals Silent Witness die komt toch alleen op canvas? Als de zeer goede Britse en Scndinavische series komen op canvas en die Amerikaanse series die niet te vinden zijn bij Playmore komen dat bij VIER VIJF EN ZES en dan heb je nog CAZ en fox. Waren onlangs nog series die bij fox te zien waren even op Playmore. Wat ik bedoel is eens een serie bij een bepaalde zender is begonnen blijft die serie bij de zender. Misschien later als die serie volledig gedaan is dan ja zie je die op alle mogelijke zenders terug. 
Ik wil zo veel mogelijk op blu-ray zien maar er zijn veel series op Netflix die alleen op DVD uitkomen je dat is nog zo'n NOW GO die DVD zouden ze beter volledig meer stoppen lineair tv is volledig HD beeld en dvd is dan volledig stap terug met SD-beeld. Als ze DVD volledig stoppen en de prijs van blu-ray naar de prijs van dvd brengen zal al veel helpen. Ik wou dus zeggen dat ik eens ga horen hoe dat zit met die paketten bij Telenet want als je veel series kijkt op Netflix, wij worden oververstelpt door het aanbod aan series dat kan toch niet als ik na een week al aan mijn limiet zit dat ik niet meer kan streamen. Dan is Telenet als de duurste internet ven Europa komaan zeg. Veel acteurs die zich nu ook wagen aan series dat was vroeger nog meestel een taboe voor Hollywood acteurs.

Ik zag pas nog reclame voor Lumière film en series dan zo alternatief film noir zijn meestal ook wel content die alleen op dvd te krijgen zijn dus wel mooi dat je dat content digitaal kan zien, is dat ook dan streaming?

Ja ik had met die licenties per land ook geen rekening gehouden dat men ook rekening moet houden met ondertiteling. Ik was zo meer van uitgegaan als ze dat ineens voor heel Europa doen en dan het bedrag delen door 22 dan zal dit goedkoper zijn dan land per land maar je zit natuurlijk met die ondertitels en ook in veel land met die belachelijke synchronisatie. Ik ben ook Duitser maar die Duitser blijven dat allemaal zien gesynchroniseerd, vind ik verschrikkelijk ja toen er geen commercieel tv was keken nog veel buurlanden naar die Duitse Crimi's ik ken dan die meeste stemmen van die Duitse acteurs en ik zap is naar zo'n gesynchroniseerde films kom je regelmatig diezelfde stemmen tegen vond ik verschrikkelijk ook gaat bij synchronisatie veel achtergrond weg daarom dat bij blu-ray men het origineel Engels in DTS-HD weergeeft Duits is dan alleen Dolby Digital. 

Dat dan de bitrate zal ik morgen proberen te zoeken naar dit topic.
Antwoord