21-02-2017, 08:18
Viacom International Media Networks Benelux begint het jaar sterk met een flinke groei voor haar zenderportfolio voor volwassenen in Vlaanderen. Het zenderportfolio (MTV, Comedy Central, Spike) laat een totale groei zien van +166% onder volwassenen (18-44 jaar).
De sterke groei is te zien bij MTV (+234%) waarmee de zender een marktaandeel claimt van 1%. De kinderzender Nickelodeon groeide in januari 2017 met +16% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar en bereikte daarmee een marktaandeel van 8,4%. Nick Jr., de zender voor de allerjongsten, groeide in januari met +57% naar een marktaandeel van 8,5%.
Totale groei volwassen zenderportfolio Viacom Vlaanderen: +166% (18-44 jaar)
Nick Jr: +57% in januari 2017 t.o.v. januari 2016,
Nickelodeon +16%.
MTV: +234% in januari (18-44 jaar), +107% (18-34 jaar).
Comedy Central: +140% (18-44 jaar), +107% (18-34 jaar)
Spike: +91% 18-44 jaar, +23% 18-34 jaar
De sterke groei is te zien bij MTV (+234%) waarmee de zender een marktaandeel claimt van 1%. De kinderzender Nickelodeon groeide in januari 2017 met +16% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar en bereikte daarmee een marktaandeel van 8,4%. Nick Jr., de zender voor de allerjongsten, groeide in januari met +57% naar een marktaandeel van 8,5%.
Totale groei volwassen zenderportfolio Viacom Vlaanderen: +166% (18-44 jaar)
Nick Jr: +57% in januari 2017 t.o.v. januari 2016,
Nickelodeon +16%.
MTV: +234% in januari (18-44 jaar), +107% (18-34 jaar).
Comedy Central: +140% (18-44 jaar), +107% (18-34 jaar)
Spike: +91% 18-44 jaar, +23% 18-34 jaar