28-07-2022, 18:03
Telenet startte enkele dagen geleden met de gefaseerde uitrol van de nieuwe softwareversie 4.41 op de TV-box. Normaal kreeg iedereen ten laatste vandaag 28/06 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Aangepaste instellingen
De organisatie van het Instellingen-menu is logischer geworden. Alles wat met toegankelijkheid te maken heeft en niet profiel afhankelijk is, is naar een aparte sectie verhuisd.
Netwerkinstellingen en diagnose zijn naar ‘Systeem’ verhuisd.
De opt-in instellingen voor ‘Aanbevelingen’ en ‘Reclame op maat’ zijn naar het Info-tabblad verplaatst.
Gesplitste programma’s
Het gebeurt soms dat een programma (alleenstaand of deel van een serie) in twee delen gesplitst wordt, ook al is het programma op zich een geheel. Denk bijvoorbeeld aan een voetbalmatch waar er een ander programma wordt getoond tijdens de pauze, of een film die in 2 delen wordt uitgezonden.
De 2 delen worden waar het niet anders kan (TV-gids) als 2 aparte delen getoond (met een ½ vermelding). Vanaf nu gaan we proberen deze programma’s als een logisch geheel te bekijken:
Opname van één van de twee gaat automatisch ook het andere deel opnemen
Als er nog niets bekeken is van het programma, zal de weergave beginnen vanaf het eerste deel, ook al heb je het tweede deel aangeklikt De detailpagina gedraagt zich alsof er maar één uitzending is
Nieuwe standaard opname-instelling voor serie-opnames
Vanaf deze release is de standaard instelling voor serie-opnames aangepast naar ‘Alle afleveringen’ en niet langer ‘Alles van dit seizoen en later’. Dit heeft vooral een effect als programma-informatie per ongeluk verkeerde (oudere seizoenen) vermeldt.
Nieuwe Amazon Prime versie
Performantie en stabiliteit verbeteringen.
TV-gids update
Zie aankondiging en uitleg in dit topic.
Korte zoekopdrachten
Zoekopdrachten met minder dan 3 karakters zijn vanaf nu niet geldig. In vorige versies kon je wel nog (meestal zinloze) YouTube-resultaten te zien krijgen.
Extra bevestiging bij automatisch opname verwijderen
Als je de ‘houdbaarheid’ van een serie-opname aanpast, krijg je nu eerst een bevestigingsvraag, als je aanpassing ervoor zou zorgen dat er opnames verwijderd worden.
In tegenstelling tot vroeger, gaat het effect van zulke aanpassing/verwijderingen nu ook sneller zichtbaar zijn in je opslagpercentage. Vroeger werd dit eenmaal per dag (’s nachts) geüpdatet, nu is dit om het uur.
Opgeloste problemen
Apps
problemen met YouTube casting als de TV-box in stand-by staat
Stabiliteit en performantie
Een CS9994 foutmelding na een factory reset Browser crashes wanneer de TV-box naar energiebesparende stand overschakelt (geen klant-impact)
Stembesturing
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
TV-theek
Missende prijsindicatie in de aflevering selector Een gerichte reclame waarvan de video niet speelt
Opnames
CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames In uitzonderlijke gevallen, een serie die niet opgenomen kan worden CS2218 foutmelding bij het doorspoelen in een opname
TV-gids
Een verwarring tussen data voor vandaag en gisteren
UI/profielen
Geflikker van de UI Elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 foutmeldingen Zoekopdrachten met geaccentueerde karakters werken niet
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
Amazon Prime Video zoekresultaten die series bevatten, geven dit aan als TV-theek programma's Niet alle Amazon-titels kunnen gezocht worden Stabiliteit en performantie Onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist) Afstandsbediening Afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1] Stembesturing Problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie Een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
Korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames Bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
Navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items Foute end-title herkenning Een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar Onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma Vastlopen van doorspoelbar en thumbnail
Replay
Reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden Stukken reclame voor een programma die toch niet doorgespoeld worden
Opnames
Je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken Fout in berekening van het bingewatch punt Fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) Opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie Een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar) Een verhoogd aantal CS5600 foutmeldingen
UI/profielen
Elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar Een rechthoek die onverwacht verschijnt in de UI
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Nieuwe features
Aangepaste instellingen
De organisatie van het Instellingen-menu is logischer geworden. Alles wat met toegankelijkheid te maken heeft en niet profiel afhankelijk is, is naar een aparte sectie verhuisd.
Netwerkinstellingen en diagnose zijn naar ‘Systeem’ verhuisd.
De opt-in instellingen voor ‘Aanbevelingen’ en ‘Reclame op maat’ zijn naar het Info-tabblad verplaatst.
Gesplitste programma’s
Het gebeurt soms dat een programma (alleenstaand of deel van een serie) in twee delen gesplitst wordt, ook al is het programma op zich een geheel. Denk bijvoorbeeld aan een voetbalmatch waar er een ander programma wordt getoond tijdens de pauze, of een film die in 2 delen wordt uitgezonden.
De 2 delen worden waar het niet anders kan (TV-gids) als 2 aparte delen getoond (met een ½ vermelding). Vanaf nu gaan we proberen deze programma’s als een logisch geheel te bekijken:
Opname van één van de twee gaat automatisch ook het andere deel opnemen
Als er nog niets bekeken is van het programma, zal de weergave beginnen vanaf het eerste deel, ook al heb je het tweede deel aangeklikt De detailpagina gedraagt zich alsof er maar één uitzending is
Nieuwe standaard opname-instelling voor serie-opnames
Vanaf deze release is de standaard instelling voor serie-opnames aangepast naar ‘Alle afleveringen’ en niet langer ‘Alles van dit seizoen en later’. Dit heeft vooral een effect als programma-informatie per ongeluk verkeerde (oudere seizoenen) vermeldt.
Nieuwe Amazon Prime versie
Performantie en stabiliteit verbeteringen.
TV-gids update
Zie aankondiging en uitleg in dit topic.
Korte zoekopdrachten
Zoekopdrachten met minder dan 3 karakters zijn vanaf nu niet geldig. In vorige versies kon je wel nog (meestal zinloze) YouTube-resultaten te zien krijgen.
Extra bevestiging bij automatisch opname verwijderen
Als je de ‘houdbaarheid’ van een serie-opname aanpast, krijg je nu eerst een bevestigingsvraag, als je aanpassing ervoor zou zorgen dat er opnames verwijderd worden.
In tegenstelling tot vroeger, gaat het effect van zulke aanpassing/verwijderingen nu ook sneller zichtbaar zijn in je opslagpercentage. Vroeger werd dit eenmaal per dag (’s nachts) geüpdatet, nu is dit om het uur.
Opgeloste problemen
Apps
problemen met YouTube casting als de TV-box in stand-by staat
Stabiliteit en performantie
Een CS9994 foutmelding na een factory reset Browser crashes wanneer de TV-box naar energiebesparende stand overschakelt (geen klant-impact)
Stembesturing
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
TV-theek
Missende prijsindicatie in de aflevering selector Een gerichte reclame waarvan de video niet speelt
Opnames
CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames In uitzonderlijke gevallen, een serie die niet opgenomen kan worden CS2218 foutmelding bij het doorspoelen in een opname
TV-gids
Een verwarring tussen data voor vandaag en gisteren
UI/profielen
Geflikker van de UI Elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 foutmeldingen Zoekopdrachten met geaccentueerde karakters werken niet
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
Amazon Prime Video zoekresultaten die series bevatten, geven dit aan als TV-theek programma's Niet alle Amazon-titels kunnen gezocht worden Stabiliteit en performantie Onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist) Afstandsbediening Afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1] Stembesturing Problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie Een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
Korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames Bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
Navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items Foute end-title herkenning Een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar Onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma Vastlopen van doorspoelbar en thumbnail
Replay
Reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden Stukken reclame voor een programma die toch niet doorgespoeld worden
Opnames
Je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken Fout in berekening van het bingewatch punt Fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) Opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie Een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar) Een verhoogd aantal CS5600 foutmeldingen
UI/profielen
Elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar Een rechthoek die onverwacht verschijnt in de UI
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.