Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4G maakt tv-kijken via de kabel tot een hel
#1
Blokkerige beeld op je grootscherm televisie, zenders die in het niets verdwijnen en dat allemaal omdat 4G in je stad is geactiveerd. Inwoners van Den Helder klagen massaal over storingen in hun tv-signaal via de kabel en geven 4G de schuld.

De inwoners van Den Helder worden sinds enige tijd zwaar gefrustreerd door nauwelijks te volgen tv-uitzendingen. De tv's geven vaak een blokkerig beeld, sommige zenders zijn plotsklaps verdwenen en klagen bij de kabelmaatschappijen helpt niet. Het zou aan de ingebruikname van 4G liggen door de telecommaatschapppijen. Dat stoort het kabelsignaal.
Inmiddels heeft Frans Klut, een gemeenteraadslid, na eigen onderzoek een rapportje geschreven over de kwestie en dat opgestuurd naar het Agentschap Telecom, het ministerie van Economische Zaken en de kabelmaatschappijen UPC en Ziggo. Naar zijn zeggen is hij overspoeld door reacties vanuit de bevolking over de plotse slechte tv-ontvangt via de kabel na de ingebruikname van het 4G-netwerk in de marinestad.

'Rekening bij de consument gelegd'
Wat Klut nog het meeste steekt, is dat de kabelmaatschappijen hun abonnees adviseren afgeschermde kabels aan te schaffen. "Opmerkelijk is dat de aanvankelijk door de kabelmaatschappijen geleverde apparatuur en kabels eerst voldeden voor een goede beeldkwaliteit, maar na het uitrollen van het 4G netwerk ineens als ondeugdelijk worden bestempeld."
"In een aantal gevallen werd aan de klant een nieuwe set kabels aangeboden, maar die bleken geen oplossing op te leveren. In andere gevallen werd het advies gegeven om maar een set extra afgeschermde kabels te kopen waardoor de rekening bij de klant werd neergelegd."
Antwoord
#2
(11-08-2014, 01:06)zorro123 schreef: Blokkerige beeld op je grootscherm televisie, zenders die in het niets verdwijnen en dat allemaal omdat 4G in je stad is geactiveerd. Inwoners van Den Helder klagen massaal over storingen in hun tv-signaal via de kabel en geven 4G de schuld.

De inwoners van Den Helder worden sinds enige tijd zwaar gefrustreerd door nauwelijks te volgen tv-uitzendingen. De tv's geven vaak een blokkerig beeld, sommige zenders zijn plotsklaps verdwenen en klagen bij de kabelmaatschappijen helpt niet. Het zou aan de ingebruikname van 4G liggen door de telecommaatschapppijen. Dat stoort het kabelsignaal.
Inmiddels heeft Frans Klut, een gemeenteraadslid, na eigen onderzoek een rapportje geschreven over de kwestie en dat opgestuurd naar het Agentschap Telecom, het ministerie van Economische Zaken en de kabelmaatschappijen UPC en Ziggo. Naar zijn zeggen is hij overspoeld door reacties vanuit de bevolking over de plotse slechte tv-ontvangt via de kabel na de ingebruikname van het 4G-netwerk in de marinestad.

'Rekening bij de consument gelegd'
Wat Klut nog het meeste steekt, is dat de kabelmaatschappijen hun abonnees adviseren afgeschermde kabels aan te schaffen. "Opmerkelijk is dat de aanvankelijk door de kabelmaatschappijen geleverde apparatuur en kabels eerst voldeden voor een goede beeldkwaliteit, maar na het uitrollen van het 4G netwerk ineens als ondeugdelijk worden bestempeld."
"In een aantal gevallen werd aan de klant een nieuwe set kabels aangeboden, maar die bleken geen oplossing op te leveren. In andere gevallen werd het advies gegeven om maar een set extra afgeschermde kabels te kopen waardoor de rekening bij de klant werd neergelegd."
Dat is nu eens de achteruitgang van de vooruitgang. Bij Telenet hadden ze vroeger ook veel problemen terwijl hier in Middelkerke indigebied heel goede kwaliteit van kabels was.
Antwoord