27-04-2022, 22:28
Telenet startte vandaag 27/04 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 4.39 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste op 03/05 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Vernieuwde reclame interface
In deze update verandert de user interface die aangeeft dat je in een reclameblok zit en niet kan doorspoelen of springen. In plaats van een kleine pop-up rechtsboven, zie je nu een minischerm onderaan rechts, met tekst die aangeeft waarom je niet kan verder spoelen. In het kleine schermpje zie je hoe de video verder gaat als je op het einde van het reclameblok komt.
Reclame invoegingen in TV-theek
Vanaf nu wordt het mogelijk om dynamische reclameboodschappen te tonen tijdens het bekijken van bepaalde TV-theek programma's, typisch voor de programma's die door commerciële zenders (DPG/SBS) aangeleverd worden.
In de praktijk komt het erop neer dat je (zoals bij bv. YouTube) extra reclameboodschappen zal zien die:
op verschillende plaatsen in het originele programma kunnen voorkomen (voor het begin, tijdens het programma en op het einde) gericht zijn, gebruik makend van gegevens die over jou als gebruiker gekend zijn niet kunnen doorgespoeld worden duidelijk aangekondigd worden (andere kleur in de balk onderaan en een timer die aftelt eens de reclameblok gestart is)
Nieuwe opt-in instelling
De 'Reclame op maat'-instelling is uitgebreid. Van een aan/uit keuze is het geëvolueerd naar drie niveaus:
Neen, liever niet Ja, alleen met Telenet Ja, ook met de tv-zenders
Als je een programma wil bekijken waarvoor een hogere instelling van 'Reclame op maat' nodig is, krijg je deze vraag te zien vooraleer je dat programma kan bekijken.
Opgeloste problemen
Stabiliteit en performantie
stukken user interface (zoals thumbnails) die bleven hangen na bepaalde acties (doorspoelen of vooruit/achteruit gaan via de pijltjes) Open Air events waarbij de video niet getoond werd
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
TV-theek
soms werd een prijs getoond in de Kijklijst, ook al behoorde het programma tot één van je entertainment pakketten soms waren groep aanbevelingen niet beschikbaar
Opnames
Opnames waarin grote stukken ontbraken
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
(occasionele) VRT NU-app crash, met CS2400 foutmelding 10 seconden zwart scherm bij het openen van de TV-Shop app vanuit een niet geabonneerd kanaal
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden gene reactie een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items missende prijs indicatie in de aflevering selector Foute end-title herkenning een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar korte video onderbrekingen onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma
Replay
reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden
Opnames
je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken fout in berekening van het bingewatch punt fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie in uitzonderlijke gevallen, een serie die niet kan opgenomen worden
Profielen
elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar Home scherm achtergrond (titel) die niet getekend wordt
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Nieuwe features
Vernieuwde reclame interface
In deze update verandert de user interface die aangeeft dat je in een reclameblok zit en niet kan doorspoelen of springen. In plaats van een kleine pop-up rechtsboven, zie je nu een minischerm onderaan rechts, met tekst die aangeeft waarom je niet kan verder spoelen. In het kleine schermpje zie je hoe de video verder gaat als je op het einde van het reclameblok komt.
Reclame invoegingen in TV-theek
Vanaf nu wordt het mogelijk om dynamische reclameboodschappen te tonen tijdens het bekijken van bepaalde TV-theek programma's, typisch voor de programma's die door commerciële zenders (DPG/SBS) aangeleverd worden.
In de praktijk komt het erop neer dat je (zoals bij bv. YouTube) extra reclameboodschappen zal zien die:
op verschillende plaatsen in het originele programma kunnen voorkomen (voor het begin, tijdens het programma en op het einde) gericht zijn, gebruik makend van gegevens die over jou als gebruiker gekend zijn niet kunnen doorgespoeld worden duidelijk aangekondigd worden (andere kleur in de balk onderaan en een timer die aftelt eens de reclameblok gestart is)
Nieuwe opt-in instelling
De 'Reclame op maat'-instelling is uitgebreid. Van een aan/uit keuze is het geëvolueerd naar drie niveaus:
Neen, liever niet Ja, alleen met Telenet Ja, ook met de tv-zenders
Als je een programma wil bekijken waarvoor een hogere instelling van 'Reclame op maat' nodig is, krijg je deze vraag te zien vooraleer je dat programma kan bekijken.
Opgeloste problemen
Stabiliteit en performantie
stukken user interface (zoals thumbnails) die bleven hangen na bepaalde acties (doorspoelen of vooruit/achteruit gaan via de pijltjes) Open Air events waarbij de video niet getoond werd
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
TV-theek
soms werd een prijs getoond in de Kijklijst, ook al behoorde het programma tot één van je entertainment pakketten soms waren groep aanbevelingen niet beschikbaar
Opnames
Opnames waarin grote stukken ontbraken
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
(occasionele) VRT NU-app crash, met CS2400 foutmelding 10 seconden zwart scherm bij het openen van de TV-Shop app vanuit een niet geabonneerd kanaal
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden gene reactie een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items missende prijs indicatie in de aflevering selector Foute end-title herkenning een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar korte video onderbrekingen onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma
Replay
reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden
Opnames
je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken fout in berekening van het bingewatch punt fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie in uitzonderlijke gevallen, een serie die niet kan opgenomen worden
Profielen
elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar Home scherm achtergrond (titel) die niet getekend wordt
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.