08-09-2014, 17:33
Smartclip komt met reclame tijdens het tv-zappen
Smartclip, leverancier van reclametechnologie, brengt volgend jaar een systeem op de markt dat tv-reclames kan tonen wanneer het toestel wordt aangezet of wanneer er wordt gezapt.
Vorige week demonstreerde Smartclip het systeem op de IFA in Berlijn en deze week vinden demonstraties plaats tijdens dmexco in Keulen en IBC in Amsterdam. De eerste technische openbare proeven lopen bij een lokaal televisiestation in Hamburg.
Marjolein Rademakers, die het technologiebedrijf in Nederland vertegenwoordigt, licht toe : “Het werkt alleen op digitale televisie. Dat zijn ondertussen vijftig procent van de huishoudens. We zijn technisch in staat om met het tv-signaal een extra signaal mee te sturen dat ervoor zorgt dat er een extra videocommercial wordt getoond.”
Dat gebeurt als de tv wordt aangezet of tijdens het zappen maar kan ook tijdens de reguliere reclameblokken.
Rademakers: “De advertentie wordt gebroadcast via de adserver van Smartclip om zo advertenties te tonen bij lineaire digitale televisie. Smartclip heeft een dedicated SDK ontwikkeld die wordt geïmplementeerd bij de broadcaster. Techniek waar gebruik van wordt gemaakt is HBB TV. ”
Feitelijk gaat het om pre-roll videoreclame die in het tv-signaal wordt ‘geïnjecteerd’. Er worden geen cookies geplaatst ter profilering van de kijker en het hangt van het kabel- of telecombedrijf af of en in welke mate er gegevens over de klant of diens locatie worden gedeeld.
Er worden nog geen gesprekken gevoerd met de telecom- en kabelbedrijven in Nederland. Mochten die uiteindelijk met succes plaatsvinden dan zal de internetreclame op lineaire televisie niet eerder dan de tweede helft van 2015 in de Nederlandse huiskamers stralen.
Een Nederlandse introductie verloopt volgens Rademakers eerst via de kleinere, lokale en meer specialistische tv-zenders.
met andere woorden straks niet gaan spoken zien dat het aan belgacom of telenet ligt
Smartclip, leverancier van reclametechnologie, brengt volgend jaar een systeem op de markt dat tv-reclames kan tonen wanneer het toestel wordt aangezet of wanneer er wordt gezapt.
Vorige week demonstreerde Smartclip het systeem op de IFA in Berlijn en deze week vinden demonstraties plaats tijdens dmexco in Keulen en IBC in Amsterdam. De eerste technische openbare proeven lopen bij een lokaal televisiestation in Hamburg.
Marjolein Rademakers, die het technologiebedrijf in Nederland vertegenwoordigt, licht toe : “Het werkt alleen op digitale televisie. Dat zijn ondertussen vijftig procent van de huishoudens. We zijn technisch in staat om met het tv-signaal een extra signaal mee te sturen dat ervoor zorgt dat er een extra videocommercial wordt getoond.”
Dat gebeurt als de tv wordt aangezet of tijdens het zappen maar kan ook tijdens de reguliere reclameblokken.
Rademakers: “De advertentie wordt gebroadcast via de adserver van Smartclip om zo advertenties te tonen bij lineaire digitale televisie. Smartclip heeft een dedicated SDK ontwikkeld die wordt geïmplementeerd bij de broadcaster. Techniek waar gebruik van wordt gemaakt is HBB TV. ”
Feitelijk gaat het om pre-roll videoreclame die in het tv-signaal wordt ‘geïnjecteerd’. Er worden geen cookies geplaatst ter profilering van de kijker en het hangt van het kabel- of telecombedrijf af of en in welke mate er gegevens over de klant of diens locatie worden gedeeld.
Er worden nog geen gesprekken gevoerd met de telecom- en kabelbedrijven in Nederland. Mochten die uiteindelijk met succes plaatsvinden dan zal de internetreclame op lineaire televisie niet eerder dan de tweede helft van 2015 in de Nederlandse huiskamers stralen.
Een Nederlandse introductie verloopt volgens Rademakers eerst via de kleinere, lokale en meer specialistische tv-zenders.
met andere woorden straks niet gaan spoken zien dat het aan belgacom of telenet ligt