16-03-2017, 08:11
Eurosport heeft vandaag zijn logo onthuld voor de Olympische Winterspelen van PyeongChang in 2018 – de eerste Spelen van de sportzender als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa.
Het logo van Eurosport voor PyeongChang 2018 helpt een nieuw tijdperk te definiëren voor Europa's belangrijkste bestemming op sportgebied en ‘s werelds grootste sportevenement, en zal te zien zijn op alle Eurosport-schermen en -platformen in de aanloop naar en tijdens PyeongChang 2018.
Het logo combineert het bestaande woordmerk van Eurosport met het lettertype van het PyeongChang-logo, en dit alles wordt ondersteund door de iconische Olympische ringen. Boven de drie bestaande logo’s zien we een bergsilhouet – de natuurlijke setting van de Olympische Winterspelen. De ronde achtergrond van het silhouet verwijst naar de vorm van de Olympische ringen en hiervan zullen verschillende varianten zijn, in een levendig kleurenpalet dat past bij de moderne Koreaanse popcultuur.
Peter Hutton, CEO van Eurosport, zegt: 'Als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa en als trotse partner van ‘s werelds grootste sportevenement willen we er bij elke gelegenheid voor zorgen dat Eurosport synoniem is voor de Olympische Spelen. Deze merkidentiteit vertegenwoordigt het unieke karakter van Zuid-Korea en we hopen dat fans direct de link leggen met onze programmering voor PyeongChang 2018.'
Hij voegt er het volgende aan toe. 'Met minder dan een jaar te gaan tot PyeongChang 2018 is ons traject om de Olympische ervaring opnieuw te definiëren en meer mensen in Europa te bereiken, via meer schermen dan ooit tevoren, in volle gang. We willen fans écht iets anders bieden- de kans geven om hun lokale helden en elke sport op elk moment te kunnen volgen die voor hen belangrijk zijn. Aangezien meer dan de helft van onze programmering Olympisch is en we twee derde van de Olympische sporten uitzenden, bevinden we ons in de perfecte positie om dit te realiseren.'
Voor de komende Winterspelen gaat Eurosport meer dan 100 evenementen live en on demand uitzenden, door toegang te bieden via elk scherm, op elk moment. Zo worden de Olympische Spelen van PyeongChang 2018 de meest digitale Spelen uit de geschiedenis, voor heel Europa, waarvan elk moment voor kijkers wordt vastgelegd, en waar nog meer producties voor een groot publiek zullen worden gemaakt voor de digitale sites van Eurosport (waaronder Eurosport.com) en sociale media.
Discovery Communications is de houder van de exclusieve multimediarechten voor 50 landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, zoals in juni 2015 met het Internationaal Olympisch Comité werd aangekondigd.
Het logo van Eurosport voor PyeongChang 2018 helpt een nieuw tijdperk te definiëren voor Europa's belangrijkste bestemming op sportgebied en ‘s werelds grootste sportevenement, en zal te zien zijn op alle Eurosport-schermen en -platformen in de aanloop naar en tijdens PyeongChang 2018.
Het logo combineert het bestaande woordmerk van Eurosport met het lettertype van het PyeongChang-logo, en dit alles wordt ondersteund door de iconische Olympische ringen. Boven de drie bestaande logo’s zien we een bergsilhouet – de natuurlijke setting van de Olympische Winterspelen. De ronde achtergrond van het silhouet verwijst naar de vorm van de Olympische ringen en hiervan zullen verschillende varianten zijn, in een levendig kleurenpalet dat past bij de moderne Koreaanse popcultuur.
Peter Hutton, CEO van Eurosport, zegt: 'Als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa en als trotse partner van ‘s werelds grootste sportevenement willen we er bij elke gelegenheid voor zorgen dat Eurosport synoniem is voor de Olympische Spelen. Deze merkidentiteit vertegenwoordigt het unieke karakter van Zuid-Korea en we hopen dat fans direct de link leggen met onze programmering voor PyeongChang 2018.'
Hij voegt er het volgende aan toe. 'Met minder dan een jaar te gaan tot PyeongChang 2018 is ons traject om de Olympische ervaring opnieuw te definiëren en meer mensen in Europa te bereiken, via meer schermen dan ooit tevoren, in volle gang. We willen fans écht iets anders bieden- de kans geven om hun lokale helden en elke sport op elk moment te kunnen volgen die voor hen belangrijk zijn. Aangezien meer dan de helft van onze programmering Olympisch is en we twee derde van de Olympische sporten uitzenden, bevinden we ons in de perfecte positie om dit te realiseren.'
Voor de komende Winterspelen gaat Eurosport meer dan 100 evenementen live en on demand uitzenden, door toegang te bieden via elk scherm, op elk moment. Zo worden de Olympische Spelen van PyeongChang 2018 de meest digitale Spelen uit de geschiedenis, voor heel Europa, waarvan elk moment voor kijkers wordt vastgelegd, en waar nog meer producties voor een groot publiek zullen worden gemaakt voor de digitale sites van Eurosport (waaronder Eurosport.com) en sociale media.
Discovery Communications is de houder van de exclusieve multimediarechten voor 50 landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, zoals in juni 2015 met het Internationaal Olympisch Comité werd aangekondigd.