Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Franse zender C8 nu open voor Belgische adverteerders
#1
Eerder dit jaar raakte bekend dat Transfer de Franse zender C8 op de Belgische reclamemarkt zal introduceren. Het was even wachten, maar le moment suprême is eindelijk aangebroken.

Vanaf deze maandag krijgen de Belgische adverteerders toegang tot de reclameblokken van C8. Maar voor de aanvang van deze commercialisering is het van essentieel belang om de puntjes op de i te zetten.

C8 is enorm populair bij onze franstalige landgenoten: meer dan 41% heeft de nieuwe zender al bekeken sinds de introductie in België bij de start van het nieuwe jaar. Wanneer we de profielen bekijken zien we dat zo’n 47% van de kijkers tussen de 25 en 54 jaar oud is. De totale segmentatie blijkt ook best kwaliteitsvol te zijn: 20% behoort tot de sociale klasse 1-2, wat 15% hoger valt in vergelijking met het tv-totaal. Bijkomend onderzoek heeft eveneens uitgewezen dat gemiddeld 89.500 kijkers en 4,3% bij VVA 18-54 woensdag als de favoriete tv-dag beschouwen.

De gemiddelde daily reach (347.981 kijkers) van C8 toont aan dat deze semi-generalist haar plekje gevonden heeft desondanks de bizarre coronatijden. Met een gemiddelde daily market share van 1,5% op VVA 18-54 en zelfs pieken tot 3,6% tijdens een Disney-special, klimt de zender tot 7,5% voor dezelfde doelgroep. Deze cijfers zijn grotendeels te danken aan de continue, sterke programmatie tijdens primetime television: bekende documentaires, nieuwsmagazines of blockbuster films zijn hier een goed voorbeeld van. 'Ce Soir Chez Baba', de dagelijkse spinoff van 'Touche Pas à Mon Poste!' tijdens de lockdown, scoort in reach bijvoorbeeld net zo goed als het originele format. Dat bevestigt nogmaals dat Cyril Hanouna niet zomaar van de kaart of de buis weg geveegd kan worden.

Transfer en C8 zijn ondertussen meer dan klaar voor de commercialisering van de Belgische campagnes. Met haar 40 reclameblokken per dag biedt C8 de Belgische adverteerder heel wat speelruimte aan.
Antwoord
#2
Transfer start een nieuw departement dat zich specialiseert in de reclamedistributie van adverteerders in de Benelux die zich willen richten naar Frankrijk én ook de rest van de wereld.

Dankzij dit nieuwe project onder begeleiding van Sam De Clerck en Stefan Hougaerts, en in samenwerking met FranceTV Publicité, zullen Belgische, Nederlandse en Luxemburgse adverteerders reclameruimte kunnen aankopen op de nationale zenders van de France Télévisions Group en op de internationale zenders TV5MONDE en France 24.

De talrijke zenders van France Télévisions (France 2, France 3, France 4 & France 5) maken het mogelijk nauwkeuriger te adverteren op bepaalde regio's van Frankrijk. Een geweldige kans voor de (aangrenzende) gebieden van de Benelux.

Met TV5MONDE, France 24 en andere toekomstige zenders onder FranceTV, breidt het aanbod wereldwijd onder Transfer uit. Adverteerders uit de Benelux met internationale klanten kunnen via Transfer op deze manier miljoenen huishoudens over de hele wereld bereiken.

FranceTV Publicité is de reclameregie van de France Télévisions Groep, die een aandeel van 28,9% heeft in PdA TV in Frankrijk (gemiddeld 32,3 miljoen kijkers per dag), een digitaal publiek van bijna 30 miljoen unieke bezoekers per maand en bijna 1 miljard video's per maand op al haar digitale platforms (frankrijk.tv, sociale netwerken, partners). Het heeft 300 medewerkers en verkoopt advertentieruimte voor bijna 40 televisiezenders, waaronder France 2, France 3, France 4, France 5, 1ère, TV5Monde, France 24, 13ème Rue, Syfy, E! Trace Urban, Melody, Cartoon Network, Boomerang, Boing, Warner TV, National Geographic, Voyage... evenals bijna 30 websites en mobiele applicaties, zoals france.tv, francetvsport, franceinfo, Météo-France, Radio France, Brut, plusbellelavie, allodocteurs.fr...

https://mytransfer.be/
Antwoord