04-06-2018, 16:06
De Amerikaanse videodienst Netflix investeert fors in eigen, en dus exclusieve, content. Dit bestaat uit films, series en tv-shows. Dat heeft contentdirecteur van Netflix Ted Sarandos aan Amerikaanse media gezegd.
Het exclusieve content van Netflix bestaat vooral uit eigen series die Netflix Originals worden genoemd. Sarandos stelt dat Netflix 85 procent van de uitgaven aan eigen content uitgeeft. Voor dit jaar komt dit neer op bijna zeven miljard euro. Het aantal eigen titels van Netflix loopt door de investeringen op tot meer dan duizend titels in 2020. Met eigen titels probeert Netflix onderscheidend van andere online videodiensten te zijn. Zowel mondiaal als op lokale markten.
Het exclusieve content van Netflix bestaat vooral uit eigen series die Netflix Originals worden genoemd. Sarandos stelt dat Netflix 85 procent van de uitgaven aan eigen content uitgeeft. Voor dit jaar komt dit neer op bijna zeven miljard euro. Het aantal eigen titels van Netflix loopt door de investeringen op tot meer dan duizend titels in 2020. Met eigen titels probeert Netflix onderscheidend van andere online videodiensten te zijn. Zowel mondiaal als op lokale markten.