21-04-2017, 07:13
Het gaat om de Bose Connect App die voor de besturingsplatformen iOS en Android beschikbaar is. Met de app kan men bepaalde hoofdtelefoons en speakers van de fabrikant verbeteren door de instellingen aan te passen. De informatie over de gebruiker van de app wordt ook naar partners van Bose gestuurd en die verkopen het naar nu blijkt ook aan adverteerders door. Het gevolg in Amerika is een rechtszaak tegen Bose.
Compensatie
Een Bose-klant wil met de rechtszaak het fundament leggen voor een compensatie van Bose aan alle klanten die bepaalde modellen hoofdtelefoons en speakers hebben aangeschaft en waarbij de Bose Connect App gebruikt kan worden om de instellingen te wijzigen. Bose verkoopt de producten genoemd in de Amerikaanse rechtszaak ook in Nederland en België. Dat Bose gebruikersinformatie verzamelt, is niet opvallend. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij veel Smart TV-internettelevisies. Fabrikanten gebruiken de informatie onder meer om producten te optimaliseren. In het geval van Bose lijkt het bedrijf verzuimd te hebben om bij het installeren van de app sluitende gebruikersvoorwaarden en een privacyovereenkomst aan gebruikers te overleggen.
Compensatie
Een Bose-klant wil met de rechtszaak het fundament leggen voor een compensatie van Bose aan alle klanten die bepaalde modellen hoofdtelefoons en speakers hebben aangeschaft en waarbij de Bose Connect App gebruikt kan worden om de instellingen te wijzigen. Bose verkoopt de producten genoemd in de Amerikaanse rechtszaak ook in Nederland en België. Dat Bose gebruikersinformatie verzamelt, is niet opvallend. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook bij veel Smart TV-internettelevisies. Fabrikanten gebruiken de informatie onder meer om producten te optimaliseren. In het geval van Bose lijkt het bedrijf verzuimd te hebben om bij het installeren van de app sluitende gebruikersvoorwaarden en een privacyovereenkomst aan gebruikers te overleggen.